Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałUrjasz Stachowicz Został zmieniony 10 lat temu
1
„School factory of initiatives-equal citizenship”
Comenius
2
The image of women popularized in advertisements
Adrianna Sadkowska
3
Table of contents: Advertisement scheme,
Advertisements most complained about in 2012, „Polish Mother” stereotype in advertisements, Images of women used in advertisements: a) woman shown from the perspective of a naked body, - woman in advertisements for products for men, b) fragmentation of the female body, c) modern woman, d) woman - lady of the house, e) woman - personality, Sexist advertisements, Natural woman in advertisements
4
Advertisement contains information combined with a persuasive message
Advertisement contains information combined with a persuasive message. It is usually designed to induce purchase or use of specific goods or services. It might also encourage support for specific issues or ideas (eg. branding).
5
(rational and emotional)
Advertisement scheme Attracting attention Slogan, graphic element Raising interest Promise of benefits of the purchase (rational and emotional) Creating desire Unique values of the product Leading to action What the potential buyer should do
6
Do advertisements contain only information about the product?
What feelings does a particular advertisement raise? What is the hidden message included in a given advertisement?
7
Advertisements most complained about in 2012
8
Advertisements most complained about in 2012
9
Advertisements most complained about in 2012
10
„Polish Mother” stereotype
11
Images of women used in advertisements
a) woman shown from the perspective of a naked body b) modern woman c) woman - lady of the house d) woman – personality
12
Woman in adverts for products for men
13
Woman in adverts for products for men
Reklamy AXE
14
Woman in adverts for products for men
15
”Fragmentation of the female body is one of the most objectifying phenomena of contemporary culture” Zbyszko Melosik
16
Fragmentation of the female body
eyes hair lips breasts bottom legs And where is the rest….?!
17
Fragmentation of the female body LIPS
18
Fragmentation of the female body
BIG EYES AND LONG LASHES LONG HAIR
19
Fragmentation of the female body
VELVET SKIN
20
Fragmentation of the female body
WITHE TEETH LONG LEGS
21
Modern woman O.B. Tampons Always sanitary pads
22
Woman - lady of the house
23
Woman without a hobby
24
The stereotype of separateness of the female world - "Between us girls”
Perwoll advertisement
25
Woman - a personality (an unattainable ideal)
26
Sexist advertisements
27
Sexist advertisements
28
Sexist advertisements
29
Sexist advertisements
30
Sexist advertisements
31
Sexist advertisements
32
Sexist advertisements
Dove
33
Natural woman in advertisements
34
Natural woman in advertisements
35
Natural woman in advertisements
36
Natural woman in advertisements
H&M
37
Bibliography - Advertisements:
Black Energy; dostęp: najbardziej,galeria.html?ticaid=111cc8&_ticrsn=5 w dniu: r. Egoo; dostęp: w dniu: r. mBank; dostęp: w dniu: r w dniu: r. Kinder Pingui; dostęp: w dniu: r. Blachodachówka SARA; dostęp: w dniu: Megaron; dostęp: w dniu: r. Prawko.pl; dostęp: w dniu: r. Winiary; dostęp: w dniu: r. AXE; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. w dniu: r. Just Cavallo; dostęp: w dniu: r. LUXE; dostęp: w dniu: r. KORAL; dostęp: w dniu: r. Maybelinne; dostęp: so/s1600/284995_ _ _379796_ _n.jpg w dniu: r. Pantene; dostęp: w dniu: r. Vichy; dostęp: w dniu: r. Nivea; dostęp: w dniu: r. Blend-a-med.; dostęp: w dniu: r. Veet; dostęp: w dniu: r. OB.; dostęp: w dniu: r. Always; dostęp: w dniu: r. Domestos; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. Toffifee; dostęp: w dniu: r. Perwoll; dostęp: w dniu: r. CCC; dostęp: w dniu: r. PLAY; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. TOSHIBA; dostęp: w dniu: r. Simplus; dostęp: w dniu: r. Save up; dostęp: w dniu: r. H&M; dostęp: w dniu: r w dniu r. OSM Chojnice; dostęp: w dniu: r. Multimedia; dostęp: w dniu: r. Mobilking; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. Przeróbka reklamy Megaron; dostęp: w dniu: r. Schemat reklamy; dostęp: nieruchomo&catid=43:nieruchomosci&Itemid=64 w dniu r. Ciało kobiece; dostęp: w dniu r. Dove; dostęp: w dniu r. w dniu r. Adrian; dostęp: w dniu r. w dniu: r.
38
Thank you for your attention!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.