Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRafał Sowiński Został zmieniony 8 lat temu
1
Z.Korzeniewski Trudny klient
2
Praca urzędnika Z.Korzeniewski Przebieg pracy zależy w dużym stopniu od relacji z klientami. Trudno jednak uniknąć sytuacji, w których zarysowują się różnice zdań. Osiągnięcie zadawalających rezultatów wymaga dobrych manier, opanowania, cierpliwości. Konieczność radzenia sobie w trudnych sytuacjach należy do obowiązków urzędników.
3
Najbardziej znane typy trudnych klientów Z.Korzeniewski Złośnik Nerwus Zrzęda Niecierpliwy Nierozsądny
4
Metody oddziaływania na trudnych klientów Z.Korzeniewski Z góry proponuję wykluczyć: walkę, w tej wojnie nie ma wygranych; jeśli nawet uda się klienta przekrzyczeć, to i tak go stracisz, tłumaczenie, klienta z reguły nie interesuje, dlaczego pojawił się problem, on oczekuje załatwienia sprawy, ucieczkę, wycofanie się, przekazanie sprawy innym osobom nie rozwiąże problemu, słabość zostanie zauważona i wykorzystana.
5
Skuteczne techniki postępowania z rozgniewanym interesantem Z.Korzeniewski Słuchanie, daj klientowi do zrozumienia, że jest słuchany, czasami to całkowicie wystarcza. Sedno sprawy, dowiedz się, czego chce interesant, często prawdziwe potrzeby są w początkowej fazie skrywane.
6
Skuteczne techniki postępowania z rozgniewanym interesantem Z.Korzeniewski Proponowane rozwiązania, znając prawdziwe potrzeby, łatwiej proponować rozwiązania. Zachowanie twarzy, pozwól klientowi zachować twarz, jest to szczególnie ważne w przypadku osób rozgniewanych, jeśli poczuje się dowartościowany- nie stracisz go.
7
Sposób obsługi różnych typów klientów Z.Korzeniewski Złośnik, nerwus Zrzęda Niecierpliwy Nierozsądny Spokój, tolerancja Cierpliwość, zrozumienie Uważne słuchanie Rzeczowa, sprawna obsługa
8
Uwaga- hasło! Z.Korzeniewski „Zawsze uśmiech i słowo życzliwe - to nasz dział/sekretariat! Wszystko załatwimy tutaj szybko i kompetentnie”.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.