Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJolanta Król Został zmieniony 8 lat temu
1
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
2
Cele: 1. Poznanie oraz rozumienie podstaw nowoczesnego procesu fotografowania i jego uwarunkowań 2. Poznanie możliwości zastosowania fotografii w procesie kształcenia 3. Poznanie roli światła, odległości i barw w tworzeniu obrazu fotograficznego 4. Wdrożenie do refleksyjnego stosunku do kompetencji w zakresie fotografowania samego pedagoga i jego uczniów
3
TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU ( z uwagi na bardzo mocno ograniczona ilość godzin proponowane w ramach przedmiotu zagadnienia zostaną jedynie omówione w sposób sygnalizacyjny) 1.Wprowadzenie do przedmiotu. 2. Fotografia – jest w niej ukryty skarb. Jak stajemy się fotografami? Możliwości aparatu a umiejętności fotografa. Cechy dobrego fotografa. 3. Podstawy fotografowania: motyw tło odległość sztuka kadrowania.
4
4. Fotografia to malowanie światłem 5. Kolor-barwa w fotografii 6. Zdjęcia plenerowe. Zdjęcia grupowe. Zdjęcia portretowe. 7. Doskonalenie zdjęć. Podstawowe programy do cyfrowego przetwarzania zdjęć. 8. Wykorzystanie fotografii w procesie kształcenia. 9. Sztuka fotografowania w indywidualnym rozwoju ucznia. Sztuka fotografowania w indywidualnym rozwoju pedagoga. 10. Umiejętność analizy i ewaluacji obrazu fotograficznego.
5
Założenia: Po zakończeniu cyklu ćwiczeń student będzie: 1.rozumiał rolę fotografii w pracy nauczyciela w nowoczesnej szkole 2.poprawnie analizował i wnioskował na podstawie obrazu fotograficznego 3.rozumiał rolę światła, odległości i barw w procesie fotografowania
6
4. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi w tworzeniu środków dydaktycznych 5. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi podczas stosowania różnorodnych metod kształcenia 6. rozwijał w sobie oraz w swoich uczniach potrzebę ciągłego rozwoju w zakresie kompetencji fotografowania.
7
Literatura Jak fotografować pejzaż, w ruchu, z bliska, nocą, architekturę, inaczej (pr. zbior.). Warszawa 2011. Kelby S. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby’ego. Gliwice 2014. Rouille A. Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną. Kraków 2007 Sekuła A. Społeczne użycie fotografii. Warszawa 2010. Zakia R., Page D. Kompozycja w fotografii. Przewodnik praktyczny. Gliwice 2011. Dederko Sz. Światło i cień w fotografii. Warszawa2008.
8
Literatura Hacking J. Historia fotografii. Warszawa 2014. Zawojski P. Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów. Warszawa 2012. Zawojski P. (red.) Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii. Szczecin. 2010. Hoy H. Wielka księga fotografii. Warszawa 2006. Mroczek A. Książka o fotografowaniu. Gliwice 2009.
9
Na ocenę zaliczeniową składa się: 1.aktywność studenta w zajęciach ćwiczeniowych – możliwość otrzymania 15 punktów (po 5 punktów za każdą z 3 obecności) grupa 1 – 22.05, 5.06, 3.07 grupa 2 – 17.04, 8.05, 3.07 2. prezentacja samodzielnie wykonanego projektu fotograficznego /cyklu fotografii (min3-max5) i ich omówienie w ciągu max 5 minut (punktacja 1-20 punktów) grupa 1 – 2 ostatnie godz. 5.06 i 2 godz. 3.07 grupa 2 – 4 godz. 3.07 RAZEM: 15 +20=35
10
Punktacja ocen zaliczeniowych z przedmiotu warsztaty fotograficzne: 15 punktów za aktywność na ćwiczeniach 20 punktów za projekt fotograficzny 0 – 17 ocena 2.0 18 – 20 ocena 3.0 21 – 24 ocena 3.5 25 – 27 ocena 4.0 28 – 30 ocena 4.5 31 – 35 ocena 5.0
11
konsultacje piątki 11.30-12.15 pokój 334 b w budynku C bardzo proszę o wcześniejszy mail na adres: ania@kozuh.net
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.