KINECT Jakub Hossa Microsoft Student Partner
O czym będziemy mówić? Co to jest Kinect? Jak działa? Jak przygotować komputer do pracy z Kinectem? Kilka słów o kamerze i mikrofonie Sekcja zwłok – zabawy szkieletem SDK v1.5, co nowego? Demo Q&A
Co to jest i jak działa Kinect?
SENSOR 3D KAMERA MIKROFON WIELOPŁASZCZYZNOWY KONTROLER NACHYLENIA
Jak to działa? – semantyczna segmentacja obrazu w czasie rzeczywistym
Jak to działa? - prawdopodobieństwo
Jak to działa? – drzewa decyzyjne, uczenie maszynowe
Jak przygotować komputer do pracy z Kinectem?
Wymagania sprzętowe: Komputer z procesorem co najmniej dual-core 2.66-GHz 2 GB RAM (rekomendowane 4 GB) Karta graficzna kompatybilna z Windows 7 i wspierająca DirectX 9.0c Kontroler Kinect wraz z zasilaczem
Pobierz i zainstaluj następujące rzeczy: Microsoft® Visual Studio® 2010 Express lub dowolną inną wersję Visual Studio 2010 .NET Framework 4.0 (zainstalowany z Visual Studio 2010) Gdy chcemy korzystać z funkcji rozpoznawania mowy: Microsoft Speech Platform Software Development Kit (Version 11) Gdy chcemy korzystać z Avateering’u i XNABasics: Microsoft XNA Game Studio 4.0
Pobierz i zainstaluj następujące rzeczy: Kinect for Windows SDK v1.5 Kinect for Windows Developer Toolkit Dostępne na: http://www.kinectforwindows.org
Jak Kinect widoczny jest w systemie?
Kilka słów o kamerze
Jakie informacje otrzymujemy z kamery?
Definicja odległości Zakres: od 80 cm do 4 m Near Mode: 40 cm do 3 m Odległość = 0 oznacza odległość nieznaną Śledzenie do 6 osób – dwie w trybie aktywnym Indeks playera 0 – brak gracza 1 – gracz 0 2 – gracz 1
DEMO
Kinect jako nietypowy mikrofon.
3 słowa o mikrofonach
Audio API
DEMO
Sekcja zwłok – zabawy szkieletem.
Dane o szkielecie
Skeleton API
Kości Każdy gracz ma określone wartości <x, y, z> dla każdej kości W trybie śledzenia dwóch graczy Kinect widzi punkty dla każdego osobno! Każda kość ma przypisany jeden ze stanów: Tracked, Not tracked, Inferred Inferred – kość jest zasłonięta przez inną lub jakiś przedmiot, itp. Not Tracked – raczej nie występuje, ale trzeba to sprawdzać
SDK v1.5, co nowego? Seated mode skeletal tracking – śledzenie górnych części ciała (10 punktów) Ulepszone śledzenie szkieletowe Face tracking! Developer toolkit Kinect Studio Więcej języków, więcej dialektów
DEMO
Bonus – gdzie szukać informacji http://www.kinectforwindows.org Dokumentacja SDK http://msdn.microsoft.com/en-us/library/hh855347 http://channel9.msdn.com/
DEMO
Q&A Jakub Hossa jakub.hossa@studenpartner.com http://facebook.com/jakub.hossa http://kod.prz.edu.pl http://facebook.com/skni.kod