Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„School factory of initiatives-equal citizenship”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„School factory of initiatives-equal citizenship”"— Zapis prezentacji:

1 „School factory of initiatives-equal citizenship”
Comenius

2 The image of women popularized in advertisements
Adrianna Sadkowska

3 Table of contents: Advertisement scheme,
Advertisements most complained about in 2012, „Polish Mother” stereotype in advertisements, Images of women used in advertisements: a) woman shown from the perspective of a naked body, - woman in advertisements for products for men, b) fragmentation of the female body, c) modern woman, d) woman - lady of the house, e) woman - personality, Sexist advertisements, Natural woman in advertisements

4 Advertisement contains information combined with a persuasive message
Advertisement contains information combined with a persuasive message. It is usually designed to induce purchase or use of specific goods or services. It might also encourage support for specific issues or ideas (eg. branding).

5 (rational and emotional)
Advertisement scheme Attracting attention Slogan, graphic element Raising interest Promise of benefits of the purchase (rational and emotional) Creating desire Unique values of the product Leading to action What the potential buyer should do

6 Do advertisements contain only information about the product?
What feelings does a particular advertisement raise? What is the hidden message included in a given advertisement?

7 Advertisements most complained about in 2012

8 Advertisements most complained about in 2012

9 Advertisements most complained about in 2012

10 „Polish Mother” stereotype

11 Images of women used in advertisements
a) woman shown from the perspective of a naked body b) modern woman c) woman - lady of the house d) woman – personality

12 Woman in adverts for products for men

13 Woman in adverts for products for men
Reklamy AXE

14 Woman in adverts for products for men

15 ”Fragmentation of the female body is one of the most objectifying phenomena of contemporary culture” Zbyszko Melosik

16 Fragmentation of the female body
eyes hair lips breasts bottom legs And where is the rest….?!

17 Fragmentation of the female body LIPS

18 Fragmentation of the female body
BIG EYES AND LONG LASHES LONG HAIR

19 Fragmentation of the female body
VELVET SKIN

20 Fragmentation of the female body
WITHE TEETH LONG LEGS

21 Modern woman O.B. Tampons Always sanitary pads

22 Woman - lady of the house

23 Woman without a hobby

24 The stereotype of separateness of the female world - "Between us girls”
Perwoll advertisement

25 Woman - a personality (an unattainable ideal)

26 Sexist advertisements

27 Sexist advertisements

28 Sexist advertisements

29 Sexist advertisements

30 Sexist advertisements

31 Sexist advertisements

32 Sexist advertisements
Dove

33 Natural woman in advertisements

34 Natural woman in advertisements

35 Natural woman in advertisements

36 Natural woman in advertisements
H&M

37 Bibliography - Advertisements:
Black Energy; dostęp: najbardziej,galeria.html?ticaid=111cc8&_ticrsn=5 w dniu: r. Egoo; dostęp: w dniu: r. mBank; dostęp: w dniu: r w dniu: r. Kinder Pingui; dostęp: w dniu: r. Blachodachówka SARA; dostęp: w dniu: Megaron; dostęp: w dniu: r. Prawko.pl; dostęp: w dniu: r. Winiary; dostęp: w dniu: r. AXE; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. w dniu: r. Just Cavallo; dostęp: w dniu: r. LUXE; dostęp: w dniu: r. KORAL; dostęp: w dniu: r. Maybelinne; dostęp: so/s1600/284995_ _ _379796_ _n.jpg w dniu: r. Pantene; dostęp: w dniu: r. Vichy; dostęp: w dniu: r. Nivea; dostęp: w dniu: r. Blend-a-med.; dostęp: w dniu: r. Veet; dostęp: w dniu: r. OB.; dostęp: w dniu: r. Always; dostęp: w dniu: r. Domestos; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. Toffifee; dostęp: w dniu: r. Perwoll; dostęp: w dniu: r. CCC; dostęp: w dniu: r. PLAY; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. TOSHIBA; dostęp: w dniu: r. Simplus; dostęp: w dniu: r. Save up; dostęp: w dniu: r. H&M; dostęp: w dniu: r w dniu r. OSM Chojnice; dostęp: w dniu: r. Multimedia; dostęp: w dniu: r. Mobilking; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. Przeróbka reklamy Megaron; dostęp: w dniu: r. Schemat reklamy; dostęp: nieruchomo&catid=43:nieruchomosci&Itemid=64 w dniu r. Ciało kobiece; dostęp: w dniu r. Dove; dostęp: w dniu r. w dniu r. Adrian; dostęp: w dniu r. w dniu: r.

38 Thank you for your attention!


Pobierz ppt "„School factory of initiatives-equal citizenship”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google