Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.2 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy - kształcenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Advertisements

Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.4/11 Szczecin, 12 lipca 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Środki europejskie na edukację perspektywa finansowa
2-3 lipca 2015 r. Nabór nr RPSL IZ /15 w ramach RPO WSL Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu.
Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.2 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy - kształcenie.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
konkursu nr RPSL IZ /16 w ramach RPO WSL
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
konkursu nr RPSL IZ /15 w ramach RPO WSL
Konkurs nr RPSL IZ /15 w ramach RPO WSL
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapis prezentacji:

Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.2 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy - kształcenie zawodowe uczniów Poddziałanie Wsparcie szkolnictwa zawodowego – ZIT Subregionu Centralnego Gliwice r. Spotkanie informacyjne dotyczące konkursu nr RPSL IZ /16 w ramach RPO WSL

Podstawowe informacje wybór do dofinansowania projektów w największym stopniu przyczyniających się do realizacji celu szczegółowego Priorytetu Inwestycyjnego 10iv, jakim jest wzrost zatrudnienia wśród absolwentów szkół i placówek kształcenia zawodowego poprzez poprawę efektywności realizowanego wsparcia Cel konkursu

Podstawowe informacje Grupa docelowa  Uczniowie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe;  Młodociani pracownicy  Szkoły ponadgimnazjalne i placówki prowadzące kształcenie zawodowe  Szkoły specjalne przyspasabiające do pracy  Pracodawcy/Przedsiębiorcy/Rzemieślnicy oraz ich zrzeszenia i stowarzyszenia  Nauczyciele zawodu i pracownicy pedagogiczni szkół ponadgimnazjalnych i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, instruktorzy praktycznej nauki zawodu  Uczniowie ze specjalnymi potrzebami  Doradcy zawodowi i brokerzy edukacyjni  Rodzice i opiekunowie prawni dzieci w wieku szkolnym  Jednostki samorządu terytorialnego oraz inne organy prowadzące szkoły zawodowe

Podstawowe informacje Grupa docelowa Udział nauczycieli, kadry pedagogicznej oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu będzie możliwy jedynie jako dodatkowe, uzupełniające działanie względem działań skierowanych do uczniów.

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu Typ 1 Poprawa jakości edukacji w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe we współpracy z otoczeniem, w szczególności z pracodawcami, poprzez: doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu; podnoszenie umiejętności oraz uzyskiwanie kwalifikacji zawodowych przez uczniów i wzmacnianie ich zdolności do zatrudnienia; rozwój współpracy szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym; rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego. Typ 2 Realizacja działań w zakresie stworzenia w szkole i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe warunków kształcenia zawodu, odzwierciedlających naturalne warunki pracy.

Wszystkie formy wsparcia planowane przez Projektodawcę powinny wynikać z indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe w tym zakresie. Diagnoza powinna być przygotowana i przeprowadzona przez szkołę, placówkę prowadzącą kształcenie zawodowe lub inny podmiot prowadzący działalność o charakterze edukacyjnym lub badawczym oraz zatwierdzona przez organ prowadzący. Podmiot przeprowadzający diagnozę powinien mieć możliwość skorzystania ze wsparcia instytucji systemu wspomagania pracy szkół, tj. placówki doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznej, biblioteki pedagogicznej. Wszystkie formy wsparcia planowane przez Projektodawcę powinny wynikać z indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe w tym zakresie. Diagnoza powinna być przygotowana i przeprowadzona przez szkołę, placówkę prowadzącą kształcenie zawodowe lub inny podmiot prowadzący działalność o charakterze edukacyjnym lub badawczym oraz zatwierdzona przez organ prowadzący. Podmiot przeprowadzający diagnozę powinien mieć możliwość skorzystania ze wsparcia instytucji systemu wspomagania pracy szkół, tj. placówki doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznej, biblioteki pedagogicznej. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu

 kursy kwalifikacyjne lub szkolenia doskonalące w zakresie tematyki związanej z nauczanym zawodem, w tym organizowane i prowadzone przez kadrę ośrodków doskonalenia nauczycieli lub trenerów przeszkolonych w ramach PO WER,  praktyki lub staże w instytucjach z otoczenia społeczno-gospodarczego szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe, w tym przede wszystkim w przedsiębiorstwach lub u pracodawców działających na obszarze, na którym znajduje się dana szkoła lub placówka prowadząca kształcenie zawodowe,  studia podyplomowe przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotów zawodowych albo obejmujące zakresem tematykę związaną z nauczanym zawodem (branżowe, specjalistyczne),  budowanie lub moderowanie sieci współpracy i samokształcenia,  realizację programów wspomagania  programy walidacji i certyfikacji wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych w pracy dydaktycznej, ze szczególnym uwzględnieniem nadawania uprawnień egzaminatora w zawodzie instruktorom praktycznej nauki zawodu na terenie przedsiębiorstw,  wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach w ramach POKL. Poprawa jakości edukacji w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe we współpracy z otoczeniem, w szczególności z pracodawcami (typ 1 projektu) Szczegółowe informacje dotyczące konkursu Zakres wsparcia udzielanego nauczycielom zawodu i instruktorom praktycznej nauki zawodu

Szczegółowe informacje dotyczące konkursu  praktyki zawodowe organizowane u pracodawców lub przedsiębiorców dla uczniów zasadniczych szkół zawodowych,  staże zawodowe obejmujące realizację kształcenia zawodowego praktycznego we współpracy z pracodawcami lub przedsiębiorcami lub wykraczające poza zakres kształcenia zawodowego praktycznego,  wdrożenie nowych, innowacyjnych form kształcenia zawodowego,  dodatkowe zajęcia specjalistyczne realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe, umożliwiające uczniom uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji zawodowych,  organizowanie kursów przygotowawczych na studia we współpracy ze szkołami wyższymi oraz organizowanie kursów i szkoleń przygotowujących do kwalifikacyjnych egzaminów czeladniczych i mistrzowskich,  udział w zajęciach prowadzonych w szkole wyższej, w tym w zajęciach laboratoryjnych, kołach lub obozach naukowych,  wsparcie uczniów w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień zwiększających ich szanse na rynku pracy,  doradztwo edukacyjno-zawodowe, Zakres wsparcia udzielanego na rzecz uczniów

Szczegółowe informacje dotyczące konkursu  wykorzystanie rezultatów projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych zrealizowanych w latach w ramach PO KL,  przygotowanie zawodowe uczniów szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w charakterze młodocianego pracownika organizowane u pracodawców, obejmujące naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy, o ile nie jest ono finansowane ze środków Funduszu Pracy. Realizacja ww. formy wsparcia powinna być przeprowadzona w zakresie i na zasadach określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 2014 r. poz. 432). Zakres wsparcia udzielanego na rzecz uczniów Obowiązkowy element projektu stanowi realizacja wysokiej jakości praktyk i/lub staży zawodowych dla uczniów u pracodawców. IOK zastrzega możliwość zweryfikowania czy podmiot przyjmujący na praktykę zawodową lub staż zawodowy zapewni wysoką jakość staży, w tym poprzez spełnienie wymogów wskazanych w Regulaminie konkursu m. in. przygotowanie odpowiedniego stanowiska pracy praktykanta lub stażysty, wyposażonego w niezbędne sprzęty i narzędzia, udostępnienie warsztatu, czy pomieszczenia oraz zaplecza technicznego. Weryfikacji będzie podlegała także m.in. dostępność urządzeń i materiałów zgodnie z programem praktyki zawodowej lub stażu zawodowego oraz potrzebami wynikającymi ze specyfiki zadań wykonywanych przez praktykanta lub stażystę. Obowiązkowy element projektu stanowi realizacja wysokiej jakości praktyk i/lub staży zawodowych dla uczniów u pracodawców. IOK zastrzega możliwość zweryfikowania czy podmiot przyjmujący na praktykę zawodową lub staż zawodowy zapewni wysoką jakość staży, w tym poprzez spełnienie wymogów wskazanych w Regulaminie konkursu m. in. przygotowanie odpowiedniego stanowiska pracy praktykanta lub stażysty, wyposażonego w niezbędne sprzęty i narzędzia, udostępnienie warsztatu, czy pomieszczenia oraz zaplecza technicznego. Weryfikacji będzie podlegała także m.in. dostępność urządzeń i materiałów zgodnie z programem praktyki zawodowej lub stażu zawodowego oraz potrzebami wynikającymi ze specyfiki zadań wykonywanych przez praktykanta lub stażystę.

Ważne informacje dla Projektodawców  włączenie pracodawców lub przedsiębiorców w system egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz kwalifikacje mistrza i czeladnika w zawodzie, w tym m. in.: tworzenie przez pracodawców lub przedsiębiorców ośrodków egzaminacyjnych dla poszczególnych zawodów lub kwalifikacji, upoważnionych przez właściwą okręgową komisję egzaminacyjną do przeprowadzania egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, udział pracodawców lub przedsiębiorców w egzaminach potwierdzających kwalifikacje w zawodach w charakterze egzaminatorów  tworzenie klas patronackich w szkołach  współpracę w dostosowywaniu oferty edukacyjnej w szkołach i w formach pozaszkolnych do potrzeb regionalnego i lokalnego rynku pracy  opracowanie lub modyfikację programów nauczania  wykorzystanie rezultatów projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych zrealizowanych w latach w ramach PO KL  współpracę szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z uczelniami wyższymi  organizację praktyk lub staży zawodowych Organizacja praktyk lub staży zawodowych nie może stanowić jedynej formy współpracy szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym Zakres wsparcia udzielanego na rzecz rozwoju współpracy szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym, obejmuje m. in.:

Ważne informacje dla Projektodawców Realizacja działań w zakresie stworzenia w szkole i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe warunków kształcenia zawodu, odzwierciedlających naturalne warunki pracy. Typ 2 projektu Zakres wsparcia obejmującego wyposażenie pracowni lub warsztatów szkolnych musi być zgodny z następującymi warunkami:  zakupione wyposażenie powinno być zgodne z katalogiem wyposażenia pracowni lub warsztatów szkolnych dla 190 zawodów opracowanym przez MEN (katalog udostępniono na stronie internetowej )  możliwe jest sfinansowanie w ramach projektów kosztów związanych z adaptacją pomieszczeń na potrzeby pracowni lub warsztatów szkolnych, wynikających m. in. z konieczności montażu zakupionego wyposażenia oraz zagwarantowania bezpiecznego ich użytkowania;  wyposażenie pracowni lub warsztatów szkolnych jest dokonywane na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe w tym zakresie, a także posiadanego przez nie wyposażenia. Diagnoza powinna uwzględniać rekomendacje instytucji z otoczenia społeczno-gospodarczego szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe;

 inwestycje infrastrukturalne są finansowane ze środków EFRR w ramach PI 10(a) albo ze środków EFS w ramach cross-financingu, na warunkach, o których mowa w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków;  inwestycje infrastrukturalne są kwalifikowalne, jeżeli zostaną spełnione łącznie poniższe warunki: nie jest możliwe wykorzystanie istniejącej infrastruktury; potrzeba wydatkowania środków została potwierdzona analizą potrzeb; infrastruktura została zaprojektowana zgodnie z koncepcją uniwersalnego projektowania; inwestycje infrastrukturalne mogą być realizowane w ramach projektów zintegrowanych, o których mowa w art. 32 Ustawy (dotyczy projektów finansowanych ze środków EFS w ramach PI 10(i) oraz EFRR w ramach PI 10(a)). Warunek nie ma zastosowania dla projektów finansowanych wyłącznie z EFS z wykorzystaniem cross-financingu. Projekty związane z zakupem sprzętu lub infrastruktury (w ramach cross-finanacingu) w szkołach i placówkach edukacyjnych będą finansowane wyłącznie, jeśli zostanie zagwarantowana trwałość inwestycji z EFS. Ważne informacje dla Projektodawców Wsparcie w postaci wyposażenia pracowni lub warsztatów szkolnych (typ projektu nr 2) musi być realizowane łącznie z typem projektu nr 1 Wsparcie w postaci wyposażenia pracowni lub warsztatów szkolnych (typ projektu nr 2) musi być realizowane łącznie z typem projektu nr 1

Wskaźniki pomiaru stopnia osiągnięcia założeń konkursu Wskaźnikiem obligatoryjnym dla wszystkich Projektodawców bez względu na formę wsparcia jest:  Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy. Wskaźnikami obligatoryjnymi dla wszystkich Projektodawców z uwzględnieniem charakteru grupy docelowej i formy wsparcia są:  Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS;  Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego doposażonych w programie w sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia zawodowego;  Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu objętych wsparciem w programie;  Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu;

Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów Finansowanie ogółem: ,93 PLN Kwota dofinansowania: ,10 PLN Poziom dofinansowania wynosi 95 % Poziom wkładu własnego 5 % W ramach powyższej kwoty IOK zabezpiecza 5% wartości alokacji na procedurę odwoławczą – ,61 PLN Minimalna wartość projektu to ,00 PLN Maksymalna dopuszczalna kwota dofinansowania nie może być wyższa niż wartość dofinansowania przewidzianego na konkurs.

Nabór wniosków o dofinansowanie  Nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów przeprowadza Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w terminie od dnia r. do dnia r.  Wniosek aplikacyjny należy wypełnić w Lokalnym Systemie Informatycznym, dostępnym pod adresem lsi.slaskie.pl oraz przesłać w formie elektronicznej (w formacie.pdf) z wykorzystaniem platform elektronicznych: Platformy SEKAP, dostępnej pod adresem: lub Skrzynki podawczej ePUAP, dostępnej pod adresem:  O dofinansowanie mogą występować wszystkie podmioty, które spełniają kryteria określone w regulaminie konkursu, z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych).

Kryteria wyboru projektów – ocena formalna Ogólne kryteria formalne  Kwalifikowalność wnioskodawcy/partnerów  Niepodleganie wykluczeniu z możliwości otrzymania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej  Potencjał finansowy  Uproszczone metody rozliczania wydatków (jeżeli dotyczy)  Zgodność z okresem kwalifikowania wydatków w RPO WSL  Zgodność z przepisami art. 65 ust. 6 i art. 125 ust 3 lit. e) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r.  Prawidłowość określenia wartości projektu

Kryteria wyboru projektów – ocena formalna Szczegółowe kryteria dostępu Maksymalny okres realizacji projektu wynosi 36 miesięcy, a planowany termin rozpoczęcia realizacji projektu nie wykracza poza wrzesień 2016 r.

 W przypadku gdy projekt przewiduje wsparcie uczniów w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień zwiększających ich szanse na rynku pracy, obligatoryjnym elementem jest doradztwo edukacyjno-zawodowe.  Wnioskodawca zakłada udział w stażach i/ lub praktykach zawodowych co najmniej 50% uczniów w ramach jednego projektu.  W projekcie realizowana jest współpraca szkół i placówek kształcenia zawodowego z pracodawcami/przedsiębiorcami. Kryteria wyboru projektów – ocena merytoryczna Szczegółowe kryteria dostępu Ocena 0/1

Ogólne kryteria horyzontalne 0/1 Zgodność z prawodawstwem unijnym oraz właściwymi zasadami unijnymi Zgodność projektu z prawodawstwem krajowym Zgodność z zasadami pomocy publicznej (lub pomocy de minimis) Ogólne kryteria merytoryczne 0/1 Zgodność z Regulaminem konkursu Wpisywanie się projektu we właściwe działanie/poddziałanie/typ projektu RPO WSL zgodnie ze Szczegółowym opisem osi priorytetowych i Regulaminem konkursu Prawidłowość wyboru partnerów w projekcie (jeżeli dotyczy) Zasadność nawiązania partnerstwa w projekcie (jeżeli dotyczy) Skierowanie projektu do grupy docelowej z terenu województwa śląskiego Lokalizacja biura projektu Realizacja wskaźników kluczowych i specyficznych dla Programu Wkład własny Kwalifikowalność wydatków w projekcie Kryteria wyboru projektów – ocena merytoryczna

Wymagania dotyczące partnerstwa  Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (art. 33);  Umowa Partnerstwa;  Wytyczne w zakresie realizacji zasady partnerstwa na lata ;  RPO WŚL Realizacja projektów partnerskich w ramach RPO WSL wymaga spełnienia łącznie następujących warunków: a) posiadania lidera partnerstwa (partnera wiodącego), który jest jednocześnie Beneficjentem projektu (stroną umowy o dofinansowanie), b) uczestnictwa partnerów w realizacji projektu na każdym jego etapie, co oznacza również wspólne przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu oraz wspólne zarządzanie projektem, przy czym partner może uczestniczyć w realizacji tylko w części zadań w projekcie, c) adekwatności udziału partnerów, co oznacza odpowiedni udział partnerów w realizacji projektu (wniesienie zasobów, ludzkich, organizacyjnych, technicznych lub finansowych odpowiadających realizowanym zadaniom) na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie partnerskiej.

Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnością  Standard minimum – narzędzie używane do oceny realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach projektów współfinansowanych z EFS;  Zasada równości szans kobiet i mężczyzn – zasada ta ma prowadzić do podejmowania działań na rzecz osiągnięcia stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki oraz gdy mają oni równy dostęp do zasobów (środki finansowe, szanse rozwoju), z których mogą korzystać.  Koncepcja uniwersalnego projektowania – projektowanie produktów, środowiska, programów i usług w taki sposób, by były użyteczne dla wszystkich, w możliwie największym stopniu, bez potrzeby adaptacji lub specjalistycznego projektowania;  Stosowanie mechanizmu racjonalnych usprawnień - możliwość finansowania specyficznych usług dostosowawczych w tym nieprzewidzianych z góry we wniosku o dofinansowanie projektu, lecz uruchamianych wraz z pojawieniem się w projekcie (w charakterze uczestnika lub personelu) osoby z niepełnosprawnością (łączny koszt racjonalnych usprawnień na jednego uczestnika w projekcie nie może przekroczyć PLN);

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego