Tydzień integracji w Miejskim Przedszkolu nr 14 im. M. Montessori w Nowym Sączu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Ayca Temizkan- Comenius Ayca Temizkan – jest studentką anglistyki z Ankary (Turcja). W ramach programu Uczenie się przez całe życie, Asystentura Comeniusa.
IV Warsztaty Przedszkolaków
Przyjaźnie z przedszkola do szkoły
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
„W KRAINIE BARW I KOLORÓW”
Przy Szkole Podstawowej nr 6 w Łodzi od trzech lat działa oddział zerowy dla dzieci sześcioletnich. W obecnym roku szkolnym klasa 0 liczy 21 wychowanków.
Oddział przedszkolny dzieci 3-5-letnich w Korytkowie Dużym marzec 2011.
Piknik Integracyjny Dzień Radości. Wtorek 18 września był Dniem Radości dla dzieci z klas integracyjnych naszej szkoły. W tym dniu odbył się Piknik Integracyjny.
Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2 w Nowej Rudzie. Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2.
Witamy W I KLASIE Magdalena Oleksy-Zborowska.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Radosne sześciolatki w naszej szkole.
DOBRY START. Sala gimnastyczna jest miejscem zabaw ruchowo - muzycznych.
Przedszkole nr 16 im. Jana Brzechwy w Koninie
Cała Polska czyta dzieciom
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Oddział Przedszkolny w Bachowicach
Centrum Językowe Magic Land
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
WYPRAWA DO KRAINY MROŹNEJ BIELI
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
„Sześciolatek idzie do szkoły” Prezentacja działań ZSP w Bachowicach w ramach Małopolskiego Konkursu dla Rady Rodziców Przedszkola „Mam 6 lat” Przyjazne.
Mam 6 lat chcę poznawać świat…
Grupa 4- latki Ul. Hallera
Z przedszkola do szkoły.
Przedszkolanka.
„Bo tylko w tym sadzie ptak gniazdo uwije, gdzie człek serce kładzie we wszystko, co żyje.”
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Junior Academy Przedszkole Językowe
Przedszkole Samorządowe nr 4 „Krasnal Hałabała”. Oferujemy: Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do 16.30; Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do.
Z A P R O S Z E N I E do Punktów Przedszkolnych ZŁOTA RYBKA I,II na DNI OTWARTE 2014 pod hasłem: „Poznajmy się” pod hasłem: „Poznajmy się”
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
II Międzyprzedszkolne Powitanie Wiosny połączone z konkursem Najpiękniejsza Marzanna Już po raz drugi nasze przedszkole wspólnie z Gminną Biblioteką Publiczną.
„ Europejski Tydzień Autyzmu”
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
ZADANIE IV KONKURS CZARODZIEJSKIEJ RÓŻDŻKI I CZAPKI Tydzień z książką- Mój przyjaciel Franklin.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Motto „Dziecko chce być dobre. Jeżeli nie umie – naucz, Jeżeli nie wie – wytłumacz, jeżeli nie może – pomóż!” Janusz Korczak.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Przedszkole Miejskie nr 17 ul. Gen. Stanisława Maczka Gorzów Wielkopolski tel. (95) „Wymarzone dzieciństwo”
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
25 listopada - Światowy Dzień Pluszowego Misia
Miejskie Przedszkole nr 17 „CHATKA PUCHATKA” - praca na konkurs.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
Bal karnawałowy Grupa – Słoneczka.
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
ul. Grzybowska Warszawa
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

Tydzień integracji w Miejskim Przedszkolu nr 14 im. M. Montessori w Nowym Sączu

„Każdy ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie”. Maria Grzegorzewska W przedszkolu działa sześć grup, jedną z nich jest grupa integracyjna, która pracuje wg pedagogiki M.Montessori. Co roku organizujemy wiele działań mających na celu integrację dzieci zdrowych z dziećmi niepełnosprawnymi. Staramy się aby te działania przybierały różne formy. W poprzednich latach organizowaliśmy między innymi: Bale Integracyjne dla dzieci z grup integracyjnych z terenu miasta i okolic, ogólnopolski konkurs plastyczny „Wspólnie przez świat”, wystawy prac dzieci, wspólne zabawy integracyjne, witaliśmy wiosnę z nadzieją i integracją, co roku świętujemy międzynarodowy dzień integracji.

Tydzień integracji W tym roku zorganizowaliśmy tydzień integracji nieco inaczej zapraszając dzieci do sali grupy integracyjnej, aby poprzez bezpośredni kontakt, wspólne zabawy przybliżyć cele integracji. Zaproszone grupy dzieci brały udział w zabawach integracyjnych, wspólnie wykonywały prace plastyczne, śpiewały, tańczyły, brały udział w aerobiku prowadzonym przez mamę naszej wychowanki, słuchały bajek czytanych przez „Panią Zimę”, lepiły bałwana, bawiły się na śniegu. Tematem przewodnim tygodnia integracji były zabawy zimowe. Radość ze wspólnego spotkania była wielka. Przedszkolacy przeżyli te dni ucząc się tolerancji i pomocy słabszym. Poznali bliżej dzieci niepełnosprawne. Wspólne zabawy pozwoliły zacieśnić więzy koleżeńskie. Dzieci poznały nowe zabawy, piosenki, ćwiczenia gimnastyczne, techniki plastyczne. Nastąpiła współpraca i integracja wszystkich dzieci w przedszkolu. Natomiast nauczycielki miały okazję wymienić się swoimi doświadczeniami.

„Zima, zima biała”-poniedziałek Pierwszego dnia nauczycielki grupy integracyjnej „Śnieżynka i Bałwanek” powitały w sali, która stała się na ten tydzień „Zimową krainą” dzieci z grupy III. Zabawy integracyjne z wykorzystaniem wizytówek stały się bazą do poznania imion kolegów, wspólnych powitań i bezpośrednich kontaktów.

Zabawy ruchowe, plastyczne Aktywizujące metody pracy z dziećmi inspirują do ich kreatywności, działania, nauki przez ruch, dają możliwość pokazania swoich umiejętności przez wszystkie dzieci. Nauczycielki zaproponowały improwizacje ruchowe do muzyki, dzieci brały udział w zabawach ruchowych „Pingwiny na krze”, „Rzut śniegową kulką do bałwanka”. Wspólnie wykonały improwizacje plastyczne na płótnie „Zimowy krajobraz”.

W „Zimowej krainie” wspólnie bawimy się z dziećmi grupę II - wtorek Wejście do krainy odbywa się poprzez czarodziejskie drzwi i zabawy integracyjne. Dzieci zostają zaproszone poprzez opowieść ruchową na wycieczkę po zimowym lesie, naśladują jazdę na nartach, zabawy logopedyczne zainspirowały dzieci do naśladowania ptaków, każdy jak najdłużej próbował utrzymać kartonowe dzióbki.

Dzieci ozdobiły wg swoich pomysłów, palcami maczanymi w farbie kartonowe narty.

Bałwankowe zabawy z najmłodszymi dziećmi – dzień trzeci W ten dzień wszyscy uczestnicy zimowych zabaw przebrali się w elementy zimowych postaci, pojawiły się bałwanki, śnieżynki, nie zabrakło królowej zimy, która przeczytała dzieciom zimową opowieść. Dzieci ilustrowały ruchem treść zimowych piosenek: „Panie bałwanie”, „Bałwankowa rodzinka”, „Smutny Bałwanek”

Praca plastyczna „Śniegowe bałwanki” – metoda collage.

Czwartek dzień ćwiczeń – wspólne zabawy ruchowe z gr. IV W tym dniu zajęcia z dziećmi prowadziła mama dziewczynki z grupy integracyjnej, dzieci przy muzyce dyskotekowej z uśmiechem i niespożytymi siłami wykonywały ćwiczenia usprawniające całe ciało.

Dzień piąty zabaw ruchowych ciąg dalszy Zajęcia ruchowe prowadzone metodą A.i M. Kniessów z udziałem zaproszonych przedszkolaków z grupy VI. Dzieci wykonywały ćwiczenia do muzyki klasycznej w ćwiczeniach wykorzystane zostały ciekawe przybory: miotełki, grzechotki, wstążki.

W naszym przedszkolu dzieci niepełnosprawne biorą udział w codziennym życiu przedszkola, na miarę swoich potrzeb i możliwości. Przedszkole zapewnia również swoim niepełnosprawnym wychowankom zajęcia dodatkowe: gimnastykę korekcyjną, logopedię, rewalidację, rytmikę, a dla dzieci o większych możliwościach – język angielski. O tym jak ważna jest integracja nikogo nie musimy przekonywać, dla nas najważniejsze jest to że widzimy wymierne efekty naszych działań, ich rozwój i uśmiech na ich twarzach. Prezentację i zajęcia przygotowały nauczycielki grupy integracyjnej Miejskiego Przedszkola nr14 im. M. Montessori w Nowym Sączu: mgr Ewa Wójcik i mgr Katarzyna Tomaniewska