Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
1. Co sądzisz o pracy SU? 80% ankietowanych odpowiedziało, że SU pracuje dobrze i sprawdza się w wykonywaniu swoich obowiązków.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół im. Ks
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
SAMORZĄDNOŚĆ W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM IM. B. PRUSA W SKIERNIEWICACH.
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Działania Samorządu Uczniowskiego
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
-Udział w akcji Poczytaj mi przyjacielu -Zbiórka karmy na rzecz schroniska dla bezdomnych zwierząt.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
Samorząd Uczniowski.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
„ Poprzez SAMORZĄDNOŚĆ Uczniowską
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Samorząd Uczniowski.
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
DEBATA SZKOLNA.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Akcja: „Szczęśliwy numerek” Pomoc w przygotowaniu pasowanie klas pierwszych Szkoły Podstawowej.
Jakie działania szkolne i lokalne są godne do zrealizowania przez Samorząd Uczniowski?
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Poznajcie Gimnazjum N r 31 w Łodzi Nasza szkoła mieści się przy ulicy Grota Roweckiego 1 na osiedlu Zarzew.
czwarte spotkanie Zespołu
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie Debata

Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie Samorząd Uczniowski

Akcje prowadzone przez samorząd w obecnym roku szkolnym: „Amnesty International” – we współpracy z Radą Młodzieży Rzeszowa, zbiórka pieniędzy na rzecz Fundacji Podkarpackiego Hospicjum dla Dzieci, zbiórka darów dla jednej z potrzebujących rodzin – we współpracy z KSM, przeprowadzenie zbiórki pieniędzy w ramach akcji „Góra Grosza”, „szlachetna paczka” – we współpracy z Szkolnym Kołem Caritas oraz KSM przeprowadzenie zbiórki pieniędzy w ramach akcji „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”, kiermasz świąteczny, Poczta walentynkowa, Dni Otwarte Szkoły, Pierwszy Dzień Wiosny.

Przedsięwzięcia oraz sukcesy: Zorganizowanie i przeprowadzenie wyborów samorządu uczniowskiego w roku szkolnym 2011/2012 Organizacja dyskoteki dla obcokrajowców w ramach Międzynarodowego Konkursu ,,Stolice Europy” który odbył się w naszej szkole, Stworzenia Nowoczesnej, bezprzewodowej infrastruktury internetowej, do której dostęp mają wszyscy pracownicy oraz uczniowie naszej szkoły na całym jej terenie, organizacja dyskoteki andrzejkowej stworzenie strony internetowej „Szczęśliwych Numerków” Doprowadzenie do zakupu wysokiej klasy świateł dyskotekowych używanych na szkolnych imprezach,

Organizacja dyskoteki karnawałowo-noworocznej, Działania podjęte w celu przeprowadzenia debaty dot. samorządności i demokracji w szkole, którą odbywa się aktualnie na terenie placówki Gimnazjum nr 9, Przeprowadzenie ankiety dot. Samorządu Uczniowskiego w 12 klasach, Zdobycie zgody dyrekcji na zorganizowanie Pierwszego Dnia Wiosny, w którym uczniowie nie mieli obowiązku chodzenia w stroju szkolnym (mundurek i żółte sznurówki) oraz mogli ingerować w swój wygląd zewnętrzny (np. malować się), co jest normalnie zabronione w pozostałe dni roku szkolnego,

Planowane przedsięwzięcia: Stworzenie strony internetowej Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły, Przeprowadzenie ankiet dot. Samorządu Uczniowskiego jak i życia uczniów w szkole, Zorganizowanie „Dnia Kultury pozostałych kontynentów”, Zorganizowanie Dnia Dziecka, Zorganizowanie Dnia Sportu, Zorganizowanie dużej imprezy rozrywkowej mającą na celu ukazanie talentów jakich posiadają uczniowie naszego gimnazjum, Pomoc w organizacji komersu dla trzecioklasistów.

Aktualne działania aktualizacja „Szczęśliwych Numerków”, debata dot. samorządności i demokracji, dbanie o estetykę i aktualności na tablicach samorządu uczniowskiego.

Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie Debata

„Potrzeby uczniów i ich realizacja w środowisku szkolnym” Wyniki ankiety przeprowadzonej 29 marca 2012r. na potrzeby debaty zatytułowanej „Potrzeby uczniów i ich realizacja w środowisku szkolnym” Ankieta została przeprowadzona w 12 losowo wybranych klasach (cztery oddziały każdego poziomu), na grupie 297 uczniów

Ankietowani odpowiadali na następujące pytania Czy jesteś zadowolony/zadowolona z działań Samorządu Uczniowskiego? Czy uważasz, że uczniowie naszej szkoły powinni mieć większy wpływ na jej „życie”? Czy uważasz, że w naszej szkole powinien być powołany rzecznik praw ucznia? Czy uważasz, że współpraca między uczniami naszej szkoły a ich reprezentantami (Samorządem Uczniowskim) działa na dobrym poziomie? Czy sądzisz, że debata uczniów szkoły z jej władzami jest dobrym sposobem na wspólne podejmowanie decyzji? Czy chciałbyś/chciałabyś, aby tego typu debaty odbywały się częściej? Co chciałbyś/chciałabyś zmienić w naszej szkole?

1. Czy jesteś zadowolony/zadowolona z działań Samorządu Uczniowskiego? WNIOSEK: Samorząd Uczniowski dobrze wykonuje swoje obowiązki.

2. Czy uważasz, że uczniowie naszej szkoły powinni mieć większy wpływ na jej „życie”? WNIOSEK: Uczniowie naszej szkoły powinni być bardziej zaangażowani w podejmowanie decyzji.

3. Czy uważasz, że w naszej szkole powinien być powołany rzecznik praw ucznia? WNIOSEK: W naszej szkole powinno się powołać rzecznika praw ucznia.

4. Czy uważasz, że współpraca między uczniami naszej szkoły a ich reprezentantami (Samorządem Uczniowskim) działa na dobrym poziomie? WNIOSEK: Kontakt SU z resztą uczniów jest raczej dobry.

5. Czy sądzisz, że debata uczniów szkoły z jej władzami jest dobrym sposobem na wspólne podejmowanie decyzji? WNIOSEK: Debata władz szkoły z uczniami jest pozytywnie postrzegana wśród zainteresowanych.

6. Czy chciałbyś/chciałabyś, aby tego typu debaty odbywały się częściej? WNIOSEK: Większość uczniów opowiada się za częstszym przeprowadzaniem podobnych debat.

7. Co chciałbyś/chciałabyś zmienić w naszej szkole? Najczęstsze propozycje zmian: Dłuższe przerwy Częstsze dyskoteki Więcej szkolnych imprez i wydarzeń (np. dni językowe; kiermasz; dni przebierańców) Zniesienie sznurówek/mundurków Większy zasięg Wi-Fi Więcej stołów i krzeseł w bufecie Wprowadzenie „dnia bez pytania” (np. piątek 13; 1 dzień w miesiącu) Wprowadzenie „dnia bez ocen niedostatecznych” (np. piątek 13; 1 dzień w miesiącu) Sprawiedliwe losowania szczęśliwych numerków

PODSUMOWANIE WNIOSKÓW Samorząd Uczniowski dobrze wykonuje swoje obowiązki. Uczniowie naszej szkoły powinni być bardziej zaangażowani w podejmowanie decyzji. W naszej szkole powinno się powołać rzecznika praw ucznia. Kontakt SU z resztą uczniów jest raczej dobry. Debata władz szkoły z uczniami jest pozytywnie postrzegana wśród zainteresowanych. Większość uczniów opowiada się za częstszym przeprowadzaniem podobnych debat.

Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie Debata