Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KALKULACJA CEN W GASTRONOMII

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KALKULACJA CEN W GASTRONOMII"— Zapis prezentacji:

1 KALKULACJA CEN W GASTRONOMII

2 1. Kalkulacja cen i jej rola
Właściwie skalkulowana cena sprzedaży potraw i napojów z jednej strony zapewnia pokrycie kosztów, z drugiej zaś – wpływa na zwiększenie sprzedaży i osiągnięcie wyższego zysku.

3 2. Metody kalkulacji cen w gastronomii
metoda kosztowa – cena kalkulowana jest przez obliczenie kosztów i doliczenie marży metoda cen konkurencyjnych – uwzględnia ceny potraw przedsiębiorstw konkurencyjnych metoda średniej ceny rynkowej metoda poniżej lub powyżej ceny rynkowej

4 2. Metody kalkulacji cen w gastronomii
metoda popytowa – cena ustalana jest na podstawie wielkości popytu. Metoda ta uwzględnia zapotrzebowanie rynku. ceny prestiżowe – ustalenie ceny na wysokim poziomie w celu zainteresowania określonej grupy konsumentów np. w znanej restauracji prowadzonej przez sławnego restauratora lub zlokalizowanej w wyjątkowym miejscu; ceny asortymentowe – kalkulowane w kilku wariantach cenowych jednej kategorii lub jednej grupy usług; ceny penetracyjne – ustalane na początku działalności danego zakładu gastronomicznego na stosunkowo niskim poziomie w celu zdobycia wielu odbiorców

5 Wykonała mgr inż. Ewa Chełchowska


Pobierz ppt "KALKULACJA CEN W GASTRONOMII"

Podobne prezentacje


Reklamy Google