Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZuzanna Kot Został zmieniony 8 lat temu
1
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki II roku Uniwersytetu w Białymstoku, specjalności: Język Francuski, z angielskim - profil tłumaczeniowy Filologia francuska opieka merytoryczna metodyk dr Barbara Głowacka UCZESTNICY: uczniowie klas IV-V-VI
2
V kółko języka francuskiego 8 kwietnia 2016 Cele: -psychopedagogiczny: poznanie nowej prowadzącej (Marzena); integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, zeszyt, uśmiech, współpraca z nauczycielkami), -komunikacyjny: przedstawienie się ( powrót do je m’appelle etc. ); powiedzenie, że się coś rozumie bądź czegoś się nie rozumie (Je comprends/ Je ne comprends pas), -językowy: powrót do nazw czynności, rzeczy, liter alfabetu, zwrotu Qui est-ce? ; wprowadzenie całego alfabetu; literowanie imion, zwroty Je comprends, Je ne comprends pas, nauka czytania, ćwiczenie wymowy, -kulturowy: odwołanie się do nabytej już wiedzy - powtórzenie zabytków Paryża. Środki ekspresji: mimika, gesty, ruch Techniki: W oparciu o: -H.Denisot, C.Macquart-Martin, SUPERMAX1, Hachette FLE, Warszawa 2014
3
Qui est-ce? Na samym początku zajęć powtórzyłyśmy z dziećmi znane już im pytanie – Qui est-ce? (Kto to jest?). Ich zadanie polegało na odgadnięciu postaci prezentowanych przez nauczycielkę. Byli to bohaterowie książki Super Max, a także inni, pochodzący ze znanych bajek i filmów, np. Prosiaczek czy Jaś Fasola.
4
Powtórzyliśmy osoby oraz odmianę czasownika s’appeler (nazywać się). Dzieci chętnie przedstawiały siebie oraz swoich kolegów i swoje koleżanki. Je m’appelle…
5
Memory Za pomocą znanej gry memory przypomnieliśmy sobie również poznane wcześniej zabytki, rzeczy, litery oraz polecenia. Dzieci odkrywając obrazki szukały par, jednak aby zdobyć punkt, musiały podać nazwę po francusku.
6
Alfabet Poznaliśmy dzisiaj drugą część alfabetu. Dzieci chętnie powtarzały nowe litery za Marzeną. Utrwaliliśmy je piosenką oraz grą z piłką.
7
Je ne comprends pas – Nie rozumiemJe comprends - Rozumiem Dzieci nauczyły się dzisiaj jak powiedzieć, że coś rozumieją lub czegoś nie rozumieją. Podane zwroty ćwiczyliśmy pokazując uczniom różne wyrazy po francusku, nowe lub te już wcześniej poznane.
8
Nasz wieża Eiffla jest już coraz wyższa! Uzupełniliśmy ją dzisiaj zwrotami: Je ne comprends pas Je comprends pas Nowo poznanymi liczbami: 10 11 12 Oraz literami, które w języku francuskim brzmią inaczej niż w polskim: np. G, H, E
9
Konkurs plastyczny Pod koniec dzisiejszych zajęć ogłosiłyśmy konkurs plastyczny. Pokazałyśmy dzieciom prace artystów, którzy przedstawili wieżę Eiffla w niezwykły sposób. Chciałyśmy, żeby zainspirowało je to do stworzenia własnej pracy.
10
KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO – 8 kwietnia 2016. Prowadzenie 1 godziny : Ewa Supronowicz, Ewelina Frąk Prowadzenie 2 godziny : Klaudia Leszczyńska, Marzena Konkało SCENARIUSZ KÓŁKA (wersja skrócona) – patrz notatki poniżej.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.