Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrzysztof Madej Został zmieniony 8 lat temu
1
Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk
2
Założenia grafika trójwymiarowa, oparcie symulatora o własny silnik graficzny i fizyczny wykorzystanie paradygmatu obiektowego i wzorców projektowych umożliwienie dodawania zewnętrznych modeli łodzi i akwenu, sterowanie elementami łodzi łódź poruszana pod wpływem wiatru
3
Silnik graficzny
4
Obsługa formatu obj edytowalny w wielu narzędziach do tworzenia grafiki 3D prosty do walidacji do jego obsługi nie jest niezbędne wykorzystanie dodatkowych bibliotek nie zezwala na animacje modelu, zastosowanie mechanizmu cache pozwoliło do uzyskania dwukrotnie wyższej wydajności algorytmu
5
Model terenu określanie ukształtowania terenu na podstawie kolorów monochromatycznego obrazu zastosowanie kafelkowania aby uzyskać lepszą jakość tekstur pokrycie terenu zależnie od wysokości
6
Silnik fizyczny
7
Fizyka łodzi żaglowej Dekompozycja wzorów Zaimplementowana tylko podstawowa fizyka dotycząca poruszania się łodzi żaglowej
8
Harmonogram prac nad symulatorem
9
Łódź żaglowa Składanie modelu z poszczególnych części Każdy z elementów posiada swoją konfigurację dotyczącą reprezentacji fizycznej i graficznej
10
Interfejs użytkownika Prostota czy duża ilość informacji?
11
Prezentacja symulatora
12
Możliwości rozwoju Dodanie ekranu konfiguracji rozgrywki Obsługa kolejnych formatów grafiki 3D do wczytywania modeli Stworzenie edytora ukształtowania terenu Rozbudowa map o dodatkowe obiekty takie jak: boja,keja Rozbudowa silnika fizycznego ( przechył łodzi, reakcja na falę) Rozbudowa oprogramowania o model zniszczeń Efekty cząsteczkowe Animacja falowania żagla pod wpływem wiatru Poprawa jakości tekstur, oraz zwiększenie realizmu silnika graficznego Zastosowanie reakcji na kolizję opartej o wektory normalne i wiele, wiele innych…
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.