Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak weryfikować informacje
Advertisements

Wyszukiwarki internetowe
Wyszukiwanie i zapisywanie informacji
OPERATORY WYSZUKIWAWCZE
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
PODSTAWOWE ŹRÓDŁA INFORMACJI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Jak bezpiecznie korzystać
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Przedstawić się. Pytania na koniec.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Zasady bezpieczeństwa w sieci
Efektywne wyszukiwanie informacji w Internecie by Katarzyna Wilk is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów.
KODEKS 2,0 Przygotowała klasa III b
Bezpiecznym w sieci być!
Bezpieczni w sieci Zuzanna Cieślak i Weronika Andrzejewska Z klasy V a
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Promujemy bezpieczeństwo w Internecie.
Z zasad Wikipedii o nieprzedstawianiu twórczości własnej i weryfikowalności wynika, że informacje zawarte w artykułach powinny być zaopatrzone w przypisy.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Sposoby wyszukiwania informacji w Internecie
Szkolny Kodeks 2.0.
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
Nie kradnij i nie daj się okraść!
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie! Daniel Skowronek KL.6 Szkoła z klasą 2.0.
Zasady korzystania z Internetu
Chroń swoją prywatność w Internecie
… czyli dobre obyczaje Internetu
Prawo autorskie.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
KODEKS 2,0. Szkoła Podstawowa nr6 w Inowrocławiu 1.W szkole nie używamy telefonów komórkowych, poza sytuacjami wyjątkowymi. 2. Za zgodą nauczycieli możemy.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
KODEKS 2.0 SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W INOWROCŁAWIU.
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Konferencja metodyczna dla nauczycieli informatyki i technologii informacyjnej. Warszawa, Wyszukiwarki... nie tylko stron. Jakub Kacprzak NetSprint.pl.
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Netykieta – Bezpieczny i Kulturalny Internauta
Jak zalogować się do systemu USOSweb?
Wyszukiwanie informacji w Internecie Marcin Wojnowski.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
"Lepszy Internet zależy od Ciebie!"
Nie kradnij i nie daj się okraść!. Naszym zadaniem było… opracować: - Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć,
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Będąc ofiarą lub świadkiem cyberprzemocy, nie możesz tego ukrywać. Ukrywanie problemu nie sprawia, że go nie ma i udawanie, że on nie istnieje, wcale nie.
Przewodnik
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
Przewodnik Wyszukiwarka naukowa EBSCO Discovery Service (EDS)
Przypisy. Przypisy to materiały uzupełniające tekst główny, ułatwiają zrozumienie poszczególnych fragmentów. Rodzaje przypisów: P. rzeczowe – objaśniają.
Szkolne Zasady Bezpieczeństwa w Internecie
Internet to nie tylko gry !!!
Internet to nie tylko gry
Bezpieczni w e-świecie
Dzień Bezpiecznego Internetu
INTERNET DLA ROZSĄDNYCH!
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
Poradnik Google'arza.
Poradnik: Polska Bibliografia Lekarska - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
Kodeks klasowy klasa IIIa.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Zapis prezentacji:

Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy

Jaką rolę pełni dla Ciebie internet? Internet jest nieograniczenie wielki. Znalezienie w nim informacji bezwartościowych jest łatwe. Wartościowych trudniejsze. Pamiętaj, że: każdy może publikować online źródła mogą być fałszywe albo nieścisłe. Zawsze: sprawdzaj rzetelność źródeł, sprawdzaj, na ile odnoszą się do twego tematu, bądź krytyczny wobec każdej treści, jeśli masz wątpliwości, poradź się np. nauczyciela

Źródła internetowe Wikipedia może być doskonałym punktem wyjścia do twojej pracy. Ale inaczej niż w tradycyjnych encyklopediach, każdy może do Wiki dodawać treści (także ty!). Oznacza to, że informacje mogą być niedokładne, a nawet fałszywe. Google mogą stanowić dobry punkt wyjścia. Ale przestrzegaj kilku zasad: - Sporządź listę słów kluczowych lub haseł, których szukasz. Dobrze się zastanów, co wpiszesz do wyszukiwarki. - Korzystaj ze słownika synonimów. - Pamiętaj o kolejności wyrazów we frazie – to może mieć znaczenie. - Umieszczanie haseł w cudzysłowie pozwoli na otrzymanie dokładniejszych wyników wyszukiwania.

Nie kradnij plików graficznych Każdy wykres, zdjęcie czy reprodukcja znalezione przez wyszukiwarkę grafiki stanowią czyjąś własność i mogą być chronione przez prawo autorskie. Nie zawsze od razu wiadomo, skąd plik pochodzi i kto jest jego autorem; najlepiej kliknąć na grafikę, żeby dowiedzieć się więcej i upewnić się, czy możesz ją wykorzystać. Jeśli plik graficzny jest chroniony prawami autorskimi, będziesz musiał poprosić jego autora/autorów o zgodę na wykorzystanie. Pamiętaj, że w bibliografii należy opisać wszystkie pliki graficzne, które znajdą się w twojej pracy.

6 kryteriów wiarygodności źródeł internetowych 1.Autorytet 2.Dokładność 3.Obiektywność 4.Zakres materiału 5.Aktualność 6.Intencja

Jak ocenić wiarygodność materiałów z internetu? Jeśli korzystasz z materiałów ze strony internetowej, zastanów się: Przez kogo zostały napisane? W jakim celu? Kiedy powstały? Gdzie powstały? Na jakim są poziomie? Jak mogą ci pomóc w twojej pracy?

Jak opisać źródło internetowe? 1. Nazwisko i imię lub pierwsza litera imienia autora tekstu, zdjęcia czy ilustracji. 2. Rok publikacji w sieci (w nawiasie). 3. Tytuł publikacji (kursywą, czyli pismem pochyłym). 4. Adres strony www. 5. Data twojego wejścia na stronę (w nawiasie kwadratowym). Przykład: Owczarek M. (2010), Googlajcie, a znajdziecie. html. [7 listopada 2010].

Prezentacja została wykonana w oparciu o: Treści zawarte w rozdziale 7.5 Poradnika „Szkoły z klasą 2.0” Prezentację wykonał: Michał Święch