Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHalina Sosnowska Został zmieniony 8 lat temu
1
DHL24 – INSTRUKCJA DHL Parcel Warszawa, maj 2016
2
2Instrukcja DHL24 1.Rejestracja / logowaniestr. 3 2.Zmiana numeru konta klientastr. 4 3.Tworzenie nowej przesyłki krajowejstr. 5 4.Zapisane przesyłkistr. 9 5.Zamawianie kurierastr. 10 6.Wyliczanie ceny podczas zamawiania kurierastr. 11 7.Kalkulator cenystr. 13 8.Zamawianie kuriera jako trzecia stronastr. 14 9.Narzędzia – reklamacjestr. 16 10.Narzędzia – raportystr. 17 11.Panel „Moje Dane”str. 18 12.Najczęściej zadawane pytaniastr. 19 13.Nadawanie paczki bez umowystr. 20 14.Zmiana listu przewozowego na etykietę kierunkową BLPstr. 26 15.Generowanie potwierdzenia nadania przesyłekstr. 27 16.Tworzenie przesyłki z doręczeniem do Parcelshopstr. 29 17.Tworzenie przesyłki z doręczeniem do sąsiadastr. 32 18.Tworzenie przesyłki międzynarodowejstr. 34 19.Kontaktstr. 39 Spis treści
3
3Instrukcja DHL24 Rejestracja / logowanie
4
4Instrukcja DHL24 Zmiana numeru konta klienta
5
5Instrukcja DHL24 Tworzenie nowej przesyłki krajowej 1/4
6
6Instrukcja DHL24 Tworzenie nowej przesyłki krajowej 2/4
7
7Instrukcja DHL24 Tworzenie nowej przesyłki krajowej 3/4
8
8Instrukcja DHL24 Tworzenie nowej przesyłki krajowej 4/4
9
9Instrukcja DHL24 Zapisane przesyłki
10
10Instrukcja DHL24 Zamawianie kuriera
11
11Instrukcja DHL24 Wyliczanie ceny podczas zamawiania kuriera 1/2
12
12Instrukcja DHL24 Wyliczanie ceny podczas zamawiania kuriera 2/2 Aplikacja wyliczy ceny według cennika preferencyjnego jeśli na koncie został wprowadzony i aktywowany numer klienta SAP.
13
13Instrukcja DHL24 Kalkulator ceny
14
14 Żeby skorzystać z opcji zamawiania kuriera jako strona trzecia, wymagany jest wypełniony i przesłany do nas dokument: Oświadczenie użytkowania konta w strefie klienta DHL. Dokument jest do uzyskania u Przedstawiciela Handlowego lub w Dziale Helpdesk ECOM (Parcel). Wypełnione oświadczenie prosimy zeskanować i przesłać do DHL na adres strefa.klienta@dhl.com lub pocztą tradycyjną na adres: DHL Express (Poland) Sp. z o.o. Dział Baz Danych Klienta ul. Osmańska 2 02-822 Warszawa Bardzo ważne jest wpisanie numeru konta (SAP) na oświadczeniu wszystkich Państwa oddziałów, ewentualnie dodanie oddzielnej listy. Trzecia strona będzie aktywna w DHL24 następnego dnia roboczego po przesłaniu oświadczenia (do godziny 15:00). Zamawianie kuriera jako trzecia strona 1/2 Instrukcja DHL24
15
15Instrukcja DHL24 Zamawianie kuriera jako trzecia strona 2/2
16
16Instrukcja DHL24 Narzędzia - reklamacje
17
17Instrukcja DHL24 Narzędzia - raporty
18
18Instrukcja DHL24 Panel „Moje dane”
19
19Instrukcja DHL24 Najczęściej zadawane pytania
20
20 Nadawanie paczki bez umowy 1/6 2. Wybieramy interesujący nas pakiet (najechanie kursorem myszy na dany pakiet, spowoduje wyświetlenie jego szczegółów). Instrukcja DHL24 1. Wybieramy „Nadaj paczkę bez umowy” z głównego menu.
21
21 Nadawanie paczki bez umowy 2/6 3. Wprowadzamy wartość przesyłki do ubezpieczenia (maksymalnie 6500 PLN) Możemy wybrać usługi dodatkowe COD oraz PDI. 5. Ustalamy płatnika oraz sposób płatności Klikamy „Dalej” 4. Wybieramy sposób nadania: Nadanie osobiste w Parcelshop (wybieramy na mapce punkt, w którym chcemy nadać przesyłkę) lub odbiór przesyłki przez Kuriera DHL. Instrukcja DHL24
22
22 Nadawanie paczki bez umowy 3/6 6. Jeżeli wybraliśmy nadanie osobiste w Parcelshop, drukujemy wycenę przesyłki. Instrukcja DHL24
23
23 Nadawanie paczki bez umowy 4/6 7. Jeżeli wybraliśmy odbiór przesyłki przez Kuriera DHL, wprowadzamy dane nadawcy oraz odbiorcy oraz przechodzimy do następnego kroku. Instrukcja DHL24
24
24 Nadawanie paczki bez umowy 5/6 8. Wybieramy termin przyjazdu kuriera 9. Potwierdzamy zamówienie kuriera Instrukcja DHL24
25
25 Nadawanie paczki bez umowy 6/6 10. Drukujemy list przewozowy lub wysyłamy go do nadawcy Instrukcja DHL24
26
26 Zmiana listu przewozowego na etykietę kierunkową BLP Jeżeli w zakładce „Moje dane” brakuje opcji „zmiana etykiety wydruku”, w celu jej aktywacji prosimy o kontakt z Help Desk eCom: 42 662 62 62 strefa.klienta@dhl.com Instrukcja DHL24
27
27 Generowanie potwierdzenia nadania przesyłek 1/2 Jeżeli na koncie został uruchomiony wydruk listów przewozowych w formacie BLP, do wygenerowanych etykiet należy również wydrukować „potwierdzenie nadania przesyłek”. Instrukcja DHL24
28
28 Generowanie potwierdzenia nadania przesyłek 2/2 Przykładowe potwierdzenia nadania przesyłek Instrukcja DHL24
29
29 Tworzenie przesyłki z doręczeniem do Parcelshop 1/3 1. Aby nadać przesyłkę do Parcelshop, należy: - zalogować się do aplikacji, - wybrać „Przesyłki” (1), - „nowa przesyłka krajowa” (2), - w środkowym panelu wpisujemy dane odbiorcy finalnego lub wybieramy z książki adresowej (3). W odpowiednim polu odbiorcy wpisujemy numer telefonu (bez spacji) oraz adres e-mailowy. Ważne jest, aby w tym oknie NIE wpisywać adresu Parcelshop. Przesyłka z doręczeniem do Parcelshop, wymaga uruchomienia na koncie wydruku listów przewozowych w formacie BLP (instrukcja na stronie 25). Instrukcja DHL24
30
30 Tworzenie przesyłki z doręczeniem do Parcelshop 2/3 2. W kolejnym kroku wpisujemy wagę oraz wymiary. Do Parcelshop możemy wysłać przesyłkę maksymalnie 1 elementową o wymiarach nieprzekraczających 80 x 60 x60 cm i wadze do 25kg (4). Jeżeli przesyłka nie będzie spełniać tych parametrów, opcja doręczenie do Parcelshop będzie niedostępna. Instrukcja DHL24
31
31 Tworzenie przesyłki z doręczeniem do Parcelshop 3/3 3. W ostatniej zakładce w polu (11) pojawiają się dane nadawcy, odbiorcy oraz punktu Parcelshop. Jeżeli wszystko jest poprawne wybieramy: -„Drukuj i zapisz” aby od razu pobrać etykietę, -„Zapisz i wydrukuj później” aby zapisać przesyłkę i wydrukować później z zakładki „moje przesyłki”, -„Zamów kuriera” aby przejść do szczegółów dotyczących terminu przyjazdu kuriera. Wygląd etykiety BLP z aplikacji: - (13) punkt odbioru (zamiast przesyłka krajowa), - (14) dane punktu Parcelshop, - (15) dane odbiorcy finalnego. Więcej informacji na stronie http://www.dhlparcel.pl/parcelshophttp://www.dhlparcel.pl/parcelshop Instrukcja DHL24
32
32 Tworzenie przesyłki z doręczeniem do sąsiada 1/2 Przesyłka z doręczeniem do sąsiada, wymaga uruchomienia na koncie wydruku listów przewozowych w formacie BLP (instrukcja na str. 25). 1. Wybieramy „Przesyłki”, „nowa przesyłka krajowa” następnie wprowadzamy dane odbiorcy. 2. W kolejnym kroku wprowadzamy wymiary, wagę oraz zawartość paczki. W przypadku usługi „doręczenie do sąsiada”, maksymalna waga paczki to 31,5kg, natomiast wymiary nie mogą przekroczyć 140x60x60 cm. Instrukcja DHL24
33
33 Tworzenie przesyłki z doręczeniem do sąsiada 2/2 4. Wybieramy usługę „Dostarczenie do sąsiada” oraz wprowadzamy alternatywny adres doręczenia. 3. Kolejne kroki przechodzimy analogicznie, jak podczas nadawania standardowej przesyłki (instrukcja na stronie 5). Jeżeli wybrana została usługa doręczenia do sąsiada, etykieta będzie posiadała oznaczenie „B2C”. Dodatkowo, poniżej danych odbiorcy, będzie widniał alternatywny adres doręczenia (sekcja „SAS”) Więcej informacji na stronie: http://www.dhlparcel.pl/doreczenie-do-sasiadahttp://www.dhlparcel.pl/doreczenie-do-sasiada Instrukcja DHL24
34
34 Tworzenie przesyłki międzynarodowej 1/5 Aby nadać przesyłkę międzynarodową, na koncie musi być skonfigurowany wydruk listów przewozowych w formacie BLP (instrukcja na stronie 25). 1. Aby nadać przesyłkę międzynarodową, należy zalogować się do aplikacji, wybrać „Przesyłki”, „nowa przesyłka międzynarodowa”. W danych odbiorcy wybieramy kraj oraz uzupełniamy dane adresowe. Jeżeli chcemy aby paczka była doręczona do Parcelstation lub Parcelshop, wybieramy odpowiedni punkt na mapie. Instrukcja DHL24
35
35 Tworzenie przesyłki międzynarodowej 2/5 2. W kolejnym kroku wprowadzamy wagę oraz wymiary paczki oraz wybieramy zawartość. W przypadku przesyłek międzynarodowych, rodzajem przesyłki jest zawsze „paczka” Instrukcja DHL24
36
36 Tworzenie przesyłki międzynarodowej 3/5 3. W kolejnym kroku możemy wybrać usługi dodatkowe Instrukcja DHL24
37
37 Tworzenie przesyłki międzynarodowej 4/5 4. Następnie wybieramy datę nadania Instrukcja DHL24
38
38 Tworzenie przesyłki międzynarodowej 5/5 5. W podsumowaniu przesyłki sprawdzamy, czy wszystkie dane są prawidłowe. Jeżeli tak, możemy wybrać: -„Drukuj i zapisz” aby pobrać etykietę, -„Zapisz i wydrukuj później” aby zapisać przesyłkę i wydrukować później z zakładki „moje przesyłki”, -„Zamów kuriera” aby przejść do szczegółów dotyczących terminu przyjazdu kuriera. Etykieta BLP, wygenerowana do powyższej przesyłki. Więcej informacji na temat przesyłek międzynarodowych znajduje się na stronie: http://dhlparcel.pl/content/dhl_parcel_poland/pl/business-customers/international-parcels.html Instrukcja DHL24
39
39Instrukcja DHL24 Kontakt 1/2
40
40Instrukcja DHL24 Kontakt 2/2 Wsparcie techniczne Działu DHL eCom dla użytkowników aplikacji DHL 42 662 62 62 @ cahelp@dhl.com Masz pytania? Jesteśmy do Twojej dyzpozycji!
41
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ, ZAPRASZAMY NA DHL24.COM.PL DHL Express (Poland) Sp. z o.o. ul. Osmańska 2 02-823 Warszawa www.dhlparcel.pl Stan: 05/16
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.