Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Opracowała Monika Skóbel
Zadanie dotyczące zasad rządzących rysunkiem – analiza obrazów i fotografii Studia podyplomowe „Kształcenie na odległość” Opracowała Monika Skóbel
2
1. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Centralna
Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Kompozycja fotografii nie jest oparta na zasadzie złotego podziału. Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii Ciemne (ciężkie) kolory szpaleru drzew równoważą jasne i chłodne barwy tła oraz budowli Michael S. Lewis, Taj Mahal at Sunrise, Agra, India
3
1. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Centralna
Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Kompozycja fotografii nie jest oparta na zasadzie złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii Ciemne (ciężkie) kolory pomostu równoważą jasne i chłodne barwy tła Paradise Waters
4
2. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Dynamiczna Perspektywa
Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Powietrzna Złoty podział Filary znajdują się w 1/3 fotografii Równowaga Jasne plamy są przeciwwagą dla ciemnych Dodatkowo zastosowana perspektywa sprawia że zdjęcie się „nie przewraca” Walter Bibikow, View of the Duomo, Galleria, Milano, Italy
5
2. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Perspektywa
Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Linia granicy wzgórza pokrywa się z linią złotego podziału (pozioma) Krawędź budowli pokrywa się z linią złotego podziału Równowaga Przeciwstawne kierunki spadków wzajemnie się równoważą Ciemną plamę (prawa górna strona fotografii) równoważy oświetlona część zdjęcia Hal Gage, The Great Wall, Beijing, China
6
3. Kompozycja Asymetryczna Dynamiczna Pionowa Perspektywa
Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Powietrzna Złoty podział Kompozycja fotografii nie wykorzystuje złotego podziału Równowaga Kształt wieży (trójkąt) stabilizuje obraz zdjęcia Henri Silberman, La Tour Eiffel, Paris
7
3. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Statyczna Pionowa
Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Górna linia samochodów pokrywa się z linią złotego podziału (pozioma) Krawędź budynku jest bliska linii złotego podziału (pionowa) Równowaga Ciemniejsze plamy (strona prawa i dół fotografii – wydzielone poprzez złoty podział) równoważone są poprzez jasną w odbiorze górną część fotografii (największy prostokąt wynikający ze złotego podziału) Clay Davidson, Street View of La Tour Eiffel
8
4. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Dynamiczna Perspektywa
Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Złoty podział Punkt zbiegu linii poziomych znajduje się w mocnym punkcie fotografii Równowaga Ciemne plamy (prawa storna fotografii) są równoważone przez jasne plamy (niebo oraz część budynków z lewej strony fotografii) Henri Silberm, New York, New York, Sky Over Manhattan
9
4. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Perspektywa
Linearna z trzema punktami zbiegu Z lotu ptaka Złoty podział Kompozycja fotografii nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Równomierne rozłożenie plam ciemnych i jasnych Ciemny pas nieba jest przeciwwagą dla jasnej plamy ulicy Henri Silberman, Empire State Building, East View
10
5. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna
Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Linia horyzontu jest bliska linii złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii Henri Silberm, Poet's Walk
11
5. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Centralna
Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Oś łuków znajduje się w linii złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii Henri Silberman, Foggy Day on Brooklyn Bridge
12
6. Kompozycja Asymetryczna Otwarta Zwarta Geometryczna Perspektywa
Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Horyzont poniżej rysunku Złoty podział Tabliczka „NO TURNS” znajduje się w mocnym punkcie Równowaga Przeciwwagą dla ciemnej (ciężkiej) lewej strony fotografii oraz zastosowanej perspektywy jest mocne światło lampy. Nelson Figueredo, City Street Signs
13
6. Kompozycja Asymetryczna Otwarta Geometryczna Pionowa Perspektywa
Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Filar mostu znajduje się w linii złotego podziału Równowaga Ciemna plama mostu równoważona jest przez jasne tło oraz przez kierunek w jakim „podąża” Henri Silberman, Brooklyn Bridge Fog
14
7. Kompozycja Asymetryczna Otwarta Zwarta Pozioma Perspektywa
Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Kamienie układają się wzdłuż linii złotego podziału Równowaga Ciemne (ciężkie) kamienie równoważy duża plama jasnego morza wraz z plażą oraz niewielka plama ciemnego nieba Beach Horizon, New Zealand 0
15
7. Kompozycja Asymetryczna Otwarta Zwarta Pozioma Perspektywa
Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział pomost pokrywa się z linią złotego podziału (pionowa) Linia brzegu znajduje się w pobliżu linii złotego podziału (pozioma) Równowaga Prawy dolny róg zdjęcia równoważony jest przez większą i jaśniejszą stronę lewą Drzewo równoważy fragment ciemnego brzegu Path to Volcao, Rotorua, New Zealand
16
8. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Perspektywa Barwna
Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Prawą stronę obrazu (ciemniejszą = cięższą) równoważą „słoń” (w jaśniejszych barwach) oraz pagórki (lewy dolny róg) Salvador Dali, The Elephants, 1948
17
8. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Centralna
Geometryczna Perspektywa Barwna Złoty podział Pomarańczowe kwadraty ułożone są wzdłuż linii złotego podziału Dodatkowo cztery środkowe kwadraty znajdują się w mocnych punktach Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu Salvador Dali, Cinquenta, Tigre Real
18
9. Kompozycja Asymetryczna Luźna Otwarta Pozioma Statyczna Perspektywa
Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Powietrzna Złoty podział krawędź zielonego pola znajduje się na linii złotego podziału Płot na pierwszym planie znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Ciepłe kolory pól równoważone są poprzez chłodne kolory nieba Ciemny zagajnik poprzez plamy jasnych budynków Vincent van Gogh, Harvest at Arles, c.1888
19
9. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Statyczna Pozioma Perspektywa
Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Granica pierwszego rzędu rabatek znajduje się na linii złotego podziału (pozioma) Postać oraz os budynku znajdują się na linii złotego podziału (pionowa prawa) Drzewo znajduje się na linii złotego podziału (pionowa lewa) Równowaga Budynek z lewej strony obrazu równoważą dwa mniejsze znajdujące się z prawej strony Vincent van Gogh, Flower Beds in Holland, c.1883
20
10. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Zamknięta Dynamiczna Geometryczna
Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Ciepłe kolory równoważą chłodne (czerwony – niebieski) Ciemne równoważą jasne Kasimir Malevich, Dr. Mabuso (kinoposter)
21
10. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Dynamiczna Perspektywa
Powietrzna Złoty podział Koło znajduje się w mocnym punkcie obrazu Równowaga Taka sama powierzchnia bieli i czerni Kasimir Malevich, Black Circle
22
11. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Zamknięta Statyczna Geometryczna
Perspektywa Barwna Złoty podział Horyzont znajduje się na linii złotego podziału (pozioma) Pędzel znajduje się na linii złotego podziału (pionowa) Równowaga Pędzel umieszczony z prawej części obrazu równoważy ciemniejsze koło znajdujące się z jego lewej strony Ashley David, Shimmer
23
11. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Statyczna Perspektywa Barwna
Złoty podział Postać znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Prawą stronę równoważy chłodniejsze w odbiorze różowe tło Postać – tren sukni z naniesionym światłocieniem Ashley David, Couture
24
12. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Dynamiczna Perspektywa
Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Twarz znajduje się w pobliżu mocnego punktu Jasna plama tła znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Środkowa część obrazu namalowana w chłodniejszych barwach jest przeciwwagą dla ciepłych i ciemnych plam obrazu Edvard Munch, The Scream, 1893
25
12. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Centralna Geometryczna
Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu Kasimir Malevich, Red House, 1932
26
13. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Dynamiczna Perspektywa Barwna
Złoty podział Tylna część buta znajduje się w mocnym punkcie obrazu Równowaga Chłodne i jasne fioletowe tło jest przeciwwagą dla ciemnych plam buta Ashley David, Bare
27
13. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Statyczna Rytmiczna Centralna
Perspektywa Powietrzna Złoty podział Obcas pokrywa się z linią złotego podziału Równowaga Obcas równoważy kwiatek na czubku buta Kathy Middlebrook, High Heel Shoe I
28
14. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Pionowa Centralna
Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu Gina Bernardini, Goldie
29
14. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Centralna Rytmiczna
Perspektywa Powietrzna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu Kathy Middlebrook, Purse I
30
15. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Statyczna Pionowa Perspektywa
Barwna Złoty podział Postać znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Duża ilość jasnego i chłodnego tła równoważy cięższe w odbiorze ciepłe plamy Ashley David, Enticing
31
15. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Pionowa Perspektywa
Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu Gina Bernardini
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.