Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Testowanie oprogramowania metodą badania pokrycia kodu
Advertisements

Podstawy informatyki 2013/2014
REKURENCJA.
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Odbicie fali Agnieszka Jelińska IA. Cel doświadczenia Ukazanie odbicia się fali po napotkaniu na przeszkodę i zmianie kierunku jej rozchodzenia się.
Ułamki dziesiętne.
1) do przymiotnika dodajemy końcówkę –er fast - faster 2) jeśli przymiotnik zakończony jest na e, dodajemy końcówkę –r wide - wider.
PROCENTY.
Prezentację przygotowała Bożena Piekar
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
DYFRAKCJA ŚWIATŁA NA SIATCE DYNAMICZNEJ
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje I – własności podstawowe
Krzysztof Kucab Rzeszów, 2012
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Prąd Elektryczny.
Jeden komputer i co dalej? Lekcje z PowerPointem Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Każde twierdzenie można zapisać w postaci: "Jeśli a to b". a – nazywamy założeniem twierdzenia, b – nazywamy tezą twierdzenia. Jeśli zamienimy b z a miejscami,
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Przeglądanie inOrder function BSTinorder(BSTNode root) if root NOT NULL BSTinorder(root.left) Print(root) BSTinorder(root.right) 2, 4, 6, 8, 9, 10, 12,
Podstawy programowania
Prawa Dziecka.
Jutro Nie ma już żadnych zasad… John Marsden John Marsden.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
ALGORYTMY.
Wydział Badań i Analiz ZHP – Spis 2006 Stan liczebny ZHP na podstawie spisu 2006.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Antonie de Saint-Exupery
Projektowanie stanowiska pracy w pozycji siedzącej
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
P A M I Ę T A M Y K O C H A M Y.
UNII EUROPEJSKIEJ STANOWCZE NIE !!!. Nie damy się wciongnonć w te ich zachodnie układy. I nie omamiom nas tymi motylkami.
Elementy programowania
Elementy programowania97 Użycie zmiennych w procedurze Sub ObliczWiek() 'deklaracja zmiennych Dim ImieNazwisko As String Dim DataUrodzenia As Date Dim.
Warsztaty C# Część 2 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Opracowała: Iwona Kowalik
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Liczba “fi” Prezentację przygotowali:
Pliki elementowe – A. Jędryczkowski © 2007 Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach plików elementowych. Pliki takie zawierają informację zakodowaną
Budowa programu #include /*instrukcje preprocesora */ #include int main(void) { /*podstawowa funkcja programu */ int a=1; /*deklaracja i inicjalizacja.
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
Łamana Anna Gadomska S.P. 79 Łódź.
Soczewki.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
Amatciems (Łotwa) Raj niedaleko Polski.
JAKIE SA RÓŻNICE POMIĘDZY KOBIETAMI W WIEKU : 8, 18, 28, 38, 48, 58, 68 I 78 ?
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
HTML cz.3 Tabele cd. oraz ramki
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
Temat 6: Elementy podstawowe
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
PRZYCHODZI BABA DO LEKARZA.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Obsługa strumienia wejścia/wyjścia /zajęcia nr 2/ printf – wyświetlanie scanf – ??? dla printf: \n - nowa linia \t - tabulator poziomy \b - znak cofania.
Instrukcje sterujące: W instrukcjach sterujących podejmowane są decyzje o wykonaniu tych czy innych instrukcji programu. Decyzje te podejmowane są w zależności.
Bezpieczny na drodze.
Magic Janusz ROŻEJ Komtech Sp. z o.o.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Czyli zmora pracowników
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Technologie informacyjne II
Zapis prezentacji:

Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default : { instr_(n+1); break; } }

Działanie instrukcji switch : obliczane jest wyrażenie umieszczone w nawiasach po słowie switch; jeśli jego wartość odpowiada którejś z wartości podanej w jednej z etykiet case, wówczas wykonywane są instrukcje począwszy od tej etykiety. Wykonywanie ich kończy się po napotkaniu instrukcji break. Działanie instrukcji switch zostaje wówczas zakończone; jeśli wartość wyrażenia nie zgadza się z żadną z wartości podanych w etykietach case, wówczas wykonywane są instrukcje umieszczone po etykiecie default. etykieta default może być umieszczona w dowolnym miejscu instrukcji switch, nawet na samym jej początku. Co więcej, etykiety default może nie być wcale. Wówczas, jeśli w zbiorze etykiet case nie ma żadnej etykiety równej wartości wyrażenia, instrukcja switch nie będzie wykonana. instrukcje występujące po etykiecie case nie muszą kończyć się instrukcją break. Jeśli jej nie umieścimy, to będą wykonywane instrukcje umieszczone pod następną etykietą case.

Instrukcja break instrukcja break jest używana również w instrukcjach pętli for, while, do…while; instrukcja break powoduje natychmiastowe przerwanie wykonywania tych pętli; jeśli mamy do czynienia z pętlami zagnieżdżonymi, to instrukcja break powoduje przerwanie tylko tej pętli, w której została bezpośrednio użyta. jest to więc przerwanie z wyjściem o jeden poziom wyżej.

Przykład: /* */ /* Program oblicza stopień na podstawie liczby otrzymanych */ /* punktów. Kryteria: */ /* pkt. - 2 */ /* pkt. - 3 */ /* pkt */ /* pkt. - 4 */ /* pkt */ /* pkt. - 5 */ /* */

main () { int lp; float st; printf( "Podaj liczbę punktów (0 <= lp <= 100): "); scanf(" %d",&lp); lp = lp/10; switch (lp) { case 5 : { st = 3; break;} case 6 : { st = 3.5; break;} case 7 : { st = 4; break;} case 8 : { st = 4.5; break;} case 9 : { st = 5; break;} case 10 : { st = 5; break;} default : { st = 2; break;} } printf("Twoja ocena to: %3.1f", st); system(pause); return 0; } Podaj liczbę punktów (0 <= lp <= 100): 84 Twoja ocena: 4.5

Instrukcja for for (ini; wyraz_warunkowe; krok ) treść_pętli; ini - jest to instrukcja inicjalizująca wykonywanie pętli for; wyraz_warunkowe - jest to wyrażenie obliczane przed każdym obiegiem pętli. Jeśli jest ono różne od zera, to wykonywane zostaną instrukcje będące treścią pętli; krok - jest to instrukcja wykonywana na zakończenie każdego obiegu pętli. Jest to ostatnia instrukcja wykonywana bezpośrednio przed obliczeniem wyrażenia warunkowego wyraz_warunkowe.

Działanie instrukcji for : 1.najpierw wykonywana jest instrukcja inicjalizująca pracę pętli; 2.obliczane jest wyrażenie warunkowe; jeśli jest ono równe 0 - praca pętli jest przerywana; 3.jeśli wyrażenie warunkowe jest różne od zera, wówczas wykonywane zostaną instrukcje będące treścią pętli; 4.po wykonaniu treści pętli wykonana zostanie instrukcja krok, po czym następuje powrót do p. 2.

Uwagi: 1.instrukcji inicjalizujących ini może być kilka; 2.wówczas muszą być one oddzielone przecinkami; podobnie jest w przypadku instrukcji kroku krok; 3.wyszczególnione elementy: ini, wyraz_warunkowe, krok nie muszą wystąpić; 4.dowolny z nich można opuścić, zachowując jednak średnik oddzielający go od sąsiada. 5.opuszczenie wyrażenia warunkowego jest traktowane tak, jakby stało tam wyrażenie zawsze prawdziwe.

Instrukcja while while (wyrażenie) {instrukcja(e)}; najpierw obliczana jest wartość wyrażenia w nawiasach; jeśli wartość ta jest prawdziwa (niezerowa), to następuje wykonywanie instrukcji w pętli tak długo, aż wyrażenie przyjmie wartość zerową ( fałsz); należy zwrócić uwagę, że wartość wyrażenia jest obliczana przed wykonaniem instrukcji.

Przykład: /* */ /* Program wykonuje sumowanie n liczb całkowitych. */ /* Jeśli kolejnym sumowanym składnikiem jest 0, to */ /* proces sumowania zostaje zakończony. */ /* */

main () { int a, l, n, S; clrscr (); cout > n; cout > a; l = 0; S = 0; while ((a != 0) && (l < n)) { l = l+1; S = S + a; cout > a; } cout << endl; cout << "Suma = " << S << endl; cout << "Liczba składników = " << l << endl; return 0; } Podaj n: 10 Podaj a: 34 Podaj a: 79 Podaj a: -33 Podaj a: 50 Podaj a: 0 Suma = 130 Liczba składników = 4

Instrukcja do... while do instrukcja while (wyrażenie); instrukcja jest wykonywana w pętli tak długo póki wyrażenie ma wartość niezerową ( prawda); z chwilą, gdy wyrażenie przyjmie wartość zerową (fałsz), działanie instrukcji zostaje zakończone.

Przykład: /* */ /* Program wykonuje sumowanie liczb całkowitych. */ /* Sumowanie zostaje zakończone, gdy suma */ /* składników przekroczy wartość 100. */ /* */

main () { int a, l, S; clrscr (); l = 0; S = 0; do { cout << "Podaj a: "; cin >> a; l = l+1; S = S + a; } while (S < =100); cout << endl; cout << "Suma = " << S << endl; cout << "Liczba składników = " << l << endl; return 0; } Podaj a: 25 Podaj a: 13 Podaj a: 37 Podaj a: 48 Suma = 123 Liczba składników = 4

Generowanie losowe liczby: srand( time( NULL ) ); n=rand()