Autor: Szczepan Zygmunt Polskie auta Autor: Szczepan Zygmunt
Fiat 126p Żeby prześledzić historię Fiata 126p trzeba się cofnąć do 1957 roku. Wtedy to w turyńskiej fabryce rozpoczęto produkcję modelu Fiat 500 Nuova. Był on wytwarzany do 1975 roku. W 1972 roku ukazał się jego następca – model 126.
FSO 125p Jak na polskie warunki pierwsze dwudziestolecie działalność fabryki było obfite w nowe projekty. Również w kolejnych dekadach konstruktorzy FSO pracowali w pocie czoła chcąc zmodernizować produkowane ówcześnie pojazdy. Niestety, podobnie jak dawniej bywało większość z ich pomysłów lądowała w szufladzie.
Nissan Na fali rewolucji przemysłowej, w 1911 roku uruchomiono w Tokio fabrykę samochodów o nazwie Kwaishinsha. Ojcem firmy został Masujiro Hashimoto, inżynier pochodzący z Kraju Kwintącej Wiśni, który zdobywał doświadczenie w Stanach Zjednoczonych i zdobytą tam wiedzę próbował zakorzenić w swoim rodzimym kraju. Nazwa Nissan wzięła się od połączenia pierwszych sylab imienia prezydenta firmy - Nihon Sangyo. Centrala firmy została przeniesiona z Tokio do Yokohamy.
Skoda Historia czeskiej marki rozpoczęła się w dwóch miejscach w czasie i przestrzeni. Zakłady Skody zostały założone w Pilźnie w 1859 roku (nazwa pochodzi od Emila Skody, który w 1869 r. przejął te zakłady od hrabiego Arnosta Waldsteina będąc wcześniej na stanowisku kierowniczym w fabryce). Zakłady ewoluowały od przemysłu metalowego aż po zbrojeniowy.
Opel Początek firmy Adam Opel AG nie zapowiadał, iż za niespełna 100 lat Opel będzie należał do najpopularniejszych marek samochodowych na rynku europejskim. Firma powstała w 1862 roku w rodzinnym mieście Russelsheim, kiedy to Adam Opel powrócił ze swoich europejskich wojaży bogatszy o wiedzę i doświadczenia i skonstruował swoją pierwszą maszynę do szycia.
Volvo Narodziny Volvo miały miejsce 14 kwietnia 1927 roku, kiedy to światło dzienne ujrzał pierwszy pojazd - OV4, popularnie nazywany też Jacob. Założycielami Volvo ( z łac. toczyć się) byli Gustaf Larson oraz Assar Gabrielsson i od początku istnienia firmy dużą wagę przywiązywali do jakości wykonania.
Fiat 125p W 1991r zostaje zakończona produkcja Fiata 125p. Do tego roku, zostaje wyprodukowanych łącznie 1.445.700 egzemplarzy. Rok później w wyniku umowy z Fiatem rozpoczyna się produkcja modelu Fiat Cinquecento, który w 1998 roku zostanie zastąpiony przez Seicento. Od 1994 do 2002 roku rusza produkcja Uno, natomiast w 1997 roku do tej gamy dołącza jeszcze Palio Weekend
Dziękuję za uwagę http://arbiter.pl http://www.volvo244.pl http://www.youngtimer.pl