Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Innowacyjność w planowaniu przedsięwzięć informatycznych Mirosław Ochodek Łukasz Olek

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Innowacyjność w planowaniu przedsięwzięć informatycznych Mirosław Ochodek Łukasz Olek"— Zapis prezentacji:

1 Innowacyjność w planowaniu przedsięwzięć informatycznych Mirosław Ochodek miroslaw.ochodek@pwsz.pila.pl Łukasz Olek lukasz.olek@cs.put.poznan.pl http://www.cs.put.poznan.pl/lolek Szkolenie finansowane ze ś rodków Europejskiego Funduszu Spo ł ecznego (75%) i bud ż etu pa ń stwa (25%) w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego

2 (c) InMoST 2006 Innowacja ▪ Innowacja - wprowadzenie czegoś nowego, reforma ▪ Globalna - nowości w danej dziedzinie ▪ Lokalna - nowość wdrażana w przedsiębiorstwie

3 (c) InMoST 2006 Plan szkolenia ▪ Pierwsza część: Wprowadzenie: — Systematyczne podejście do planowania — Planowanie, a kalendarz — Śledzenie postępu prac Przegląd metod: — Metoda delficka — Punkty funkcyjne — COCOMO II — UC Points ▪ Druga część - dyskusja ▪ Trzecia część - narzędzie AutoEC (UC Workbench)

4 (c) InMoST 2006 Systematyczne podejście do planowania begin.. end 500 LOC Szacowanie rozmiaru Szacowanie pracochłonności Szacowanie harmonogramu

5 (c) InMoST 2006 Plan szkolenia ▪ Pierwsza część: Wprowadzenie: — Systematyczne podejście do planowania — Planowanie, a kalendarz — Kontrola przebiegu prac Przegląd metod: — Metoda delficka — Punkty funkcyjne — COCOMO II — UC Points ▪ Druga część - dyskusja ▪ Trzecia część - narzędzie AutoEC (UC Workbench)

6 (c) InMoST 2006 Planowanie, a kalendarz

7 (c) InMoST 2006 Planowanie, a kalendarz

8 (c) InMoST 2006 Planowanie, a kalendarz ▪ Problemy z klientem: Testowanie akceptacyjne Dostępność klienta ▪ Problemy z personelem: Współczynnik dostępności (ang. Availability Factor) Rotacja pracowników ▪ Problemy infrastrukturalne: Awarie sieci Wolne kanały komunikacyjne

9 (c) InMoST 2006 Planowanie, a kalendarz

10 (c) InMoST 2006 Kalendarz - przykład / - Inne projekty / * AvailabilityFactor

11 (c) InMoST 2006 Kalendarz - przykład

12 (c) InMoST 2006 Plan szkolenia ▪ Pierwsza część: Wprowadzenie: — Systematyczne podejście do planowania — Planowanie, a kalendarz — Śledzenie postępu prac Przegląd metod: — Metoda delficka — Punkty funkcyjne — COCOMO II — UC Points ▪ Druga część - dyskusja ▪ Trzecia część - narzędzie AutoEC (UC Workbench)

13 (c) InMoST 2006 Śledzenie postępu prac ▪ Jak śledzić postęp prac, gdy zmienia się kolejność zadań? ▪ Metoda Wartości Zarobionej (ang. EVM - Earned Value Method): Każde zadania ma przypisaną pewną liczbę punktów Aby zarobić punkty związane z zadaniem należy zakończyć to zadanie Punkty odzwierciedlają pracochłonność i są znormalizowane do 1000 punktów

14 (c) InMoST 2006 Metoda Wartości Zarobionej ▪ 3 zadania: T1 - 3h T2 - 5h T3 - 2h ▪ Wartości zarobione: WZ T1 =3h/10h*1000 = 300 WZ T2 =500 WZ T3 =200

15 (c) InMoST 2006 Metoda Wartości Zarobionej

16 (c) InMoST 2006 Jak czytać wykres? opóźnienie

17 (c) InMoST 2006 Jak czytać wykres?

18 (c) InMoST 2006 Jak czytać wykres?

19 (c) InMoST 2006 Warianty metody WZ ▪ Earned Value Management ▪ Earned Schedule ▪ Przydział procentowych punktów za częściowo rozwiązane zadania


Pobierz ppt "Innowacyjność w planowaniu przedsięwzięć informatycznych Mirosław Ochodek Łukasz Olek"

Podobne prezentacje


Reklamy Google