Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPatrycja Dąbrowska Został zmieniony 7 lat temu
1
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Gabriela Bonk – Rybnik
2
Człowiek zapamiętuje tylko około: % tego, co przeczyta, % tego co usłyszy, % tego, co zobaczy Fragment prezentacji multimedialnej: Jak się uczyć?
3
Jeśli w edukacji wykorzystamy dobrze przygotowaną atrakcyjną prezentację –zapamiętamy aż 60% przekazywanych treści 60%
4
Wzrost efektywności nauczania w wyniku korzystania z multimediów Opracowane wg: Adams G.: Why interactive? In Multimedia&Wideodisc Monitor. 1993 Skuteczność nauczania wzrost o 56 % Rozumienie tematu wzrost o 50 – 60 % Tempo uczenia wzrost o 60 % Wiedza przyswojona wzrost o 25 – 50 %
5
PREZENTACJA – przedstawienie informacji głównie w formie graficznej Składa się z szeregu slajdów przedstawiających tekst ujęty w punkty, wykresy, grafikę i elementy animacji
6
Przygotowując prezentację koniecznie pamiętajmy o kilku zasadach
7
- nie więcej niż 5 – 6 linijek tekstu na slajdzie
źle dobrze Fragmenty prezentacji multimedialnej: Historia pisma
8
- piszemy raczej hasłami, równoważnikami zdań – nie rozbudowanymi akapitami
źle dobrze Fragmenty prezentacji multimedialnych: Jak się uczyć?
9
- staramy się na slajdach ilustrować przekazywane treści (ilustracje wspomagają tekst)
Fragmenty prezentacji multimedialnych: Wielikąt, Juliusz Roger i Śląskie stroje ludowe
10
- prezentacja multimedialna składająca się jedynie z wrzuconego na slajdy tekstu naszego wystąpienia, bez ilustracji – nie jest dobrą prezentacją źle dobrze Fragmenty prezentacji multimedialnych: Jak się uczyć?
11
Verdana Arial Tahoma bezpieczne czcionki
- czcionka powinna być czytelna, i lepiej wybrać jakiś typowy krój – jeśli wiemy, że prezentacja będzie pokazywana także na innych komputerach Verdana Arial Tahoma bezpieczne czcionki
12
Minimalna wielkość czcionki to 20 - Najlepiej wybierać czcionki bezszeryfowe
Szeryfy poprzeczne lub ukośne zakończenia kresek głównych litery Times New Roman
13
unikajmy wszelkich zbędnych udziwnień
14
- dla zachowania walorów estetycznych, dla elegancji warto trzymać się ustalonej, jednolitej kolorystyki i kroju czcionki Mniej elegancko Bardziej elegancko
15
- wszystkie prezentowane przez nas elementy powinny być dobrze widoczne, czytelne
16
- Dlatego nie dajemy tekstu na ilustracji
źle Nie widać ani tekstu, ani zamieszczonej grafiki
17
- animacje stosujemy, by objaśnić trudne zjawisko; unikajmy wszelkich niepotrzebnych ruchomych elementów, które tylko rozpraszają uwagę i dezorientują odbiorców Dwa kolejne slajdy ilustrują celowe wykorzystanie elementów ruchomych – dla wyjaśnienia starożytnego greckiego sposobu pisania tzw. bustrofedonem oraz dla objaśnienia ruchu gałek ocznych w czasie czytania Fragmenty prezentacji multimedialnych: Historia pisma i Jak się uczyć?
18
Bustrofedon Historia pisma
19
Rzeczywisty ruch gałek ocznych w trakcie czytania:
ruch oczu zatrzymania od ½ do 1 ½ sekundy wyrazy
20
- oczywiście zawsze warto pamiętać, że elementy humoru – ułatwiają zapamiętywanie
Fragment prezentacji multimedialnej Jak się uczyć?
21
- zawsze podajemy wykorzystane źródła, oraz podpisujemy przygotowaną w ten sposób prezentację
Fragmenty prezentacji multimedialnych: Jak się uczyć? oraz Pan Tadeusz
22
Bibliografia: 1. Kos Michał, Łempicki Wojciech: Prezentacja – tak, ale jaka? „Forum Nauczycieli” 2003 nr 1 s Mocna prezentacja. „Komputer Świat” 2003 nr 3 s Mocne wrażenie. „Komputer Świat” 2001 nr 8 s Sławińska-Kopyś Beata: Podstawowe zasady tworzenia prezentacji. [online] „Biblioteka w Szkole” [dostęp 19 kwietnia 2007]. Dostępny w Internecie: zasady_tworzenia.php 5. Wykład z dreszczykiem. „Komputer Świat” nr 18 s Zaprezentuj się! „Komputer Świat” 2001 nr 7 s
23
Życzę owocnego tworzenia i wykorzystywania prezentacji multimedialnych
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.