CLIL English lesson Subject: How to describe appearance and personality of the people using Olga Boznańska’s pictures Aims: -describe the people’s appearence.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentation about Małgorzata Kozuchowska
Advertisements

Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Kisielewskiego 4b tel/fax (032) , Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu.
EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS. EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Inclusive education support in Poland.
„PRZYSŁOWIA Z OBRAZKAMI”
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Authors/Autorki : Agata Garbacz, Sylwia Rychel
I ETAP realizowany na przełomie marca i kwietnia Korzenie cywilizacji Wyprawa w górę Nilu Odkrywanie przeszłości-Dlaczego Mumia nie wstaje Warsztaty ceramiczne.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Author: Welcome to London's history and culture.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Szła dzieweczka do laseczka
Mini Słownik popularnych zwrotów
Watch and how we learned on German lessons. Rodzaje uczenia się kind of learning Piosenki ( songs ) Zadania pisemne ( written works ) Oglądanie filmu.
Projekt: Wszyscy stanowimy jedność Project: All together we are like one Szkoła Podstawowa nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie Poland
Computers Presentations
Witamy w ....
Podejmij krok TERAZ rzucić palenie Take steps NOW to stop smoking
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
The most interesting places in Poland
Much, many, a lot of, some,any
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
COMENIUS REGIO Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi 1Analiza ankiety przeprowadzonej wśród czytelników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Which of the following two restaurants do you prefer? Któr ą z tych dwóch restauracji ty by ś wybrał ?
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
Short presentation of the new Museum of PRL in Ruda Śląska. 1. Quick reminder or information about Polish history. 2. What is PRL and the most typical.
S: Present Simple vs Present Continuous.
Legnica ul. Anielewicza 3/1b tel fax mobile Automatyka.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
 Polish text Jeszcze Polska nie zginęła, Kiedy my żyjemy. Co nam obca przemoc wzięła, Szablą odbierzemy. Marsz, marsz, Dąbrowski, Z ziemi włoskiej.
In the theme: „Dance of colours”. Józef Szermentowski He was born on 16 February 1833 in Bodzentyn, He died on 6 September 1876 in Paris. Polish painter.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Hero/Heroine Natalia Godlewska, Julia Gierałtowska, Zuzanna Fiedorowicz IIc.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
There are lots of places in Poznan where young people can spend time actively. They are mainly pitches, courts and swimming pools but also bicycle paths.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
Tworzenie zdań i zastosowanie
A prototype of distributed modelling environment
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Internationalisation at the University of Warsaw
KATARZYNA KURKOWSKA POLISH PAINTER
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Polish L3 Learning Pack Saying your name
KATARZINA KURKOWSKA POLISH PAINTER
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Zapis prezentacji:

CLIL English lesson Subject: How to describe appearance and personality of the people using Olga Boznańska’s pictures Aims: -describe the people’s appearence and characters to learn more words Level: pre-intermediate Screenplay 1.The students in groups translate the texts, the teacher corrects the information. 2.The teacher asks students for describing the pictures, corrects their answers, enters new words. 3.At the end of the lesson, the teacher presents words connected with the class material in a computer program Wordle, the students revise the material. 4.The students answer the questions in summation of the lesson, the teacher corrects the information. 5.The students and the teacher complete the evaluation forms to learn more about the lesson.

The most famous Polish modernist painter Olga Boznańska ( )

Olga Boznańska's exhibition in Warsaw From March to April in 2015, the National Museum in Warsaw hosted a retrospective on the works of painter Olga Boznańska. One of the artist's most famous paintings, "Girl with Chrysanthemums", was given pride of place in this exhibition, as it has just been restored thanks to the BNP Paribas Foundation's "BNP Paribas for Art" programme with the support of the Fundacja BNP Paribas in Poland. An important figure in modernist painting, Olga Boznańska ( ) set herself apart through the evocative power of her works, which left an indelible mark on the period. The daughter of a Polish father and French mother, she grew up in Kraków, studied fine art in Munich and moved to Paris, where she began a brilliant career as a portrait painter. Her works are distinguished by their harmonious palettes and the elegance.

Wystawa prac malarskich Olgi Boznańskiej w Warszawie Od marca do kwietnia 2015, w Muzeum Narodowym w Warszawie odbyła się retrospektywa twórczości malarki Olgi Boznańskiej. Jeden z najbardziej znanych obrazów artysty, "Dziewczynka z chryzantemami", otrzymał honorowe miejsce w tej wystawie. Ten obraz został wystawiony dzięki Fundacji BNP Paribas "BNP Paribas Sztuki" przy wsparciu Fundacji BNP Paribas w Polsce. Olga Boznańska jest główną postacią w sztuce modernizmu ( ) i w swoich pracach pozostawiła niezatarty ślad w tym okresie. Córka polskiego ojca i matki francuskiego, dorastała w Krakowie, studiowała sztukę piękną w Monachium i przeniosła się do Paryża, gdzie rozpoczęła błyskotliwą karierę jako portrecistka. Jej prace wyróżniają się harmonią palet i elegancji.

Creativeness She was a portrait painter, anyway portraits brought her the greatest fame. She worked mainly in the studio. A common theme of her paintings are inside of the studio or the views from the windows. She put a small paint brush and waited until it will dry. This method ensured that its range will give an impression of not "dirty" (despite the use of shades of gray and dark brown). Already during their stay in Munich she decided not to overlap the finished image with varnish. Over time, she often instead of painting on canvas, painted on a slightly primed cardboard, making it obtained dullness, which allowed her to sophisticated color effects.

Twórczość Była portrecistką, w każdym razie to portrety przyniosły jej największą sławę. Pracowała głównie w pracowni. Częstym motywem jej obrazów są wnętrza pracowni lub widoki z okna. Farbę kładła małymi dotknięciami pędzla i czekała, aż podeschnie. Metoda ta gwarantowała, że jej paleta nie będzie sprawiała wrażenia „brudnej” (mimo używania odcieni szarości i ciemnych brązów). Już w okresie pobytu w Monachium zrezygnowała z pokrywania gotowych obrazów werniksem. Z czasem coraz częściej zamiast na płótnie, malowała na lekko zagruntowanej tekturze, dzięki czemu uzyskiwała matowość, która pozwalała jej na wyrafinowane efekty kolorystyczne.

"Girl with Chrysanthemums"

Her major work, "Girl with Chrysanthemums", marked the high point of the Franco-Polish painter's artistic development. In the words of Swiss art critic William Ritter, "It is an enigmatic child that will drive mad those who scrutinise her for too long." Today, this painting has been returned to its original radiance through restoration work carried out in the Kraków museum's studios over the last few months.

Jej główne dzieło, "Dziewczynka z chryzantemami", jest punktem kulminacyjnym w rozwoju artystycznym. Szwajcarski krytyk sztuki Williama Ritter powiedział, "To jest zagadkowe dziecko, które może doprowadzić do szaleństwa tych, którzy patrzą na nią zbyt długo." Dziś ten obraz został zwrócony do pierwotnego blasku przez prace konserwatorskie prowadzone w studiach Muzeum Narodowego w Krakowie w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

Work of restoration on Boznanska's painting The project is part of the "BNP Paribas for Art" programme launched 20 years ago by the BNP Paribas Foundation. Thanks to this programme, more than 200 artworks or groups of artworks have been restored since 1994, including 15 collections of international museums.

Prace, związane z odbudową obrazów Olgi Boznańskiej Projekt jest częścią "BNP Paribas Sztuki”. Ten program został rozpoczęty 20 lat temu przez Fundację BNP Paribas. Dzięki temu programowi, ponad 200 dzieł sztuki lub grupy dzieł zostały odnowione i odrestaurowane od 1994 roku, w tym 15 zbiorów muzeów międzynarodowych.

Restoration works

In orangery (W oranżerii)

Portrait of a young woman with a red umbrella (Portret młodej kobiety z czerwoną parasolką )

Portrait of a woman in the armchair (Pani w fotelu)

Just come back from a little walk (Ze spaceru)

The portrait of Franciszek Mączyński

The portrait of Paul Neuen (Portret malarza Paula Neuena)

Autoportrait with a Japanese umbrella (Autoportret z japońską parasolką)

Maternity ( Macierzyństwo)

Summarisation

Questions for the students 1. How can your describe your appearance? 2. What are you feeling in the situation: -during an exam -at a party -on a date -at a job interview Why?

Evaluation Ankieta ewaluacyjna dla nauczyciela 1.Czy lekcja była bogata w materiały dydaktyczne? Taknie 2. Czy lekcja była atrakcyjna i interesująca? TakNie 3.Czy uczniowie pewnie posługiwali się językiem angielskim? TakNie 4. Czy nauczyciel służył pomocą dla uczniów na lekcji? TakNie 5. Czy na wszystkich etapach lekcji uczniowie dobrze rozumieli treści i słownictwo angielskie? Taknie 6.W jakim stopniu techniki komputerowe (program Power Point i Wordle ) pozwoliły uatrakcyjnić lekcję? W dużym stopniuw umiarkowanym stopniuw małym stopniu Dziękuję za rzetelne uzupełnienie ankiety. Badanie jest anonimowe i posłuży nam dla sporządzenia wniosków dla dalszej pracy.

Evaluation Ankieta ewaluacyjna dla ucznia 1.Czy lekcja była bogata w materiały dydaktyczne? Taknie 2. Czy lekcja była atrakcyjna i interesująca? TakNie 3.Czy pewnie posługiwałeś/łaś się językiem angielskim? TakNie 4. Czy nauczyciel służył Ci pomocą na lekcji? TakNie 5. Czy na wszystkich etapach lekcji dobrze rozumiałeś/łaś treści i słownictwo angielskie? Taknie 6.W jakim stopniu techniki komputerowe (program Power Point i Wordle ) pozwoliły uatrakcyjnić lekcję? W dużym stopniuw umiarkowanym stopniuw małym stopniu Dziękuję za rzetelne uzupełnienie ankiety. Badanie jest anonimowe i posłuży nam dla sporządzenia wniosków dla dalszej pracy.

Bibliografia Helena Blum, Olga Boznańska, Warszawa: Prasa – Książka – Ruch, Helena Blum, Olga Boznańska. Zarys życia i twórczości, Kraków: Wydawnictwo Literackie, Anna Król, Olga Boznańska, Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie, 2002 (W Zwierciadle Sztuki), ISBN Tadeusz Dobrowolski, Helena Blumówna, Historia sztuki polskiej, t. 3, Kraków: Wydawnictwo Literackie, Liliana Sonik, Olga Boznańska, Siechnice: Eaglemoss Polska, 2000 (Wielcy Malarze; nr 15). Olga Boznańska, Poznań: Oxford Educational, 2008 (Wielka Kolekcja Sławnych Malarzy; 46), ISBN Maria Rostworowska, Portret za mgłą. Opowieść o Oldze Boznańskiej, wyd. 2, Kraków: Wydawnictwo Lexis, 2005, ISBN Opracowała Sanija Pasztalaniec