Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZbigniew Szulc Został zmieniony 8 lat temu
1
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji
2
źródła prawa promocja (reklama)
3
Źródła prawa
4
Układ Europejski ustanawia stowarzyszenie między Rzeczpospolitą Polską a Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi sporządzony w Brukseli dnia 16 grudnia 1991 r. (Dz. U. z dnia 27 stycznia 1994 r.) wszedł w życie 1 lutego 1994 r.
5
Układ Europejski „Strony uznają, że istotnym warunkiem wstępnym integracji gospodarczej Polski ze Wspólnotą jest zbliżanie istniejącego i przyszłego ustawodawstwa Polski do ustawodawstwa istniejącego we Wspólnocie. Polska podejmie wszelkie starania w celu zapewnienia zgodności jej przyszłego ustawodawstwa z ustawodawstwem Wspólnoty.” (art. 68)
6
Układ Europejski „Zbliżanie przepisów prawnych obejmie w szczególności następujące dziedziny: prawo celne, prawo o spółkach, prawo bankowe, rachunkowość przedsiębiorstw, opodatkowanie, własność intelektualną, ochronę pracownika w miejscu pracy, usługi finansowe, zasady konkurencji, ochronę zdrowia i życia ludzi, zwierząt i roślin, ochronę konsumenta, pośredni system opodatkowania, przepisy techniczne i normy, transport i środowisko naturalne.” (art. 69)
7
Układ Europejski Zbliżanie przepisów prawnych obejmie w szczególności następujące dziedziny: zasady konkurencji ochronę konsumenta
8
Źródła prawa Unii Europejskiej 1.rozporządzenie - obowiązuje w całości i stosuje się bezpośrednio w państwach członkowskich 2.dyrektywa - wiąże państwo członkowskie, do którego jest skierowana, w zakresie celów, pozostawiając władzom państwowym możliwość wyboru środków i form ich realizacji 3.decyzje - o ich bezpośredniej skuteczności mówić można w przypadku gdy skierowane są do jednostek, gdy adresatem decyzji jest państwo członkowskie mogą przyjmować charakter zbliżony w skutkach do dyrektywy
9
Promocja
10
Reklama definicja reklamy reklama wprowadzająca w błąd reklama porównawcza reklama w telewizji i radiu reklama napojów alkoholowych reklama wyrobów tytoniowych
11
Definicja reklamy w UE każda wypowiedź towarzysząca działalności handlowej, produkcyjnej, rzemieślniczej albo wykonaniu wolnego zawodu mająca na celu zwiększenie zbytu towarów albo rozszerzenie wykonania usług Dyrektywa w sprawie ujednolicenia przepisów prawnych dotyczących reklamy wprowadzającej w błąd (84/450) Reklamą jest:
12
Definicja reklamy w UE Dyrektywa w sprawie ujednolicenia przepisów prawnych dotyczących przekazu i działalności telewizyjnej (89/552) Reklamą telewizyjną jest: każda wypowiedź towarzysząca działalności handlowej, produkcyjnej, rzemieślniczej albo wykonaniu wolnego zawodu wyemitowana w telewizji przez publicznego lub prywatnego nadawcę za odpłatnością lub inną formą wynagrodzenia w celu zbycia towarów i usług
13
Definicja reklamy w UE Dyrektywa (97/36) zmieniająca dyrektywę w sprawie ujednolicenia przepisów prawnych dotyczących przekazu i działalności telewizyjnej Reklama telewizyjna to: jakakolwiek forma ogłoszeń nadawanych za opłatą lub podobną formą wynagrodzenia, nadawana w celach autopromocji przez przedsiębiorstwa publiczne lub prywatne w ramach ich działalności handlowej, produkcyjnej, rzemieślniczej lub wolnych zawodów w celu promocji towarów lub usług
14
Definicja reklamy w prawie polskim Ustawa o radiofonii i telewizji (29 grudnia 1992 r.) Reklamą jest: każdy przekaz, nie pochodzący od nadawcy, zmierzający do promocji sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług, popierania określonych spraw lub idei albo do osiągnięcia innego efektu pożądanego przez reklamodawcę, nadawany za opłatą lub za inną formą wynagrodzenia
15
Definicja reklamy w prawie polskim Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (9 listopada 1995 r.) Reklamą wyrobów tytoniowych jest: publiczne rozpowszechnianie wizerunków marek wyrobów tytoniowych lub symboli z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych firm produkujących wyroby tytoniowe, nie różniących się od nazw i symboli graficznych wyrobów tytoniowych, służących popularyzowaniu marek wyrobów tytoniowych
16
Definicja reklamy w prawie polskim Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (27 kwietnia 2001 r.) Reklamą napojów alkoholowych jest: publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych
17
Reklama i pojęcia pokrewne Reklama i ogłoszenie ogłoszenie – pojawia się obok reklamy w Prawie prasowym (art. 36) „o ile ustawa nie stanowi inaczej, przepisy prawa prasowego należy stosować do radiofonii i telewizji” (art. 3 ustawy o radiofonii i telewizji)
18
Reklama i pojęcia pokrewne Informacja o wyrobach tytoniowych: informacja o markach wyrobów tytoniowych oraz o zawartości substancji szkodliwych, nie zawierająca przekazu zachęcającego do zakupu lub używania wyrobów tytoniowych, umieszczona wyłącznie w punktach sprzedaży tych wyrobów
19
Reklama i pojęcia pokrewne „za reklamę nie uważa się informacji używanych do celów handlowych pomiędzy przedsiębiorcami zajmującymi się produkcją, obrotem hurtowym i handlem napojami alkoholowymi”
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.