Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLidia Świderska Został zmieniony 8 lat temu
1
Czy Internet jest rzeczywiście tak ważny dla rozwoju mojego biznesu? Jak mogę wykorzystać Internet do pozyskania klientów i zwiększenia sprzedaży? Co jest kluczowe dla mnie jako dystrybutora stolarki? Rola Internetu w sprzedaży stolarki na rynku lokalnym prowadzący: Przemek Kotwicki
2
Użytkownicy Internetu do wyszukania produktów oraz informacji o nich korzystają z Google. Klienci poznają często marki również „na fejsie” i w innych mediach „społecznościowych”. W tych mediach firmy mogę kreować swój wizerunek oraz pozostawać w kontakcie z klientami/fanami....ale ja mam klientów głównie z polecenia... Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
5
Duża grupa klientów korzysta z serwisów tematycznych i portali, ale w większości trafiają tam z wyszukiwarki Google. To ona indeksuje strony internetowe i sortuje je pod względem wartości dla użytkownika wpisującego „zapytanie” do wyszukiwarki. Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
7
Chcemy aby na frazy istotne dla danego biznesu tj. tzw. „słowa kluczowe”, strona pojawiała się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Przykład dla frazy: „okna drewniane Poznań” Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
8
„Przekonanie” Google'a, że nasza strona jest wartościowa i zawiera treści, które odpowiadają na zadane pytanie w wyszukiwarce, jest procesem optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Zajmują się tym z reguły zewnętrzne firmy i wyceniają swoje usługi często w zależności od ilości i konkurencyjności słów, na które chcemy pozycjonować stronę. Są różne strategie pozycjonowania jednak najskuteczniejsze jest łączenie kilku działań zarówno dotyczących naszej strony jak i odnośników kierujących do naszej strony w Internecie.
9
Jest bardzo dużo czynników, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i przynajmniej częściowo możemy o nie zadbać sami. Pozytywnie na pozycję wpływają m.in.: Dużo treści w stosunku do reszty kodu html strony. Właściwie zaprojektowania strona pod kątem kodu html (nagłówki, tytuły itp.). Szybko działająca strona. Strona dostosowana do urządzeń mobilnych. Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
10
Pozytywny wpływ mają również: Odpowiednia liczba odnośników (linków) do naszej strony z innych stron, szczególnie z tych uważanych przez Google za wartościowe. Pojawianie się co jakiś czas nowych treści (blog, aktualności). Właściwy udział „słów kluczowych” w stosunku do innej treści na stronie (okna drewniane w Gdańsku). Dużo treści merytorycznej i dobrze sformatowanej. Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
11
Aktywność na forach internetowych Preferuję działania „z otwartą przyłbicą”. Możemy przecież mówić dobrze i fachowo o swoich produktach, nie mówiąc źle o innych. Potwierdzamy przez to swoje kompetencje i wzbudzamy zaufanie klientów. Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
12
Dodawanie firm do katalogów ma sens pod kątem wzmocnienia pozycji strony. Powinny to być takie katalogi, które pozwalają na umieszczenie aktywnego linku prowadzącego do naszej strony. Lokalne serwisy informacyjne i ogłoszeniowe mogą być źródłem wartościowych klientów. Poszukać sposobu aby się tam znaleźć. Obecność w lokalnych serwisach i wyszukiwarkach firm Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
13
Aby sprowadzić dodatkowych klientów na naszą stronę możemy wspomagać się reklamą płatną. Reklama Google Adwords (http://www.google.com/adwords/) – pozwala nam określić dokładnie ile chcemy/możemy zapłacić za wejście osoby na stronę. Jednak ceny kształtowane są na zasadzie licytacji z innymi reklamodawcami i na konkurencyjnym rynku stawki za „klik” mogą być wysokie.http://www.google.com/adwords/ Reklama na Facebook, Instagram – nieco tańsza od Google i pozwalająca dość precyzyjnie wybierać grupę docelową. Reklama w tzw. sieciach afiliacyjnych (też Google Display Network) Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
14
Wysoka pozycja w wyszukiwarce i duża ilość wejść na stronę to nie wszystko. Aby sprzedać musimy przekonać klienta, nie tylko do produktu, ale zwłaszcza do naszej firmy, jako zaufanej i profesjonalnej. Zanim klient trafi do salonu wyrabia sobie opinie na podstawie informacji w Internecie, w szczególności tych na stronie internetowej. Klient powinien otrzymać informacje podaną w możliwie przejrzysty sposób. Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
15
Kluczowe elementy na stronie www potwierdzające nasze kompetencje jako firmy: Przejrzysta strona z minimalną ilością ruchomych elementów Prosto określony zakres specjalizacji firmy oraz oferta Dowód na kompetencje w postaci przykładów z realizacji Łatwo dostępne informacje o siedzibie i dostępność różnych form kontaktu Aktualności na stronie lub odesłanie do aktywnego profilu na FB jako potwierdzenie, że firma aktywnie działa. Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
16
MTBM Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A. Nieaktualna informacja o promocji (włącza się za każdym razem, nawet jeśli nie opuściłem strony) Przejrzyste menu Są realizacje, jednak zdjęcia nie mają właściwych tytułów
17
MTBM Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
18
MARKOM Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A. Odnośniki do youtube, pinterest itd. – fajnie ale nie działają Trochę mało czytelne logo i nagłówek Kolejność w menu – czy taka? Są realizacje i nazwy zdjęć w galerii - to dobrze Są inne treści, blog.
19
MARKOM Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
20
MULTIKO Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A. Przejrzyste menu górne i atrakcyjne fotki Jasny komunikat jakie są nasze dobre strony Linki do kluczowych partnerów Salony pokazane na mapie Zbyt długo ładujące się zdjęcia realizacji Menu boczne i nawigacja na stronie nie do końca konsekwentne
21
MULTIKO Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
22
Sugestie Dokumentujemy i chwalimy się realizacjami Nadajemy zdjęciom tytuły i opisujemy realizacje – to dobry sposób na dodatkową treść na stronie, która zostanie zaindeksowana w google (szczególnie lokalnie). Podkreślamy nasze kompetencje montażowe i opiekę pogwarancyjną. Ułatwiamy kontakt klientom, wykorzystujemy FB. Chwalimy się kluczowymi partnerami i „linkujemy” zwłaszcza jeśli dostajemy od nich link zwrotny. Wykorzystujemy aktualne i atrakcyjne zdjęcia produktów. Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
23
Jeśli wzbudzisz zaufanie i będziesz doradcą/partnerem do rozmowy, łatwiej sprzedasz nawet droższy produkt. Klienci poszukują często kompleksowej oferty zawierającej montaż okien i ich serwis. Strona internetowa to dobre miejsce aby zaakcentować również nasze kompetencje doradcze i montażowe. Najlepiej gdy będą poparte zdjęciami lub filmami z montażu. Przemek Kotwicki - POZBUD T&R S.A.
24
Dziękuję Przemek Kotwicki, przemyslaw.kotwicki@pozbud.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.