Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHenryka Piasecka Został zmieniony 8 lat temu
1
Innowacyjność w planowaniu przedsięwzięć informatycznych Mirosław Ochodek miroslaw.ochodek@pwsz.pila.pl Łukasz Olek lukasz.olek@cs.put.poznan.pl http://www.cs.put.poznan.pl/lolek Szkolenie finansowane ze ś rodków Europejskiego Funduszu Spo ł ecznego (75%) i bud ż etu pa ń stwa (25%) w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego
2
(c) InMoST 2006 Innowacja ▪ Innowacja - wprowadzenie czegoś nowego, reforma ▪ Globalna - nowości w danej dziedzinie ▪ Lokalna - nowość wdrażana w przedsiębiorstwie
3
(c) InMoST 2006 Plan szkolenia ▪ Pierwsza część: Wprowadzenie: — Systematyczne podejście do planowania — Planowanie, a kalendarz — Śledzenie postępu prac Przegląd metod: — Metoda delficka — Punkty funkcyjne — COCOMO II — UC Points ▪ Druga część - dyskusja ▪ Trzecia część - narzędzie AutoEC (UC Workbench)
4
(c) InMoST 2006 Systematyczne podejście do planowania begin.. end 500 LOC Szacowanie rozmiaru Szacowanie pracochłonności Szacowanie harmonogramu
5
(c) InMoST 2006 Plan szkolenia ▪ Pierwsza część: Wprowadzenie: — Systematyczne podejście do planowania — Planowanie, a kalendarz — Kontrola przebiegu prac Przegląd metod: — Metoda delficka — Punkty funkcyjne — COCOMO II — UC Points ▪ Druga część - dyskusja ▪ Trzecia część - narzędzie AutoEC (UC Workbench)
6
(c) InMoST 2006 Planowanie, a kalendarz
7
(c) InMoST 2006 Planowanie, a kalendarz
8
(c) InMoST 2006 Planowanie, a kalendarz ▪ Problemy z klientem: Testowanie akceptacyjne Dostępność klienta ▪ Problemy z personelem: Współczynnik dostępności (ang. Availability Factor) Rotacja pracowników ▪ Problemy infrastrukturalne: Awarie sieci Wolne kanały komunikacyjne
9
(c) InMoST 2006 Planowanie, a kalendarz
10
(c) InMoST 2006 Kalendarz - przykład / - Inne projekty / * AvailabilityFactor
11
(c) InMoST 2006 Kalendarz - przykład
12
(c) InMoST 2006 Plan szkolenia ▪ Pierwsza część: Wprowadzenie: — Systematyczne podejście do planowania — Planowanie, a kalendarz — Śledzenie postępu prac Przegląd metod: — Metoda delficka — Punkty funkcyjne — COCOMO II — UC Points ▪ Druga część - dyskusja ▪ Trzecia część - narzędzie AutoEC (UC Workbench)
13
(c) InMoST 2006 Śledzenie postępu prac ▪ Jak śledzić postęp prac, gdy zmienia się kolejność zadań? ▪ Metoda Wartości Zarobionej (ang. EVM - Earned Value Method): Każde zadania ma przypisaną pewną liczbę punktów Aby zarobić punkty związane z zadaniem należy zakończyć to zadanie Punkty odzwierciedlają pracochłonność i są znormalizowane do 1000 punktów
14
(c) InMoST 2006 Metoda Wartości Zarobionej ▪ 3 zadania: T1 - 3h T2 - 5h T3 - 2h ▪ Wartości zarobione: WZ T1 =3h/10h*1000 = 300 WZ T2 =500 WZ T3 =200
15
(c) InMoST 2006 Metoda Wartości Zarobionej
16
(c) InMoST 2006 Jak czytać wykres? opóźnienie
17
(c) InMoST 2006 Jak czytać wykres?
18
(c) InMoST 2006 Jak czytać wykres?
19
(c) InMoST 2006 Warianty metody WZ ▪ Earned Value Management ▪ Earned Schedule ▪ Przydział procentowych punktów za częściowo rozwiązane zadania
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.