Szczeciński Rower Miejski Założenia do wyboru lokalizacji
System roweru miejskiego powinien stanowić jedynie uzupełnienie dla systemu komunikacji miejskiej.
Aby korzystanie z roweru miejskiego było efektywne, użytkownik w przeciągu pierwszych 20 minut powinien mieć możliwość dojechania do przynajmniej 60% stacji.
33 stacje rozmieszczone powinny być co metrów, aby czas dojścia do nich pieszego nie był większy niż 2-3 minuty.
Proponowana lokalizacja stacji Szczecińskiego Roweru Miejskiego.
System powinien być rozbudowany o tzw. stacje sponsorskie, które powinny stanąć przy biurowcach, centrach handlowych.
Odległość pomiędzy najdalej oddalonymi od siebie stacjami wynosi 3,5 km, co oznacza że komunikacja rowerowa w ramach śródmieścia będzie bezpłatna.
Konieczność rozbudowy systemu w kolejnych latach o prawobrzeże (po oddaniu do użytku linii SST) oraz osiedla mieszkalne na lewobrzeżu.
Dziękuję za uwagę