Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKsawery Andrzej Owczarek Został zmieniony 8 lat temu
2
1 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 TEBSTEBS B rake S ystem Elektroniczy układ hamulcowy przyczepy E lektronic T railer
3
2 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Zewnętrzne komponenty dla TEBS System współpracuje z przyczepami z: - Hamulce pneumatyczne - Zawieszenie pneumatyczne, mechaniczne, hydrauliczne - Hamulce tarczowe i bębnowe - Siłowniki hamulcowe membranowe i membranowo-sprężynowe
4
3 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Zalety TEBS Większe bezpieczeństwo - optymalna regulacja poprzez parametryzację - krótsza droga hamowania krótszy czas reakcji - lepsza stabilizacja jazdy - stosowanie sygnału CAN z pojazdu ciągnącego rosnąca liczba pojazdów ciągnących wyposażonych w EBS optymalny rozkład sił hamowania - pneumatyczne sterowanie przy uszkodzeniu sterowania elektronicznego
5
4 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Zalety TEBS - Polepszona funkcja ABS - Funkcja ALB poprzez odczyt ciśnienia w miechach zawieszenia i/lub regulację różnicy poślizgu - Diagnostyka przyjazna dla użytkownika - Rozszerzone funkcje lampki kontrolnej - Licznik kilometrów (przebieg), dzienny licznik kilometrów (resetowalny), licznik przebiegu międzyobsługowego (programowalny) - Historia obciążenia pojazdu
6
5 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 1 TEBS z pojazdem ciągnącym wyposażonym w EBS Zasilanie przez ISO7638 + sygnał CAN (ISO11992) KompatybilnośćKompatybilność
7
6 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 KompatybilnośćKompatybilność 2 TEBS z pojazdem ciągnącym wyposażonym w konwencjonalny układ hamulcowy Zasilanie poprzez ISO7638 Stałe zasilanie jest obowiązkowe !
8
7 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 KompatybilnośćKompatybilność 3 TEBS KNORR-BREMSE Podczas awarii zasilania poprzez ISO7638, funkcja ABS oraz regulacja siły hamowania w zależności od obciążenia pozostają aktywne dzięki zastosowaniu zasilania awaryjnego od świateł stop !
9
8 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 KompatybilnośćKompatybilność 4 Zapewnione sterowanie pneumatyczne podczas wystąpienia awarii sterowania elektronicznego.
10
9 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Sprzedaż TEBS 4 200220062004 200.000 100.000 50.000 150.000 Ilość sprzedanych modułów TEBS Jakość Niezawodność Bezpieczeństwo Obsługa Ekonomia
11
10 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005EWOLUCJA Trailer Electronic Brake System - TEBS G2:
12
11 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Od lipca 2007 2S/2M Select Low: dla potrzeb „Dolly” 2S/2M i 4S/2M: dla naczep i przyczep centralnoosiowych, do 3 osi Od listopada 2009 4S/3M: Dla naczep i przyczep z obrotnicą, do 5 osi 3 rd Modulator: Elektroniczny modulator NOWOŚĆ Zakres napięcia zasilania: 8 to 32V Jedyny EBS do przyczep, który jest kompatybilny z wszystkimi istniejącymi pojazdami ciągnącymi. TEBS G2 - Zastosowanie:
13
12 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Dostęp od góry Dostęp z boku Integralność:brak problemów Obsługa: często brak widoczności Integralność:Takie same przyłącza Zwrócone w dół Obsługa: dobra widoczność łatwy dostęp Przyłącza elektryczne
14
13 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Czujnik prędkości S - C Czujnik prędkości S – E * Czujnik prędkości S - D Czujnik prędkości S – F * Lewa strona Prawa strona Pin 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 1 2 3 4 5 Wej./wyj. 1 - AUXIO 1 Wej./wyj. 2 - AUXIO 2 Wej./wyj. 3 - AUXIO 3 Zasil.czujnika (5V)–trój stanowe Z.czujnika 1–A’log–trój stanowe Masa czujnika - Magic Eye - C3 Zasilanie od świateł stop (+) Masa od świateł stop (-) TI CAN – H (J1939) TI CAN – L (J1939) Powrót wej./wyj. 1 i 2 - AUXIO 1 i 2 Powrót wej./wyj. 3 - AUXIO 3 Zasilanie (+) Zasilanie elektroniki (+) Masa elektroniki (-) Masa (-) 6 7 Lampka kontrolna TT CAN – H (ISO11992) TT CAN – L (ISO11992) * - alternatywnie stosowany jako wejście Przyłącza elektryczne
15
14 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Wejście -miechy zawieszenia 42 Wyjścia -siłowniki sprężynowe 4 x 23 Wej./wyj. -zawór luzuj./parking. 12 Wyjścia - siłowniki h-ca roboczego (strona lewa) 3 x 22 Wejście -Sygnał Sterujący 4 Wejście -Zbiornik powietrza 2 x 1 Wyjścia - siłowniki h-ca roboczego (strona prawa) 3 x 21 Wyjście pneumatyczne lub Złącze kontrolne 28 Przyłącza pneumatyczne
16
15 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Funkcje dodatkowe -Wyjścia Sterowanie osią podnoszoną (LAC) Powrót zawieszenia do poziomu jazdy (SP) Sygnał zależny od prędkości (ISS) Blokada osi skrętnej (SAL) Kąt pochylenia (TA) Zasilanie 6,12 lub 24V RSP krok 1 RSP krok 2
17
16 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 -Wejścia Pomoc przy ruszaniu oraz wyłączenie osi podnoszonej przez uruchomienie pedału hamulca (3 razy w ciągu 8 sekund) Rozszerzony tryb sterowania osią podnoszoną (LLTH) Monitoring zużycia klocków hamulcowych (PW) Pomoc przy manewrowaniu (MH) Wyłączenie osi podnoszonej (LL) Pomoc przy ruszaniu (TH) Funkcja dodatkowego hamowa- nia (RLF) Funkcje dodatkowe
18
17 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 RSP Stability Program Roll Funkcje dodatkowe System stabilizacji toru jazdy – zabezpieczenie przed wywróceniem przyczepy na bok.
19
18 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 -Możliwość podłączenia TIM G2 lub Magic Eye Funkcje dodatkowe
20
19 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 TEBS G2 posiada funkcjonalność jak obecny system z następującymi udoskonaleniami: Wysterowane wartości ciśnienia mogą być różne w stosunku do pneumatycznego sygnału sterującego i sygnału CAN. Parametry hamowania:
21
20 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Zakres niskiej kompensacji: Stosowany do regulacji charakterystyki zużycia przy niskich ciśnieniach sterujących Parametry hamowania:
22
21 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Zakres wysokiej kompensacji: Stosowany do regulacji charakterystyki hamowania w celu wpasowania do korytarza kompatybilności: Parametry hamowania:
23
22 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 TEBS - Asystent hamowania 00.511.522.533.544.555.566.5 Ciśnienie sterujące lub sygnał CAN 0 0.5 1 1.5 2 2.5 3 3.5 4 4.5 5 5.5 6 6.5 Ciśnienie w siłownikach hamulcowych - bar ZAŁADOWANY NIE ZAŁADOWANY 4.5 bar 0.5 bar Ciśnienie w miechach zaw. - bar Przy ciśnieniu sterującym 5 bar moduł TEBS G2 aktywuje „awaryjne” hamowanie – siła hamowania zwiększana jest jak dla pojazdu maksymalnie załadowanego.
24
23 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 01,02,03,0 Ciśnienie sterowania - bar 0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 Częstotliwość hamowań 27% do 1,5 bar 92% do 2,0 bar 99% do 3,0 bar Podział hamowań na częstotliwość uruchomień i ciśnienie
25
24 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 - redukcja czasu montażu / -kosztów Zawór luzująco - parkingowy z funkcją hamulca awaryjnego AE4311 Mniej komponentów * Moduł TEBS G2 ES2060 TEBS G2
26
25 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 - redukcja czasu montażu / -kosztów Zawór luzująco - parkingowy z funkcją hamulca awaryjnego AE437x Mniej komponentów * Moduł TEBS G2 ES2060 TEBS G2.1
27
26 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 - redukcja czasu montażu / -kosztów Zawór luzująco - parkingowy z funkcją hamulca awaryjnego AE437x Mniej komponentów * Moduł TEBS G2 ES2090 TEBS G2.2, max.2S/2M
28
27 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Przykład 1: Naczepa lub przyczepa centralnoosiowa (2S/2M)
29
28 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Zasilanie Zasilanie ISO7638+CAN podłączony, zapłon „WŁ.“
30
29 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Statyczna kontrola systemu
31
30 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Napowietrzanie układu hamulca roboczego
32
31 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Odhamowanie pojazdu po przekroczeniu ciśnienia 3 bar w układzie hamulca roboczego. Do 4,5 bar lampka kontrolna w kabinie kierowcy świeci. Napowietrzanie układu hamulca postojowego
33
32 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Postój Przewody hamulca roboczego odpowietrzone
34
33 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Otwarcie zaworu przepływowego przy 6 bar Układ zawieszenia zostaje napowietrzony, odczyt stanu obciążenia
35
34 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Jazda Jazda Dynamiczna kontrola czujników: analiza sygnałów z czujników prędkości obrotowej Prędkość wzbudzenia czujników Prędkość pojazdu Droga Jazda na zakrętach
36
35 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Hamowanie Hamowanie Pojazd nie załadowany Sygnały CAN i pneumatyczny będą odczytane równolegle.
37
36 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Hamowanie przy odłączonym przewodzie zasilającym ISO7638 Dodatkowe zasilanie ze świateł STOP zapewnia działanie funkcji ABS i ALB.
38
37 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Rodzaj kontroli ABS: IR (Indywidualna Regulacja), tzw. regulacja „stronami”
39
38 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Odłączenie złącza zasilającego Uruchamianie hamulca sprężynowego podczas każdego odłączania złącza zasilającego.
40
39 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Odłączenie złącza zasilającego Uruchamianie hamulca sprężynowego podczas każdego odłączania złącza zasilającego.
41
40 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 Przykład 2: Naczepa lub przyczepa centralnoosiowa (4S/2M)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.