Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie Debata
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie Samorząd Uczniowski
Akcje prowadzone przez samorząd w obecnym roku szkolnym: „Amnesty International” – we współpracy z Radą Młodzieży Rzeszowa, zbiórka pieniędzy na rzecz Fundacji Podkarpackiego Hospicjum dla Dzieci, zbiórka darów dla jednej z potrzebujących rodzin – we współpracy z KSM, przeprowadzenie zbiórki pieniędzy w ramach akcji „Góra Grosza”, „szlachetna paczka” – we współpracy z Szkolnym Kołem Caritas oraz KSM przeprowadzenie zbiórki pieniędzy w ramach akcji „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”, kiermasz świąteczny, Poczta walentynkowa, Dni Otwarte Szkoły, Pierwszy Dzień Wiosny.
Przedsięwzięcia oraz sukcesy: Zorganizowanie i przeprowadzenie wyborów samorządu uczniowskiego w roku szkolnym 2011/2012 Organizacja dyskoteki dla obcokrajowców w ramach Międzynarodowego Konkursu ,,Stolice Europy” który odbył się w naszej szkole, Stworzenia Nowoczesnej, bezprzewodowej infrastruktury internetowej, do której dostęp mają wszyscy pracownicy oraz uczniowie naszej szkoły na całym jej terenie, organizacja dyskoteki andrzejkowej stworzenie strony internetowej „Szczęśliwych Numerków” Doprowadzenie do zakupu wysokiej klasy świateł dyskotekowych używanych na szkolnych imprezach,
Organizacja dyskoteki karnawałowo-noworocznej, Działania podjęte w celu przeprowadzenia debaty dot. samorządności i demokracji w szkole, którą odbywa się aktualnie na terenie placówki Gimnazjum nr 9, Przeprowadzenie ankiety dot. Samorządu Uczniowskiego w 12 klasach, Zdobycie zgody dyrekcji na zorganizowanie Pierwszego Dnia Wiosny, w którym uczniowie nie mieli obowiązku chodzenia w stroju szkolnym (mundurek i żółte sznurówki) oraz mogli ingerować w swój wygląd zewnętrzny (np. malować się), co jest normalnie zabronione w pozostałe dni roku szkolnego,
Planowane przedsięwzięcia: Stworzenie strony internetowej Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły, Przeprowadzenie ankiet dot. Samorządu Uczniowskiego jak i życia uczniów w szkole, Zorganizowanie „Dnia Kultury pozostałych kontynentów”, Zorganizowanie Dnia Dziecka, Zorganizowanie Dnia Sportu, Zorganizowanie dużej imprezy rozrywkowej mającą na celu ukazanie talentów jakich posiadają uczniowie naszego gimnazjum, Pomoc w organizacji komersu dla trzecioklasistów.
Aktualne działania aktualizacja „Szczęśliwych Numerków”, debata dot. samorządności i demokracji, dbanie o estetykę i aktualności na tablicach samorządu uczniowskiego.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie Debata
„Potrzeby uczniów i ich realizacja w środowisku szkolnym” Wyniki ankiety przeprowadzonej 29 marca 2012r. na potrzeby debaty zatytułowanej „Potrzeby uczniów i ich realizacja w środowisku szkolnym” Ankieta została przeprowadzona w 12 losowo wybranych klasach (cztery oddziały każdego poziomu), na grupie 297 uczniów
Ankietowani odpowiadali na następujące pytania Czy jesteś zadowolony/zadowolona z działań Samorządu Uczniowskiego? Czy uważasz, że uczniowie naszej szkoły powinni mieć większy wpływ na jej „życie”? Czy uważasz, że w naszej szkole powinien być powołany rzecznik praw ucznia? Czy uważasz, że współpraca między uczniami naszej szkoły a ich reprezentantami (Samorządem Uczniowskim) działa na dobrym poziomie? Czy sądzisz, że debata uczniów szkoły z jej władzami jest dobrym sposobem na wspólne podejmowanie decyzji? Czy chciałbyś/chciałabyś, aby tego typu debaty odbywały się częściej? Co chciałbyś/chciałabyś zmienić w naszej szkole?
1. Czy jesteś zadowolony/zadowolona z działań Samorządu Uczniowskiego? WNIOSEK: Samorząd Uczniowski dobrze wykonuje swoje obowiązki.
2. Czy uważasz, że uczniowie naszej szkoły powinni mieć większy wpływ na jej „życie”? WNIOSEK: Uczniowie naszej szkoły powinni być bardziej zaangażowani w podejmowanie decyzji.
3. Czy uważasz, że w naszej szkole powinien być powołany rzecznik praw ucznia? WNIOSEK: W naszej szkole powinno się powołać rzecznika praw ucznia.
4. Czy uważasz, że współpraca między uczniami naszej szkoły a ich reprezentantami (Samorządem Uczniowskim) działa na dobrym poziomie? WNIOSEK: Kontakt SU z resztą uczniów jest raczej dobry.
5. Czy sądzisz, że debata uczniów szkoły z jej władzami jest dobrym sposobem na wspólne podejmowanie decyzji? WNIOSEK: Debata władz szkoły z uczniami jest pozytywnie postrzegana wśród zainteresowanych.
6. Czy chciałbyś/chciałabyś, aby tego typu debaty odbywały się częściej? WNIOSEK: Większość uczniów opowiada się za częstszym przeprowadzaniem podobnych debat.
7. Co chciałbyś/chciałabyś zmienić w naszej szkole? Najczęstsze propozycje zmian: Dłuższe przerwy Częstsze dyskoteki Więcej szkolnych imprez i wydarzeń (np. dni językowe; kiermasz; dni przebierańców) Zniesienie sznurówek/mundurków Większy zasięg Wi-Fi Więcej stołów i krzeseł w bufecie Wprowadzenie „dnia bez pytania” (np. piątek 13; 1 dzień w miesiącu) Wprowadzenie „dnia bez ocen niedostatecznych” (np. piątek 13; 1 dzień w miesiącu) Sprawiedliwe losowania szczęśliwych numerków
PODSUMOWANIE WNIOSKÓW Samorząd Uczniowski dobrze wykonuje swoje obowiązki. Uczniowie naszej szkoły powinni być bardziej zaangażowani w podejmowanie decyzji. W naszej szkole powinno się powołać rzecznika praw ucznia. Kontakt SU z resztą uczniów jest raczej dobry. Debata władz szkoły z uczniami jest pozytywnie postrzegana wśród zainteresowanych. Większość uczniów opowiada się za częstszym przeprowadzaniem podobnych debat.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie Debata