SPOSOBY PREZENTOWANIA DANYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
Advertisements

Wyobraźcie sobie, że przychodzicie do domu i mama
Funkcje Barbara Stryczniewicz.
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
Procenty – powtórzenie wiadomości
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Graficzna prezentacja danych Wykład 2 dr Małgorzata Radziukiewicz
Reprezentowanie i przetwarzanie informacji przez człowieka i komputer. Patrycja Białek.
DIAGRAMY.
PROCENTY I PROMILE.
FUNKCJE.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Procenty.
BADANIA STATYSTYCZNE opracował: Bąk Damian.
Funkcje matematyczne Copyright © Rafał Trzop kl.IIc.
DWUJĘZYCZNOŚĆ POLSKO-NIEMIECKA na śląsku opolskim.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
STATYSTYKA ZBIERANIE DANYCH Odczytywanie i sporządzanie diagramów słupkowych i kołowych.
Przypomnijcie definicję ruchu jednostajnie przyspieszonego.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
PROCENTY Diagramy procentowe.
Różne sposoby prezentacji danych
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
dla klas gimnazjalnych
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
Prezentacja danych w postaci wykresu
Lekcja r. Temat: Zbieranie danych
Zad. 4 str.68 Analiza zadania Droga Tomcio Palucha – 252 mil Długość buta -7 mil Ile zrobił kroków ? Rozwiązanie : == Odp: Tomcio Paluch.
Dane informacyjne Nazwa szkoły:
Typy wykresów Bartosz Celiński.
Przygotowała: mgr Jolanta Brzozowska-Kłys
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
TEST DLA GIMNAZJALISTY. Zadanie 1 Ile czasu potrzebują uczestnicy wycieczki na pokonanie trasy 12 km, jeżeli będą poruszać się ze stałą prędkością 5 km/h.
PROCENTY Kacper Magiera.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Statystyka ©M.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Połczynie Zdroju
“Szkoła w procentach”.
PROCENTY %.
Funkcje Autorzy: Piotr Romanowski Marcin Warszewski kl. III b
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Czym jest funkcja?? Funkcją nazywamy przyporządkowanie każdemu elementowi zbioru X dokładnie jeden odpowiednik ze zbioru Y. f(x) : X Y x – argumenty.
Funkcje Barbara Stryczniewicz Co z tym zrobisz Ćwiczenia wstępne Opis funkcji,elementy Własności funkcji 4 Sposoby przedstawiania funkcji 5.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Badania statystyczne.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Elementy geometryczne i relacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Prezentacja dla klasy II liceum
Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014.
Wykresy i wykresy funkcji Adam Wesołowski Daniel Teterwak.
ODCZYTYWANIE WYKRESÓW Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Odczytywanie wykresów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Lekcja Temat: Porównywanie ułamków zwykłych. Opracowała: Adrianna Szablewska –uczennica kl. 6B Szkoły Podstawowej nr 2 we Wronkach.
Dane statystyczne -odczytywanie informacji z diagramów.
Nasza szkoła w procentach
ODCZYTYWANIE DIAGRAMÓW
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
DIAGRAMY PROCENTOWE SŁUPKOWE PROSTOKĄTNE KOŁOWE. Diagramy procentowe słupkowe Diagramy te są bardzo proste do narysowania oraz do odczytu, przy założeniu,
Zapis prezentacji:

SPOSOBY PREZENTOWANIA DANYCH

STATYSTYKA jest to nauka, która zajmuje się zbieraniem, prezentacją i opisem danych. Te same dane można przedstawić na wiele różnych sposobów

Sposoby prezentowania danych mogą być różne:

Tabela zaletą tabeli jest to, że przedstawia dokładne dane na niewielkiej powierzchni Data Kurs euro 12.11 3,92 13.11 3,9 14.11 3,87 15.11 3,86 16.11 17.11 3,83 18.11 3,79

Wykres wykres pokazuje najlepiej zmiany ciągłe, na przykład: czy opisywane dane rosną, czy maleją

Diagram słupkowy główną zaletą diagramów jest łatwość odczytania informacji.Typ diagramu zależy od rodzaju informacji, jaką chcemy przedstawić.

Diagram kołowy - procentowy ocena ilość 1 2 4 3 7 11 5 6

Wykres kołowy rozsunięty

Diagram łodygowo-listkowy - łodygi to dwie pierwsze cyfry liczby opisującej wzrost (1 kolumna) - listki to cyfry jedności tej liczby Wzrost uczniów 15 8,6,8,6,7,9 16 3,4,5,5,0,2,7,0 17 2,3,2,4,1 18 1,4

Ćwiczenie Zapytano 40 uczniów jak często używają Internetu Ćwiczenie Zapytano 40 uczniów jak często używają Internetu. Wyniki przedstawiono w formie diagramu procentowego. Na jego podstawie odpowiedz na pytania:

a)Ilu uczniów korzysta z Internetu kilka razy w tygodniu a)Ilu uczniów korzysta z Internetu kilka razy w tygodniu? b) ile razy więcej uczniów korzysta z Internetu codziennie niż kilka razy w roku? c)o ilu więcej uczniów korzysta z Internetu kilka razy w miesiącu niż w ogóle nie korzysta?

Zadanie 1 Zapytano uczniów gimnazjum o ich ulubioną dyscyplinę spośród wodnych sportów letnich. Mogli wybrać tylko jedną. Wyniki przedstawia tabela. Przedstaw dane na diagramie procentowym prostokątnym. rodzaj sportu kajakarstwo narty wodne pływanie surfing żeglarstwo liczba uczniów 39 18 135 51 57

Zadanie 2 W tabeli przedstawiono nieobecności w 2 klasach w ciągu tygodnia, podczas epidemii grypy. Przedstaw te dane w postaci podwójnego diagramu słupkowego. dzień klasa 1a klasa 1b pn 5 17 wt 9 15 śr 13 czw 11 pt

Wykres powinien wyglądać tak:

Na podstawie tego wykresu odpowiedz na pytania: A) która klasa została wcześniej zarażona grypą? B) którego dnia była jednakowa absencja w obu klasach? C) Ile osób wynosiła najmniejsza absencja w każdej z klas? D) przez ile dni w kl. 1b było więcej niż 10 nieobecnych?

Kolejne zadania: Zbiór – str.59, zad. 1.1. Podręcznik – str.164, zad.2.5 („Z Pitagorasem przez gimnazjum” – kl.3 )

Zadanie domowe: Zbiór – str.62, zad.2.4 i 2.5