Gdy drzewa zasłaniają las Andrzej Zińczuk, PAUG, 2015-10-05.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nigdy nie przegapisz zakłóceń
Advertisements

OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Zarządzanie informacją a produktywność przedsiębiorstwa
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Modelowanie przypadków użycia
Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM
Struktura organizacyjna STERENERGO PROJKET Sp. z.o.o.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
JAK PRACOWAĆ Z TEKSTEM LITERACKIM ?
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Zarządzanie projektami IT
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Świat – UE - Polska prospekt 2050
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Przeznaczenie produktu Opis funkcjonalności
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
ZBIOROWY SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W GRUPIE PFRN PREZENTACJA PROGRAMU DGA QUALITY SŁUŻĄCEGO DO PREZENTACJI SZJ UŻYTKOWNIKOM ORAZ DO NADZORU NAD SZJ.
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Szkolenia, Coaching, PR.
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
Praktyka zarządzania portfelem projektów
Metodyka zarządzania projektami w nurcie Agile
Zdrowy styl życia.
Dzień z życia Product Ownera w Tablica.pl
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
© 2014 IBM Corporation Spojrzeć na swój biznes oczami własnych klientów Jak analizować i poprawiać Customer Experience Aleksander W. Oleszkiewicz Customer.
Dni Użytkowników Aplikacji QAD 2013 Trzebieszowice 3-4 października 2013.
Service Oriented Architecture
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Umiejętność obserwacji.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 „Choroby” informacyjne Paweł Perekietka.
Systemy informatyczne
Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Oczekiwania klientów względem sprzedawcy gazu ziemnego
Wzorce Projektowe w JAVA
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Tryby adresowania i formaty rozkazów mikroprocesora
dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zintegrowane systemy informatyczne
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dobór, gromadzenie i przechowywanie dowodów na potrzeby zadania audytowego Ministerstwo Finansów 24 września 2015 r. 1.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Inżynieria oprogramowania Metodologia SCRUM WWW: Jacek Matulewski Instytut Fizyki, UMK.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
Nazwa, logo i motto firmy
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Włącznie inspektora ochrony danych w proces zarządzania projektami
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Akademia Sukcesu Zajęcia 3
Dział IT partnerem w biznesie. Jak mierzyć wartość informatyki?
Paradygmat efektywności w praktyce HR Business Partnera
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Zapis prezentacji:

Gdy drzewa zasłaniają las Andrzej Zińczuk, PAUG,

Coś o mnie  Od 2,5 roku w PayU (sekcja Scrum Masterów, Org Alignment Lead)  Deweloper, Project Manager, Product Owner, Scrum Master  Od 2004 patrzę na świat około IT i nie wierzę w to co widzę

Cel prezentacji  Znaczenie szerszej perspektywy  Wzorce podpatrzone w organizacjach  Oczami Scrum Mastera

Kontekst i jego interpretacja  Części fragmentu (wycinka, całości) pewnej wypowiedzi w formie pisanej, mówionej, zdjęcia, filmu itp., który poprzedza i podąża za częścią właściwą i stanowi swego rodzaju dopełnienia nadając pełne znaczenie;  Warunki i okoliczności które mają znaczenie dla wydarzenia, faktu, sytuacji itp.; Łac. contextus - składanie w całość, z contextere – połączony, splątany, przeplatajacy się,

??

?

?

? Pomysł zaczarpnięty od Joshua Kerievsky

Jak to ma się do tego co robimy?  każde nasze działanie związane jest z kontekstem, w którym operujemy;  nasze działania opierają się na subiektywnej ocenie tego jak postrzegamy zdarzenia, fakty które miały miejsce;  wyciągamy wnioski na bazie naszego postrzegania na wydarzenia i poprzez nasze kontrdziałania (lub ich brak) wpływamy na kontekst zmieniając go;  robimy to przez pryzmat tego co wiemy i co chcielibyśmy widzieć;  powyższe jest prawdziwe dla wszystkich osób będących częścią kontekstu.

Optymalizacja lokalna vs globalna Broad Peak 8051m Rocky Summit 8028m

Jak wyprodukować frytki Skrobanie pyrek Krojenie w słupki Smażenie Na bazie opowiadania Alexey Krivitsky

Postrzeganie świata a konsekwencje - intro Waterfall  Cel: Skupienie i optymalizacja na wykonywanym fragmencie Agile  Cel: Zamknięcie wykonywanych czynności w cyklach, celem częstej inspekcji i adaptacji Według mnie, agile to iteracyjne poszerzanie kontekstu, z maksymalizacją szans na wspólne zrozumienie jego aktualnego stanu.

Postrzeganie świata a konsekwencje 1 Development  Cel: dostarczenie nowych funkcjonalności, których oczekuje klient  Cel: gwarancja, że już dostarczone rozwiązania działają  Właściwy cel: ciągłe zaspokajanie potrzeb klienta poprzez a) realizację nowych funkcjonalności oraz b) gwarancję właściwego działania poprzednich Operations/ Infrastructure

Postrzeganie świata a konsekwencje 2 IT  Cel: dostarczenie nowych funkcjonalności zlecanych przez biznes i zapewnienie adoptowalności do nowych potrzeb w przyszłości Product  Cel: realizacja potrzeb klientów, implementacja pomysłów biznesowych, balans pomiędzy krótko i długoterminowymi celami  Właściwy cel: ciągłe zaspokajanie potrzeb klienta poprzez a) realizację nowych funkcjonalności oraz b) gwarancję właściwego działania poprzednich w c) akceptowalnym przez klienta czasie

Postrzeganie świata a konsekwencje 3 Project  Cel: dostarczenie nowej paczki funkcjonalności  Kontekst: trochę jak taktyka żabich skoków, realizacja zadań w różnych obszarach systemów, z przejściem w tryb utrzymania po fakcie.  Project Owner Product  Cel: dostarczenie nowej paczki funkcjonalności  Kontekst: zespół dodaje kolejne funkcjonalności w ramach poprawy/ stworzenia lepszej implementacji procesu biznesowego  Product Owner  Właściwy cel: ciągłe zaspokajanie potrzeb klienta poprzez a) realizację nowych funkcjonalności oraz b) gwarancję właściwego działania poprzednich w c) akceptowalnym dla klienta czasie przy d) zachowaniu sensu całości

Postrzeganie świata a konsekwencje 4 Many Products  Cel: jak najbardziej niezależne dostarczanie wartości w ramach większej całości One Product  Cel: spojrzenie na całość dostarczanych rozwiązań i inwestycja w najpotrzebniejsze  Właściwy cel: ciągłe zaspokajanie potrzeb klienta poprzez a) realizację nowych potrzeb oraz b) gwarancję właściwego działania poprzednich w c) akceptowalnym przez klienta czasie przy d) zachowaniu sensu całości i e) skupianiu się na najwartościowszych funkcjonalnościach

Postrzeganie świata a konsekwencje 5 Product Development as Stage  Cel: dostarczenie nowych funkcjonalności zlecanych przez biznes i zapewnienie adoptowalności do nowych potrzeb w przyszłości Product Management  Cel: rozwój end-to-end łącznie z marketingiem, ustalaniem cel, progami sprzedaży itd.  Właściwy cel: ciągłe zaspokajanie potrzeb klienta poprzez a) realizację nowych potrzeb oraz b) gwarancję właściwego działania poprzednich w c) akceptowalnym przez klienta czasie przy d) zachowaniu sensu całości i e) skupianiu się na najwartościowszych funkcjonalnościach przy f) wsparciu całej organizacji

Rozwój Scrum Mastera  Nieustanna praca pomiędzy zespołem a organizacją; zwrot włożonej energii zależy od oceny zapotrzebowania, na którą to wpływa struktura organizacji oraz stan adopcji agile;  “Umiejscowienie” Scrum Mastera w organizacji wiąże się wywieraniem wpływu na postrzegany przez niego kontekst;  Dojrzałość, doświadczenie i agileowa świadomość kreowana jest przez otoczenie;  Poziom partnerstwa uzależniony jest “agileowości” Scrum Mastera

Nadawanie znaczenia roli Scrum Mastera  Dostęp do wiedzy i poszerzanie spektrum widzenia  Dostęp do wiedzy z wielu źródeł (pull a nie push)  Potrzeba spojrzenia szerzej niż zespoły dewelopmentowe (agile coach na poziomie organizacji)

Podsumowanie  Wszystko zostało opisane i opracowane w oparciu o aktualny stan wiedzy i znany mi kontekst

Zasoby  Internet do zdjęć 