Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDaniel Jóźwiak Został zmieniony 8 lat temu
1
A.M. Zarzycka
2
Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji udziału w rynku) strategia „zbierania śmietanki” – skimming strategia lidera jakości A.M. Zarzycka
3
Warianty polityki cenowej na rynkach zagranicznych globalna, ujednolicona polityka cenowa odrębne, policentryczne ustalanie cen dla poszczególnych rynków A.M. Zarzycka
4
Czynniki wewnętrzne kształtujące ceny w marketingu międzynarodowym cele strategiczne kontrola cen horyzont zaangażowania umiędzynarodowienie A.M. Zarzycka
5
Czynniki zewnętrzne kształtujące ceny w marketingu międzynarodowym presja konkurencyjna popyt restrykcje prawno-administracyjne ogólna sytuacja ekonomiczna dostępność walut wymienialnych A.M. Zarzycka
6
Adaptacja (różnicowanie cen) na zasadzie: popytowej – ceny prestiżowe ceny konkurencyjne kosztowej – niższe na rynkach zagranicznych wyższe na rynkach zagranicznych A.M. Zarzycka
7
Formuły handlowe Incoterms A.M. Zarzycka
8
Rodzaj produktu a jego cena na rynkach zagranicznych Standaryzacja cen Adaptacja cen produkty zaawansowane technologicznie p. konsumpcyjne użytkowane poza domem p. konsumpcyjne domowego użytku A.M. Zarzycka
9
Szary marketing (import równoległy) dystrybucja nieplanowana, towar oznakowany marką producenta, znaczące różnice w cenach A.M. Zarzycka
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.