Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY."— Zapis prezentacji:

1 CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY

2 1. Czynności Kontrolno - Obsługowe 2. Przygotowanie Motocykla Do Jazdy 3. Slalom 4. Ósemka 5. Ruszenie na wzniesieniu 7. Jazda w ruchu miejskim 6. Hamowanie awaryjne

3 1. Czynności Kontrolno - Obsługowe stan ogumienie poziom płyn hamulcowy poziom olej silnikowego naciąg łańcucha amortyzator przedni i tylni układ kierowniczy hamulca przedniego i tylniego  Sprawdzenie stanu technicznego motocykla  Sprawdzenie świateł zewnętrznych pozycyjne mijania drogowe kierunkowskazy Stop  Sprawdzenie sygnału dźwiękowego

4  Przemieszczenie bez pomocy silnika zdjęcie motocykla z podpórki przemieszczenie go na odległość 5 metrów bez pomocy silnika podparcie motocykla na podpórce

5 2. Przygotowanie Motocykla Do Jazdy  Prawidłowe zajęcie pozycji na motocyklu  Ustawienie lusterek ( lewe i prawe )  Uruchomienie motocykla  Upewnienie się o możliwości jazdy wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym ocena sytuacji wokół motocykla  Płynne ruszenie łagodne puszczenie sprzęgła zwiększenie obrotów silni ka

6 3. Slalom  2-krotny przejazd pomiędzy 5 pachołkami bez podpierania się nogami bez najeżdżania na linię bez potrącania pachołków upewnianie się o możliwości skręcania sygnalizowanie zamiaru skrętu

7 4. Ósemka  5-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8 bez podpierania się nogami bez najeżdżania na linię upewnianie się o możliwości skręcania

8 5. Ruszenie na wzniesienia  Przy ruszaniu motocykl nie powinien cofnąć się więcej niż 0.2 m  Silnik nie powinien zgasnąć  Osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu WCISKA HAMULEC NOŻNY a następnie rusza do przodu zwalniając go

9 6. Hamowanie awaryjne  Hamowanie awaryjne musi być wykonane przy prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla  Manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania  Przed rozpoczęciem hamowania egzaminator informuje kursanta, że w ruchu miejskim będzie wykonywany manewr hamowania awaryjnego i ustala sygnał (słowo hamuj, stop lub inne), na który osoba egzaminowana wykona manewr Osoba egzaminowana po usłyszeniu sygnału HAMUJ, STOP lub inne wybrane do wykonania manewru hamowania awaryjnego powinna: energicznie nacisnąć na hamulce kontynuować manewr aż do zatrzymania pojazdu w możliwie najkrótszym czasie w ostatniej fazie hamowania, w razie możliwości, wcisnąć sprzęgło w celu nie dopuszczenia do unieruchomienia silnika po zatrzymaniu, upewnić się o możliwości jazdy i kontynuować jazdę

10 7. Jazda w ruchu miejskim  Odbywa się bezpośrednio po prawidłowym wykonaniu wszystkich zadań na placu manewrowym by LS ®


Pobierz ppt "CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY."

Podobne prezentacje


Reklamy Google