od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
NEGOCJACJE PRZEŁAMUJĄCE
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Katedra Marketingu Usług
„Zero” tolerancji dla przemocy
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
IDENTYFIKACJA POTRZEB
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Obsługa klienta hotelu
NEO24.PL „Wąskie gardła” komunikacyjne w kolejnych etapach rozwoju przedsięwzięcia e-commerce.
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
Instrukcja MILO moduł klienta.
Dzień przedsiębiorczości Spis treści Co, gdzie, jak, dlaczego ? Co, gdzie, jak, dlaczego ? Co, gdzie, jak, dlaczego ? Co, gdzie, jak, dlaczego ?
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
Zrozum sposób myślenia Klientów >> zwiększ swoją sprzedaż!
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
JAK SKUTECZNIE FORMUŁOWAĆ OFERTY?
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
Janusz Korczak.
Twoja przyjaźń jest: cennym skarbem....
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
Twoja przyjaźń jest: cennym skarbem....
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Networking Klub Integracji Europejskiej 26.02
Akademia Sprzedaży.
Title Slide 1 It starts with you
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Strategie rozwiązywania konfliktów
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Witam na szkoleniu Colway
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Szkoła bez przemocy.
i obywatelskich uczniów ”
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Jurek Krzewicki SAPHIRE EXECUTIVE JEUNESSE „OBIEKCJE”
Pomysł na produkt powstał podczas pierwszego spotkania, kiedy do głodnych współzałożycieli dotarł zapach produkowanych wyrobów piekarskich w szkolnej.
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Salamon Consulting Edycja 2016 Cena! Tylko cena!
Podstawowe umiejętności pomagania
JAK NIE DAĆ SIĘ WCIĄGNĄĆ W BIUROWE GRY?. Kontakty interpersonalne często przyjmują postać gier społecznych. Gry te, według specjalistów, nie są zabawą,
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
Nazwa, logo i motto firmy
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Instrukcja wypełnienia aplikacji – przeczytaj proszę uważnie
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Złota 7 wytyczne obsługi
…czyli nie taki diabeł straszny
SLEEP’ki II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb” „Handlowanie to gra – od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb” W.Haman, J.Gut Wydawnictwo Helion, 2004 r.

możesz wcisnąć wszystko (nawet najgorszy chłam i dużo), ale tylko raz” "Każdemu możesz wcisnąć wszystko (nawet najgorszy chłam i dużo), ale tylko raz”

Rozmawiaj o potrzebach i obawach klienta. Zrozum jego potrzeby

Podejmujemy negocjacje z gotowymi pomysłami, np.: "Chcę dostać dziesięć procent rabatu”, "Chcę zostawić u tego klienta paletę soków", "Chcę zdobyć wyłączność", "Spróbuję mu sprzedać najdroższy model".

Kiedy napotykamy opór, zaczynamy mnożyć argumenty na poparcie swojego stanowiska. "Niech pan to weźmie, przecież to się świetnie sprzedaje. Wszyscy pana konkurenci już złożyli zamówienie." "A czy nie zależy panu na zwiększeniu obrotów?" "Czy nie uważa pan, że klienci będą rozczarowani, jeśli nie znajdą u pana tego produktu?"

Niestety tego typu zachowania to jeden z najczęstszych i największych błędów, jakie popełniają handlowcy w Polsce.

Po pierwsze: sugerują klientowi, że jest matołem, który nie rozumie najprostszych spraw i nie troszczy się o swoją firmę.

Po drugie: naciskając na klienta, nie mogą poznać jego najważniejszych potrzeb, obaw i ograniczeń.

Po trzecie: nie biorą pod uwagę, że w konflikcie argumenty działają albo od razu, albo w ogóle, więc mnożenie ich nie ma najmniejszego sensu.

Rozpoznaj jak najwięcej interesów klienta. Fundamentalna zasada filozofii handlowania, w której najważniejsze jest zadowolenie klienta: Rozpoznaj jak najwięcej interesów klienta.

"Nie interesuje mnie wasza propozycja" , Odbiorcy Twoich produktów prezentują różne stanowiska: "Chcę z wami handlować", "Nie interesuje mnie wasza propozycja" , "Chcę dostać dziesięć procent upustu", "Chcę przedłużonego terminu płatności".

Klient w trakcie negocjacji handlowych, koncentrując się na stanowisku, bardzo często nie uświadamia sobie swoich ważnych interesów

Kiedy pomagasz mu je nazwać, jest to sygnał, że zależy Ci na nim, a nie tylko na jego pieniądzach

Trudne pytania Jeżeli klient wyrazi zgodę, pytaj o wszystko, co jest dla Ciebie ważne i co pozwoli lepiej zrozumieć jego interesy.

"Dlaczego zechciał pan się ze mną spotkać?" "Co, według pana, powinno być głównym tematem naszej rozmowy?" "Kto jest moim najpoważniejszym konkurentem i jakie proponuje warunki?" "Dlaczego cena jest dla pana taka ważna?" "Dlaczego nie jest pan zainteresowany tym produktem?" "Co mogłoby skłonić pana do podjęcia współpracy?"

Błąd 1. Parafrazowanie stanowiska Błąd 2. Interpretacja

"Nie jestem zainteresowany". "Interesuje mnie wyłącznie ... ". Klienci używają gier, które wprawiają wielu handlowców w popłoch. Pamiętając o tym, możesz się przygotować i mieć w zanadrzu sprawdzone kontrtaktyki. Zagrywki, które klient stosuje przy pierwszym kontakcie, to: "Nie mam czasu". "Nie jestem zainteresowany". "Interesuje mnie wyłącznie ... ".

WOBEC UZASADNIONEJ REKLAMACJI KLIENTA ZASADY POSTĘPOWANIA WOBEC UZASADNIONEJ REKLAMACJI KLIENTA

Uważnie, życzliwie i bez przerywania wysłuchaj zdenerwowanego klienta. Okaż mu swoje zrozumienie i szacunek dla jego uczuć. Przeproś w imieniu swoim i firmy: "Nie dziwię się, że jest pan zdenerwowany w tej sytuacji”. "Rozumiem pana trudności i rozczarowanie”. "Serdecznie przepraszam za kłopoty, których pan doświadczył, i za zaistniałe komplikacje."

Ustal wspólnie z klientem sposób i tryb naprawienia błędu. Zapytaj klienta, jakie możesz dać mu zadośćuczynienie za zaistniałe komplikacje: Jakiej satysfakcji pan oczekuje?" "Co mogę zrobić, aby przywrócić dobrą opinię o mojej firmie?" "Co mogę zrobić, aby uznał pan tę sprawę za zakończoną?”

Podziękuj za wytknięcie błędu (odniesienie do programu NEGUJĄCY): "Dziękuję za zwrócenie nam uwagi na zaistniały błąd. Dzięki temu możemy doskonalić naszą pracę i uniknąć podobnych pomyłek w przyszłości".