Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWacława Jóźwiak Został zmieniony 8 lat temu
1
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Marcin Parczewski © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only
2
POPRAWA EFEKTYWNOŚCI PROCESÓW ROZWOJU I UTRZYMANIA SYSTEMÓW IT W ARCHITEKTURZE USŁUGOWEJ PRZY WYKORZYSTANIU NARZĘDZI APM Marcin Parczewski © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only
3
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 3 Firma Konsultant zarządzający w Inteca. Doświadczenie Doświadczenie w sektorze finansowym zdobywałem pracując przez ostatnie 15 lat w Accenture, QNH Consulting B.V. oraz Inteca., Obszary zainteresowań Ład IT, Architektura Korporacyjna, BPM, SOA/Microservices Główny cel Pracuje dla poprawy efektywności procesów IT. Kilka słów o prezentującym
4
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 4 Warto policzyć ile to kosztuje. Gdzie szukać rozwiązania? Drogie usługi, gdzie obiecana efektywność? O nieuniknionej zmianie w architekturze IT. Zróbmy Business Case Agenda
5
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 5 Digital Business Wszystko i wszyscy świadczą sobie nawzajem usługi. Technologia Zataczamy koło – SOA w wydaniu Microservices Business Agility Małe komponenty, automatyzacja wdrożeń eIDAS 2016 to podpis elektroniczny, 2018 to wirtualna tożsamość Talent management Globalnie największe wyzwanie dla ludzi zarządzających IT. O nieuniknionej zmianie w architekturze IT. Architektura usługowa zostanie z nami.
6
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 6 Drogie usługi, gdzie obiecana efektywność? Architektura usługowa jest bardzo kusząca… Brak redundancji danych i interfejsów; brak vendor-lockingu; możliwość szybkiej wymiany komponentów (małe komponenty z ustalonym kontraktem) Brak aplikacji silosowych Automatyczne rozmieszczenie od „metalu” do usługi. Pełne automatyczne rozmieszczanie Możliwość budowania oprogramowanie w taki sposób, aby można je było rozmieścić na produkcji w dowolnym momencie. Ciągła dostawa Małe komponenty(microsevices) i ustalone kontrakty(SOA) dają możliwość zastosowania metodyk zwinnych. Jestem agile
7
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 7 Drogie usługi, gdzie obiecana efektywność? Teoria z praktyką zgadza się tylko w teorii. INTEGRACJA TESTOWANIE UTRZYMANIE Wiele komponentów to dużo integracji. Uczymy się „wróżyć z logów” aplikacyjnych. Faza integracji Klient zgłosił błąd. Nie rozumiem zachowania systemu; Mam wielu dostawców, niestety żaden nie przyznaje się do błędu; Utrzymanie Jest błąd, pytanie tylko w którym komponencie? Zgłoszę błąd do wszystkich dostawców; Faza testów
8
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 8 80% kosztów developmentu jest związanych z identyfikacją i naprawą błędów 36% to RCA 64% to naprawa Warto policzyć ile to kosztuje. Czy muszę się tym przejmować? NIST NASAIBM Relatywne koszty naprawy błędu: 1x – projektowanie 6,5x – implementacja 15x –testowanie 100x - utrzymanie Potwierdza, że wzorce kosztowe związane z błędami występujące w budowie oprogramowania występują również w czasie budowy samolotów.
9
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 9 Gdzie szukać rozwiązania? Czego potrzebujemy? Natychmiastowego dostępu do historii błędnej transakcji biznesowej Serwery i Usługi Informacje o usługach oraz serwerach które brały udział w transakcji SLA usług Informacje o metrykach SLA usług Wiadomości usług Wiadomości wysyłane między usługami Logi aplikacyjne Logi aplikacyjne usług dotyczące badanej transakcji.
10
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 10 Gdzie szukać rozwiązania? Application Performance Management
11
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 11 DEMO Webmethods Insight jako APM
12
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 12 APM jednoznacznie wskazuje problematyczny komponent Faza Integracji Wskazanie dostawcy odpowiedzialnego za wystąpienie błędu Faza Testowania Jedno miejsce prawdy, analityka APM Współpraca dostawców realizowana przy wsparciu APM, natychmiastowy dostęp do informacji Analiza problemu Dostęp do historii wszystkich transakcji biznesowych. Klient zgłosił problem Zróbmy Business Case Odpowiedzi na wskazane problemy
13
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 13 Raportowanie Automatyczna korelacja między komponentami. Brak zadań manualnych. Rozwiązywanie problemów 85% mniej zasobów; 70% krótszy czas rozwiązania problemu Mniejsza liczba błędów Zastosowanie progów alarmowych, umożliwia szybką reakcję na możliwość wystąpienia blędu. Monitoring Przezroczysta instrumentyzacja każdego komponentu Zróbmy Business Case Zwrot z inwestycji
14
www.inteca.com © 2016 Inteca. All Rights Reserved. 14 THANK YOU
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.