Elektroniczny rozdział siły hamowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klocki hamulcowe TRW.
Advertisements

SYSTEMY ALARMOWE System alarmowy składa się z urządzeń: - decyzyjnych (centrala alarmowa) - zasilających - sterujących - wykrywających zagrożenia (ostrzegawczych-
REGULATORY Adrian Baranowski Tomasz Wojna.
Wskaźniki analizy technicznej
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Sprzężenie zwrotne Patryk Sobczyk.
Teoria kosztów.
Wykład VI. Prędkość kątowa Przyśpieszenie kątowe.
Domeny kolizyjne i rozgłoszeniowe
Test 2 Poligrafia,
Test 1 Poligrafia,
Silnik odrzutowy Silnik odrzutowy składa się z wielu elementów, gdzie jednym z podstawowych jest dysza. Dysza – rura o zmiennym przekroju poprzecznym.
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
Prędkość i hamowanie.
OBSŁUGA TECHNICZNA: TOYOTA YARIS.
UKŁAD KRWIONOŚNY.
Igor Święcki BMW Polska sp. z o.o..
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
..::WYPOSAŻENIE MOTOROWERU ::..
Kamil Przeczewski kl. 1e ZSMEiE – 2010/2011
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Nie bać się mechatroniki
Click to edit Master subtitle style EASY CUT & BEVEL Przecinarka do rur HV HV RS jest najwydajniejszą, szybkotnącą na zimno przecinarką dostępną na rynku.
Centrum Edukacji Zawodowej w Czarnkowie
Przyspieszenie ciała zależy od masy Wykonajmy doświadczenie jak na rysunku powyżej. Działając z jednakową siłą (popchnięcia przez kolegę) dwóch chłopców.
Warszawa, 26 października 2007
Elektroniczny rozdział siły hamowania
Elektroniczny rozdział siły hamowania
Subaru Technical Training
Turbosprężarka STi & System AVCS
Turbosprężarka STi & System AVCS
Reklama Ford Mondeo Katarzyna Pruchniak.
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
ANALIZA DYNAMICZNA MANIPULATORÓW JAKO MECHANIZMÓW PRZESTRZENNYCH
Wady rozwojowe.
Teoria kosztów.
Hydrauliczne podstawy obliczania przepustowości koryt rzecznych
RUCH KULISTY I RUCH OGÓLNY BRYŁY
Kinetyczna teoria gazów
Projektowanie Inżynierskie
140.Jadący, po poziomej powierzchni, z prędkością v o =15m/s samochód zaczął hamować i po przebyciu drogi s=100m zmniejszył swoją prędkość do v=10m/s.
Temat 6: Dokumentacja techniczna urządzeń sieciowych.
Cacko w skrzyni? 1.
Przegląd i budowa zaworów specjalnego przeznaczenia.
REAKCJA DYNAMICZNA PŁYNU MECHANIKA PŁYNÓW
Ergonomia pracy przy komputerze.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.
Rejestrator danych wypadku trzeciej generacji
Systemy logistyczne FRONTY PRZEŁADUNKOWE MAREK STANISŁAWSKI.
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
Zasady budowy układu hydraulicznego
Maszyny Elektryczne i Transformatory
KATEGORIA B+E PRAWA JAZDY
Gładkościowa obróbka ścierna Opracował dr inż. Tomasz Dyl
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 7: Układy hamulcowe.
1 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS TEBSTEBS B rake S ystem Elektroniczy układ hamulcowy przyczepy E lektronic T railer.
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 6: Koła jezdne,
Wojciech Bartnik, Jacek Florek Katedra Inżynierii Wodnej, Akademia Rolnicza w Krakowie Charakterystyka parametrów przepływu w potokach górskich i na terenach.
Sterowane ramię robota
Diagnostyka układu hamulcowego
HAMUCLE.
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
1.
Odległość między środkiem koła i punktem startowymw kierunku osi X
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
Budowa roweru – układ jezdny, napędowy, hamulcowy i elektryczny
Teoria kosztów.
JAZDA SZOSOWA POKONYWANIE ZAKRĘTÓW.  1.Obserwacja  2.Prędkość  3.Pozycja przed zakrętem  4.Hamowanie  5.Skręcanie  6.Przyśpieszanie  7.Podsumowanie.
Zapis prezentacji:

Elektroniczny rozdział siły hamowania Sportowy ABS & Elektroniczny rozdział siły hamowania

Sportowy system ABS Impreza STi jest wyposażona w niezwykle efektywny system hamulcowy Brembo składający się z czterech wentylowanych tarcz, czterotłoczkowych zacisków przednich, dwutłoczkowych zacisków tylnych oraz sportowego ABS-u.

Specyfikacja układu hamulcowego

ABS - schemat rozmieszczenia czujników TP czujnik prędkości koła PP czujnik prędkości koła Hydrauliczny i elektroniczny moduł kontrolny TL czujnik prędkości koła Wzdłużny czujnik ‘G’ Boczny czujnik‘G’ (Sportowy ABS) PL czujnik prędkości koła

Teoria kontroli poślizgu przez ABS

Poprzeczny czujnik ‘G’ Czujniki ‘G’ Poprzeczny czujnik ‘G’

Poprzeczny czujnik ‘G’ Czujniki ‘G’ Poprzeczny czujnik ‘G’

Czujniki ‘G’ Wzdłużny czujnik ‘G’

‘G’ Sensor Select Monitor Display

Poprzeczny czujnik ‘G’ ‘G’ Sensor Select Monitor Display

Sportowy ABS Podczas działania ABS na zakręcie hamowanie tylnych kół odbywa się według zasady ‘Select Low’. Obciążenie koła zewnętrznego rośnie, a koła wewnętrznego maleje co zwiększa prawdopodobieństwo zablokowania koła wewnętrznego i rozpoczęcia działania ABS. Według zasady ‘Select Low’ siła hamowania jest regulowana według koła, które wcześniej ulega zablokowaniu. Powoduje to zmniejszenie siły hamowania obu kół osi tylnej. W sportowym ABS po osiągnięciu przez siłę wypadkową wartości 0,5G tylne koła są kontrolowane niezależnie. Siła hamowania jest lepiej rozdzielana i efekt podsterowności zmniejszony.

Sportowy ABS w działaniu Normalny ABS Punkt startowy Sportowy ABS Sports ABS activates during hard cornering under brakes. Normally ABS would jointly control both rear brakes to the same braking force when the inside wheel loses traction, with a resultant increase in stopping distance and cornering understeer. Under these same conditions Sports ABS controls rear braking force individually leading to a reduction in stopping distance and cornering understeer.

Elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD) Konwencjonaly układ hamulcowy wykorzystuje zawór proporcjonalny. Zawór ten ogranicza siłą hamowania kół osi tylnej aby zmniejszyć ryzyko zablokowania kół podczas zmian obciążenia w czasie hamowania. ‘Split point’ określa różnicę między siłą hamowania kół osi przedniej i tylnej, jest uzależniony od rozdziału mas między osie samochodu. Funkcja EBD eliminuje zawór proporcjonalny z układu hamulcowego wykorzystując sygnały ABS, możliwa do osiągnięcia siła hamowania osi tylnej jest znacznie większa niż z wykorzystaniem zaworu proporcjonalnego.

Electronic Brake-force Distribution Conventional braking systems rely on a mechanical proportioning valve to limit the braking force at the rear wheels, to reduce the possibility of rear wheel lock under heavy braking due to weight transfer. A mechanical proportioning valve however restricts rear braking force to a level well below the ideal limit, requiring the front brakes to take more of the braking load. This leads to increased understeer and under utilisation of the rear brakes. EBD due to electronic control more accurately regulates brake force distribution between front & rear wheels to the ideal level, thus improving stopping distances and stability.

Electronic Brake-force Distribution Conventional braking systems rely on a mechanical proportioning valve to limit the braking force at the rear wheels, to reduce the possibility of rear wheel lock under heavy braking due to weight transfer. A mechanical proportioning valve however restricts rear braking force to a level well below the ideal limit, requiring the front brakes to take more of the braking load. This leads to increased understeer and under utilisation of the rear brakes. EBD due to electronic control more accurately regulates brake force distribution between front & rear wheels to the ideal level, thus improving stopping distances and stability.