Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDagmara Karpińska Został zmieniony 8 lat temu
1
Badanie masy ciała SZKOŁA PODSTAWOWA NR 314 IM. PRZYJACIÓŁ ZIEMI PORAJÓW 3, 03 -188 WARSZAWA EWELINA KUCHARSKA
2
Cel badania Dokonanie pomiarów wysokości i masy ciała uczniów szkoły podstawowej z uwzględnieniem płci dziecka. Pytanie kluczowe: Jaki procent U ma zaburzoną masę ciała? Wykonanie odpowiednich obliczeń potrzebnych do przedstawienia wyników własnych oraz porównania ich z wynikami badań populacyjnych. Stwierdzenie niedowagi lub otyłości wśród dzieci szkolnych. Zwiększenie świadomości następstw niedożywienia i nadwagi dzieci
3
Materiał i metody Badaniem objęto łącznie 987 U w wieku 5 – 12 lat w tym: 141 U z klas 0 503 U z klas I - III 343 U z klas IV – VI w tym: Dziewcząt - 483 Chłopców - 504 U wszystkich uczniów wykonano pomiary podstawowych wartości antropometrycznych: wysokości ciała masy ciała wagą elektroniczną Odczytanie wskaźnika masy ciała na warszawskich siatkach centylowych
4
Zestawienie wyników w kl. 0 141 – U KLAS 0 68 - DZIEWCZĄT 73 - CHŁOPCÓW
5
Ogólne zestawienie w klasach 0
8
Wnioski kl. 0 Większy odsetek uczniów z niedowagą niż z nadwagą. Więcej chłopców z nadwagą i otyłością. Więcej dziewcząt ze znaczą niedowagą. Podobny odsetek DZ i CHŁ przy niedowadze. WSZYSCY Co 13 U otyły Co 20 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 4 U ma niedowagę Co 11 U ze znaczną niedowagą DZIEWCZĘTA Co 23 otyła Co 23 ma nadwagę Co 2 w normie Co 4 ma niedowagę Co 9 znaczna niedowaga CHŁOPCY Co 9 otyły Co 18 ma nadwagę Co 2 w normie Co 4 ma niedowagę Co 15 znaczna niedowaga
9
Zestawienie wyników w kl. I - III
10
DZIEWCZĘTA 106 CHŁOPCY 100 KLASY I – 206 uczniów
11
OGÓLNE ZESTAWIENIE W KLASACH I 17 % 23 % 43% 9% 8%
16
Wnioski kl. I Większy odsetek uczniów z niedowagą niż z nadwagą. Więcej chłopców z nadwagą i otyłością. Więcej dziewcząt z niedowagą. Podobny odsetek DZ i CHŁ w normie Co 12 U otyły Co 11 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 4 U ma niedowagę Co 6 U ze znaczną niedowagą Co 21 DZ otyła Co 12 ma nadwagę Co 2 w normie Co 4 ma niedowagę Co 7 znaczna niedowaga Co 8 CHŁ otyły Co 10 ma nadwagę Co 3 w normie Co 5 ma niedowagę Co 6 znaczna niedowaga
17
DZIEWCZĘTA 71 CHŁOPCY 93 KLASY II – 164 uczniów
18
OGÓLNE ZESTAWIENIE W KLASACH II 47% 18 % 12 % 11 %
23
Wnioski kl. II Większy odsetek uczniów z nadwagą niż z niedowagą. Więcej chłopców z otyłością i niedowagą. Więcej dziewcząt z nadwagą i znaczną niedowagą. WSZYSCY Co 9 U otyły Co 9 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 6 U ma niedowagę Co 8 U ze znaczną niedowagą DZIEWCZĘTA Co 12 otyła Co 7 ma nadwagę Co 2 w normie Co 5 ma niedowagę Co 9 znaczna niedowaga CHŁOPCY Co 8 otyły Co 10 ma nadwagę Co 2 w normie Co 6 ma niedowagę Co 8 znaczna niedowaga
24
DZIEWCZĘTA 64 CHŁOPCY 69 KLASY III – 133 uczniów
25
Zestawienie w klasach III 7%7% 13 % 15 % 52 % 13 %
30
Wnioski kl. III Większy odsetek uczniów z niedowagą niż nadwagą. Podobny odsetek dziewcząt i chłopców przekraczających nadmiarową masę ciała. Więcej dziewcząt z niedowagą niż chłopców. WSZYSCY Co 7 U otyły Co 7 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 7 U ma niedowagę Co 15 U ze znaczną niedowagą DZIEWCZĘTA Co 6 otyła Co 9 ma nadwagę Co 2 w normie Co 5 ma niedowagę Co 16 znaczna niedowaga CHŁOPCY Co 9 otyły Co 6 ma nadwagę Co 2 w normie Co 12 ma niedowagę Co 14 znaczna niedowaga
31
Wnioski – edukacja wczesnoszkolna Co 2 DZ i co 2 CHŁ w normie. Więcej chłopców z nadmiarową masą ciała oraz ze znaczną niedowagą. WSZYSCY Co 9 U otyły Co 9 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 5 U ma niedowagę Co 8 U ze znaczną niedowagą DZIEWCZĘTA Co 11 otyła Co 9 ma nadwagę Co 2 w normie Co 5 ma niedowagę Co 9 znaczna niedowaga CHŁOPCY Co 8 otyły Co 9 ma nadwagę Co 2 w normie Co 6 ma niedowagę Co 7 znaczna niedowaga
32
Klasy IV - 106 uczniów 49 dziewcząt 56 chłopców
33
Zestawienie w klasach IV 16% 25% 38% 13% 8%
37
Wnioski kl. IV Co 3 uczeń w normie. Więcej chłopców z nadmiarową masą ciała. 24% U w klasie sportowej ma niedowagę. Co 6 U otyły Co 4 U ma nadwagę Co 3 U w normie Co 8 U ma niedowagę Co 13 U ze znaczną niedowagą Co 25 DZ otyła Co 4 ma nadwagę Co 2 w normie Co 5 ma niedowagę Co 16 znaczna niedowaga Co 4 CHŁ otyły Co 4 ma nadwagę Co 3 w normie Co 11 ma niedowagę Co 11 znaczna niedowaga
38
Klasy V – 105 uczniów 55 dziewcząt 50 chłopców
39
Zestawienie w klasach V 43% 18% 8% 15% 16%
43
Wnioski kl. V Co 2 uczeń w normie. Więcej chłopców z nadmiarową masą ciała. Większy odsetek U z mniejszą masą ciała niż nadmiarową. Co 6 U otyły Co 7 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 6 U ma niedowagę Co 13 U ze znaczną niedowagą Co 8 DZ otyła Co 7 ma nadwagę Co 2 w normie Co 6 ma niedowagę Co 14 znaczna niedowaga Co 5 CHŁ otyły Co 6 ma nadwagę Co 3 w normie Co 6 ma niedowagę Co 13 znaczna niedowaga
44
Klasy VI – 132 uczniów 70 dziewcząt 62 chłopców
45
Zestawienie w klasach VI 20% 10% 15% 14% 41%
49
Wnioski kl. VI Co 2 uczeń w normie. Więcej chłopców z nadmiarową masą ciała. Więcej dziewcząt z niedowagą. Podobny odsetek U z mniejszą i nadmiarową masą ciała. Co 7 U otyły Co 7 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 10 U ma niedowagę Co 5 U ze znaczną niedowagą Co 8 DZ otyła Co 9 ma nadwagę Co 2 w normie Co 8 ma niedowagę Co 5 znaczna niedowaga Co 6 CHŁ otyły Co 6 ma nadwagę Co 2 w normie Co 16 ma niedowagę Co 5 znaczna niedowaga
50
DZIEWCZĘTA 483 CHŁOPCY 504 Zestawienie wszystkich klas 0 – VI – 987 U
51
Ogólne zestawienie wszystkich U 12 % 18 % 13 % 11 % 46 %
54
Wnioski ogólne Co 2 uczeń w normie. Więcej chłopców z nadmiarową masą ciała. Większy odsetek U z mniejszą masą ciała niż nadmiarową masą ciała. WSZYSCY Co 9 U otyły Co 8 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 6 U ma niedowagę Co 9 U ze znaczną niedowagą DZIEWCZĘTA Co 11 otyła Co 8 ma nadwagę Co 2 w normie Co 5 ma niedowagę Co 8 znaczna niedowaga CHŁOPCY Co 7 otyły Co 8 ma nadwagę Co 2 w normie Co 6 ma niedowagę Co 8 znaczna niedowaga
55
Zacznij ćwiczyć – wygraj zdrowie EWELINA KUCHARSKA
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.