Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa, 08.03.2013.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa, 08.03.2013."— Zapis prezentacji:

1 Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa, 08.03.2013

2 Współczesne media Dzisiejsze media to przede wszystkim firmy mające przynosić zyski swoim właścicielom, a więc zabiegające o wysoką sprzedaż, słuchalność i oglądalność. Zadaniem dziennikarza jest przede wszystkim przygotowanie ciekawego materiału - newsa, niekoniecznie optymistycznego, częściej doniesienia negatywnego niż pozytywnego. Do kontaktu z dziennikarzem częściej dochodzi w sytuacji kryzysowej, sami zaś dziennikarze postrzegają swoją pracę, jako misję reprezentowania opinii publicznej, czyli interesu statystycznego Kowalskiego.

3 Dos w kontaktach z dziennikarzem Przygotuj się do rozmowy z dziennikarzem: o zastanów się, jaki komunikat chcesz mu przekazać, o przygotuj i przejdź listę możliwych pytań i odpowiedzi (Q&A), w tym odpowiedzi na pytania niewygodne, bądź prowokacyjne. Mów prostym, zrozumiałym dla wiekszości odbiorców językiem: o unikaj nadmiaru liczb i szczegółów, o staraj się używać języka obrazowego, o oszczędnie korzystaj z wąskich określeń branżowych, o wystrzegaj się mowy potocznej. Pamiętaj o kluczowych przesłaniach, czyli najważniejszych dla Ciebie informacjach, które musisz: o przygotować zawsze, aby nie odpowiadać tylko na pytania dziennikarza, o przekazać dziennikarzowi jak najszybciej, najlepiej na początku wypowiedzi, o ograniczyć do jednego w mediach elektronicznych do trzech w wypowiedziach prasowych. Bądź naturalny/a, nie graj, nie udawaj, nie naśladuj innych – to Cię uwiarygodni. Autoryzuj swoje wypowiedzi w zależności od rodzaju mediów.

4 Donts w kontaktach z dziennikarzem Nigdy nie atakuj werbalnie dziennikarza pamietając, że: o może to być potraktowane, jako atak na przeciętnego Kowalskiego, w imieniu którego dziennikarz usiłuje uzyskać od ciebie informacje, o to niegrzeczne, sympatia widza z reguły kieruje się w stronę osoby atakowanej. Nie bądź zbyt bezpośredni/a w kontakcie z dziennikarzem, pamiętając, że: o jego podstawowym zadaniem jest zdobycie informacji, a nie przyjazne relacje z rozmówcą. Nie mów nigdy między nami, czyli off the record, jeśli nie chcesz utracić wiarygodności. Nie kłam. Łatwo jest utracić w mediach wiarygodność, znacznie trudniej ją odzyskać. Nie udawaj, że wiesz wszystko. Nie wymyślaj faktów, czy terminów czasowych, obawiając się nie udzielić konkretnej odpowiedzi.

5 Spotkanie z dziennikarzem Jak dobrze przygotować się do spotkania z dziennikarzem? o sprawdź z kim będziesz rozmawiać, ile czasu i na jaki temat, jakich informacji i danych oczekuje od Ciebie dziennikarz, o poproś o przesłanie podstawowych pytań, licząc się z tym, że możesz ich nie uzyskać, o upewnij się, że masz niezbędne wiadomości i zweryfikowane dane do planowanej rozmowy, o przygotuj sobie kluczowe przesłania, o zastanów się o czym nie chcesz rozmawiać i przygotuj sobie ewentualne odpowiedzi na niewygodne pytania, o jeśli dziennikarz przychodzi do Ciebie, nie zapomnij odpowiednio przygotować miejsce, uprzedzić współpracowników, sekretarkę, wyłączyć telefon komórkowy itp.

6 Dobra informacja dla prasy Atrakcyjny, ale krótki tytuł (maksymalnie 12 słów) Informujący lead Przytaczanie wypowiedzi ekspertów Styl i tekst dopasowany do medium Maksymalna długość zdania – 17 słów Maksymalna długość informacji – jedna strona A4

7 Struktura informacji prasowej Who? What? When? Where? Why?

8 Radio Charakterystyka medium: -najszybszy środek przekazu -funkcjonowanie w tle – słuchanie podczas wykonywania innych czynności -mała zdolność utrzymania zainteresowania słuchacza przez dłuższy czas – średnio 1 minuta -informowanie na żywo

9 Cechy informacji radiowej Krótka, zwięzła Strona czynna – nadanie tempa Proste zdania zbliżone do języka mówionego Brak określeń czasu – medium natychmiastowe Konkretne i szczegółowe informacje

10 Telewizja Charakterystyka medium: -połączenie obrazu z dźwiękiem -dynamiczny przekaz -możliwość utraty widza -obnażenie niedociągnięć

11 Setka 100% obrazu i dźwięku – bez montażu Krótka wypowiedź – około 12 sekund Pełne zdanie zakończone kropką Powinna zawierać pytanie dziennikarza Oparta na jednym kluczowym przesłaniu Brak języka potocznego i słownictwa branżowego Język komunikatywny


Pobierz ppt "Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa, 08.03.2013."

Podobne prezentacje


Reklamy Google