Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Obiecaj, że zawsze będziesz
o tym pamiętać: jesteś odważniejszy, niż sam w to wierzysz, jesteś silniejszy, niż ci się wydaje i jesteś mądrzejszy, niż myślisz. (A. A. Milne)
2
Szkoła Podstawowa w Osuchowie Szkołą Ekspercką
Z wielką przyjemnością informujemy, że Szkoła Podstawowa w Osuchowie w roku szkol. 2015/2016 otrzymała zaszczytne wyróżnienie "Szkoła Ekspercka" w Programie Szkoła z Klasą 2.0. Spośród 186 szkół podstawowych biorących udział w tegorocznej edycji Programu, do dnia dzisiejszego 25 z nich otrzymało tytuł Szkoły Eksperckiej, w tym 5 w województwie mazowieckim. Cieszymy się, że jesteśmy w tej piątce. Zachęcamy do śledzenia działań naszej szkoły w Programie:
3
Nasz udział w ogólnopolskich akcjach
Samorządy mają głos! Zorganizowanie powszechnych, tajnych, demokratycznych wyborów samorządowych. Zdobycie certyfikatu „Samorządy mają głos”. Obrazki pochodzą ze strony:
4
Obrazki pochodzą ze strony: http://www.ceo.org.pl/pl/szkolazklasa2zero
Dzięki temu programowi jesteśmy Szkołą z e-dziennikiem już kolejny rok. Współorganizatorzy i Partnerzy Akcji: Obrazki pochodzą ze strony:
5
Szkolny Kodeks 2.0 Korzystamy z e-podręczników.
Internet to dodatkowe źródło wiedzy ( nie przepisujemy wszystkiego bezmyślnie). Pamiętajmy, że nie wszystko w Internecie jest prawdą. Wiemy co to prawa autorskie i szanujemy cudzą własność. Wiemy, że rodzice komunikują się z nauczycielami poprzez dziennik elektroniczny. Na zajęciach świetlicowych korzystamy z pracowni komputerowej w miarę możliwości. Dbamy o własną prywatność i z umiarem zamieszczamy swoje zdjęcia w sieci. Zorganizujemy warsztaty dla rodziców i nauczymy ich jak korzystać z poczty elektronicznej.
6
„odwrócona lekcja; projekt edukacyjny; uczymy innych”
Ciekawe lekcje z zastosowaniem TIK (Technologia Informacyjno-Komunikacyjna) „odwrócona lekcja; projekt edukacyjny; uczymy innych” 1.Kosmiczne opowieści Stanisława Lema. 2. Drzewo genealogiczne rodziny Niny. 3. Własności niektórych trójkątów. 4. Dodawanie liczb całkowitych. 5. Halloween – co wiemy o tym świecie? 6. Was czy were? Czasownik „to be” w past simple. 7. Nie damy się wyprowadzić w las! 8. Adaptacja gry terenowej „Zamki” do warunków szkolnych. 9. „Jedziemy na wycieczkę” – przygotowanie i konserwacja roweru. przykładowe lekcje…
7
„Szkoła dba o dobre relacje uczniów z nauczycielami oraz nauczycieli z rodzicami, realizując potrzeby uczniów i rodziców, przystosowując swoją przestrzeń do ich potrzeb i zapewniając możliwość kreatywnego i aktywnego spędzania czasu w trakcie przerw i po lekcjach”. Szkoła Podstawowa im. Ks. Kan. Mariana Lipskiego w Osuchowie Rok szkolny 2015/2016 Rok szkolny 2016/2017 p. Urszula Gowin p. Anna Dębska p. Krzysztof Kurzepa p. Ewa Termena p. Ewa Ludwiak p. Dominika Jankowska
8
Szkoła z klasą 2.0 - program o zasięgu ogólnopolskim
DOBRE RELACJE CEL: „Szkoła dba o dobre relacje uczniów z nauczycielami oraz nauczycieli z rodzicami, realizując potrzeby uczniów i rodziców, przystosowując swoją przestrzeń do ich potrzeb i zapewniając możliwość kreatywnego i aktywnego spędzania czasu w trakcie przerw i po lekcjach”. Obrazki pochodzą ze strony :
9
Dobre relacje: uczeń - nauczyciel
Cel: „Szkoła dba o dobre relacje uczniów z nauczycielami oraz nauczycieli z rodzicami, realizując potrzeby uczniów i rodziców, przystosowując swoją przestrzeń do ich potrzeb i zapewniając możliwość kreatywnego i aktywnego spędzania czasu w trakcie przerw i po lekcjach”. I rozwiązanie Co może pomóc? II III RELACJE Dobre relacje: uczeń - nauczyciel - debata uczniowska - zebranie opinii uczniów, postawienie diagnozy i realizacja wybranych działań, np. - TIKamy w Osuchowie – zwiedzanie wirtualnych muzeów; - taneczne przerwy „Tańczymy, bo lubimy”; - przerwy sportowe „Aktywna przerwa”(tenis stołowy); Dobre relacje: uczeń – nauczyciel – rodzice – przyjaciele szkoły - otwarta lekcja; - pytania na sznurku skierowane do wszystkich obecnych nt. oczekiwań względem szkoły; - kiermasz ciast (rodzice wypiekają, a dzieci sprzedają; cel: wycieczka szkolna;) Dobre relacje: dyrektor -nauczyciel- rodzice - szkolenie dla nauczycieli; - Szkolny Festiwal zebranie podsumowujące pracę szkoły: rodzice oglądają występy dzieci i wyrażają opinie (pyt. na sznurku). - przedstawienie rodzicom sprawozdania i prezentacji multimedialnej z wycieczki; - występy taneczne uczniów przed rodzicami na ogólnym zebraniu w szkole.
10
1. Aktywna przerwa - Tańczymy , bo lubimy. 2. Debaty uczniowskie. 3
1. Aktywna przerwa - Tańczymy , bo lubimy! 2. Debaty uczniowskie. 3. Aktywna przerwa – tenis stołowy. 4. Kiermasze ciast = wycieczki i wsparcie tymczasowego schroniska dla zwierząt w Mszczonowie. 5. Aktywna świetlica – wyszywanie ozdób świątecznych. 6. Lekcje biblioteczne w Bibliotece w Osuchowie.
12
Zapraszamy na pokaz taneczny w wykonaniu uczennic: Paulinki Jankowskiej, Julki Smulskiej, Julki Repeckiej, Wiktorii Krawczyk, Emilki Jankowskiej, Wiktorii Markiewicz, Patrycji Nalej, Klaudii Kowalskiej.
13
Otwarta lekcja: Czworobój nieklasyczny - świat legend: Nangijala.
15
Plakaty mogą być różne opowiedzą o tym: Julka Rzepecka, Paulinka Jankowska oraz Klaudia Wojtyszczak i Ewelina Kowalczyk, w j. angielskim informację przekażą: Kajtek Saiki, Klaudia Sokołowska oraz Kinga Kustosz.
16
PLAKAT – forma plastyczna, która łączy grafikę z informacją
PLAKAT – forma plastyczna, która łączy grafikę z informacją. Najczęściej spotykamy się z nim na ulicy. Plakaty społeczne (poruszające aktualne problemy społeczeństwa) Plakaty kulturalne (teatralne, filmowe, muzyczne) Plakaty reklamowe Definicję plakatu zawiera Słownik języka polskiego [ plakat «duży arkusz papieru zawierający informację w formie graficznej, często reklamę czegoś; też: artystyczny gatunek grafiki użytkowej»
17
How to make a poster? Poster- a large printed picture, photograph, or a notice that you stick or pin to a wall or board, usually for decoration or to advertise something. 1 Get the right size! Not too big and not too small 2 Lay out your poster! Put headings, photos, text in the right place. 3 Choose your graphics & photographs! Have a balance between text and images 4 Use colour in your poster! Not too many colours Place light text on a dark background and dark text on a light background 5 Include text Use simple title Use a larger font size for headings Use ALL CAPS and italics to draw attention Use BOLD
18
Zapraszamy uczniów, którzy opowiedzą o swoich plakatach
Zapraszamy uczniów, którzy opowiedzą o swoich plakatach. Odważnie o swoich pracach opowiedzieli: Klaudia Wojtyszczak, Ewelina Kowalczyk, Martyna Krzemińska, Kajtek Saiki, Weronika Melon, Patrycja Nalej, Julia Chojecka, Martyna Fronczakowska, a wiersz recytowała Kinga Kustosz.
19
Udowodnię, że potrafisz… Próby sił dla każdego
Udowodnię, że potrafisz… Próby sił dla każdego. Udowodnię, że każdy może być … FIZYKIEM – Edyta Gurbska, Sylwia Czarnecka POETĄ – Klaudia Sokołowska, Kamil Stępień MUZYKIEM – Jakub Górecki, Mateusz Szlaga, Mateusz Kok PLASTYKIEM – Sebastian Kok, Patryk Sadowski PRZYRODNIKIEM – Arkadiusz Witecki, Wiktoria Krawczyk
20
Wspólne wykonanie plakatu pt.: „Wszyscy różni, a jednak tacy sami”.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.