Zastosowanie przekształceń morfologicznych:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja danych Metoda hierarchiczne
Advertisements

Wykład 2 Wrocław, 11 X 2006 Wpływ przekształceń
1 Przykłady obiektów po szkielatyzacji. 2 Ekran:
Elementy przetwarzania obrazów
Przetwarzanie i rozpoznawanie obrazów
Geometria obrazu Wykład 3
Przetwarzanie i rozpoznawanie obrazów
Metody rozwiązywania układów równań liniowych
Filtracja obrazów.
Przekształcenia afiniczne
Grafika komputerowa Wykład 14 Podstawowe techniki przetwarzania obrazu
Przetwarzanie obrazów
Proces analizy i rozpoznawania
Usuwanie zakłóceń Rysowanie w przestrzeni dyskretnej powoduje powstanie w obrazie zakłóceń (Aliasing) Metody odkłócania (Antyaliasing) zwiększenie rozdzielczości.
Paweł Kramarski Seminarium Dyplomowe Magisterskie 2
Camera fighter Michał Grędziak
System analizy zachowania zwierząt doświadczalnych w badaniach neurologicznych promotor: prof. dr hab. inż. A. Nowakowski konsultant: dr M. Kaczmarek,
Politechnika Gdańska Katedra Systemów Multimedialnych Tomasz Merta
Geometria obrazu Wykład 1
Interpretacja danych teledetekcyjnych o środowisku przyrodniczym
Paweł Stasiak Radosław Sobieraj
Grafika wektorowa i bitmapa
Element strukturalny Element strukturalny pewien element obrazu z wyróżnionym jednym punktem (tzw. Punktem centralnym)
Wycinanie obiektów z obrazu
Komputerowe metody przetwarzania obrazów cyfrowych
Pliki tekstowe – A. Jędryczkowski © 2007 Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach plików tekstowych. Pliki takie zawierają informację niezakodowaną
Detekcja twarzy w obrazach cyfrowych
Programowanie gier komputerowych Tomasz Martyn
Grafika komputerowa Wykład 6 Podstawowe algorytmy grafiki 2D
Wyodrębnianie kości udowych z danych CT i MRI.
Systemy wejścia i wyjścia Michał Wrona. Co to jest system wejścia i wyjścia? Pobierania informacji ze źródeł danych, zdolnych przesyłać sekwencje bajtów,
Modelowanie elementu sprężyny w kontekście zespołu cd.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Przekształcenia morfologiczne
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
2013. NEW ARATON PREMIUM PATE Z dum ą prezentujemy nasz ą ostatni ą nowo ść : Smaczny pasztet dla psów i kotów; Skomponowany z najwy ż szej jako ś ci.
Wprowadzenie cyfrowego wyświetlacza. Panel wyświetlacza Czas i Temp. Obszar wyświetlania 1) Wyświetlacz czasu 2) Zadana temperatury (po lewej stronie)
Wypełnianie obszaru.
Metody odszumiania sygnałów
Model obiektowy bazy danych
System plików.
Obróbka obrazu w komputerze
Geometria obrazu Wykład 3
Rozmiar zdjęcia: 300 x 375 pikseli
Autokształty listwy rysunkowej
Algorytmy równoległe Algorytm równoległy pozwala na wykonywanie w danej chwili więcej niż jednej operacji. EREW - wyłączny odczyt i wyłączny zapis; CREW.
Dyskretna Transformacja Fouriera 2D (DFT2)
Przetwarzanie obrazów zima 2015
Przetwarzanie obrazów
Przetwarzanie obrazów
Przetwarzanie obrazów
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
Przekształcenia morfologiczne
Draver/GRK/cw3_result.jpg. Grafika 3D Wprowadzenie.
1 Przykłady obiektów po szkielatyzacji. 2 Ekran:
Geometria obrazu Wykład 3 Rozpoznawanie obrazu 1. Suma Minkowskiego 2. Morfologia matematyczna 3. Szkielety.
Rektyfikacja zdjęć Rektyfikacja zdjęć to przetwarzanie zdjęć do postaci kartometrycznej i przedstawienie w układzie współrzędnych terenowych. Rezultat.
1 Proces analizy i rozpoznawania. 2 Jak przygotować dwie klasy obiektów?
Grafika komputerowa Wykonał: Grzegorz Małek. Rodzaje grafiki komputerowej: Grafika wektorowa – w tym przypadku nazwa może być nieco myląca, ponieważ obrazy.
Autorzy: Natalia Morkowska Łukasz Budrewicz. Ogólnie Przekształcenia punktowe czy też bezkontekstowe charakteryzują się dwoma cechami: 1. Przekształceniom.
Techniki obrazowania medycznego Wykład nr 12 z kursu TOM dla Inżynierii Biomedycznej prowadzonego przez Prof. Ryszarda Tadeusiewicza.
Dane wejściowe/wyjściowe Wbudowane predykaty
Obróbka obrazu w komputerze
Podstawy Python.
Uwaga: Najpierw wydrukuj wizytówki na zwykłym papierze. Jeśli układ jest prawidłowy, wydrukuj je na arkuszach do drukowania wizytówek. Może być.
Co do tej pory robiliśmy:
| Uwaga: Najpierw wydrukuj wizytówki na zwykłym papierze. Jeśli układ jest prawidłowy, wydrukuj je na arkuszach.
Przekształcenia morfologiczne
Zapis prezentacji:

Zastosowanie przekształceń morfologicznych:

Operacje morfologiczne:

Żeliwo po binaryzacji:

Żeliwo po negacji:

Żeliwo po zamknięciu i otwarciu:

Bakterie po binaryzacji:

Bakterie po negacji:

Bakterie po zamknięciu i otwarciu:

Bakterie po gradientach Sobel’a 0º i 90º :

Jeszcze po binaryzacji z graythresh:

Po binaryzacji z średnią:

Po binaryzacji z średnią + odchylenie standardowe:

Po binaryzacji z średnią + połowa odchylenia standardowego:

Ryż po gradientach Sobel’a 0º i 90º :

Jeszcze po binaryzacji z graythresh:

Po binaryzacji z średnią:

Po binaryzacji z średnią + odchylenie standardowe:

Po binaryzacji z średnią + połowa odchylenia standardowego:

Histogramy:

Histogramy:

Histogramy:

Ryż po splotach:

Ryż po złożeniu i normalizacji:

Przekształcenia morfologiczne cd. 24

bw2 = bwmorph(bw1, operacja) 'erode' erozja przy użyciu elementu strukturalnego ones(3) 'dilate' dylatacja przy użyciu elementu strukturalnego ones(3) 'open' binarne otwarcie (erozja następnie dylatacja ) 'close' binarne zamknięcie (dylatacja następnie erozja ) 'clean' usuwa pojedyncze piksele (1-ki otoczone przez 0-ra) 'fill' wypełnia izolowane piksele (0-ra otoczone przez 1-ki) 'majority' zmienia wartość piksela na 1 jeżeli 5 lub więcej punktów z jego otoczenia 3x3 to 1-ki 25

'remove' zmienia wartość piksela na 0 jeżeli jego cztero-spójne sąsiedztwo to same 1-ki, pozostawiając tylko piksele brzegowe 'skel' szkieletyzacja obiektów, gdy n=inf usuwa punkty do uzyskania końcowego szkieletu 'spur' usuwa punkty końcowe linii bez usuwania drobnych przedmiotów całkowicie, gdy n=inf usuwa gałęzie do końca 'shrink' zmniejsza wymiary obiektów, gdy n=inf zmniejsza obiekty do punktów 'thicken' gdy n=inf pogrubianie obiektów do końca bez połączenia obiektów wcześniej niepołączonych 'thin' ścienianie obiektów, gdy n=inf usuwanie pikseli obiektów aż pozostawienia linii 26

Czyszczenie 'clean' usuwa pojedyncze piksele (1-ki otoczone przez 0-ra) 27

Szkieletyzacja 'skel' szkieletyzacja obiektów, gdy n=inf usuwa punkty do uzyskania końcowego szkieletu 28

Spur 'spur' usuwa punkty końcowe linii bez usuwania drobnych przedmiotów całkowicie, gdy n=inf usuwa gałęzie do końca 29

Skel - spur 30

Pogrubianie 'thicken' gdy n=inf pogrubianie obiektów do końca bez połączenia obiektów wcześniej niepołączonych 31

Pogrubianie 32

Ścienianie 'thin' ścienianie obiektów, gdy n=inf usuwanie pikseli obiektów aż pozostawienia linii 33

Ścienianie 34

'remove' zmienia wartość piksela na 0, jeżeli jego cztero-spójne sąsiedztwo to same 1-ki, pozostawiając tylko piksele brzegowe 35

'fill' wypełnia izolowane piksele (0-ra otoczone przez 1-ki) 36

'fill' wypełnia izolowane piksele (0-ra otoczone przez 1-ki) 37

'bwselect' bw2=bwselect(bw1); - interaktywne wydzielanie obiektów z obrazu przy użyciu myszy 38

39