JAVA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie w Java.
Advertisements

20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Java dla studentów II roku Wydziału Fizyki PW Przemysław Duda, 2012
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Platforma .Net i Vs.Net.
Obiektowe metody projektowania systemów
Obiektowe metody projektowania systemów
WPROWADZENIE DO JĘZYKA JAVA
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
Języki programowania obiektowego
Wstęp do programowania obiektowego
Project made by Bartosz Rumiński Kl. III i rok 2007/2008.
Java – programowanie obiektowe
Dr Anna Kwiatkowska JAVA dr Anna Kwiatkowska
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Podstawy programowania II
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Rozwój aplikacji. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji złożonych aplikacji opartych na przeglądarce. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji.
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Programowanie Podstawowe pojęcia.
T: Różnice pomiędzy programowaniem strukturalnym a obiektowym
Programowanie obiektowe III rok EiT
Programowanie strukturalne i obiektowe
SYSTEMY OPERACYJNE I SIECI KOMPUTEROWE
Instalacja i narzędzia. Beta-kod i maszyna wirtualna
Java – wprowadzenie, typy danych, operatory
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Programowanie obiektowe III rok EiT
WPROWADZENIE W ŚWIAT OBIEKTÓW
Andrzej Repak Nr albumu
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Inicjalizacja i sprzątanie
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Mobilny system sprzedaży z wykorzystaniem sieci telefonii komórkowej
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W5. Java - obiektowy język programowania stworzony przez firmę Sun Microsystems. Java jest językiem tworzenia programów.
Programowanie obiektowe – język C++
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz
Programowanie w języku C++
Podstawy programowania
C++.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
System plików.
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
Platforma .Net.
Podstawy programowania
Wykład 2 Programowanie obiektowe. Programowanie obiektowe wymaga dobrego zrozumienia działania funkcji definiowanych przez użytkownika, w ten sposób będziemy.
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
ASP.NET Dostęp do bazy danych z poziomu kodu Elżbieta Mrówka-Matejewska.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Wprowadzenie do programowania obiektowego
Podstawy programowania
Założenia projektowe Javy
JavaBeans by Paweł Wąsala
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
Zapis prezentacji:

JAVA

Spis zagadnień Wprowadzenie Historia Platforma Javy Program w Javie Co to jest „obiekt”? Klasa Kilka zalet Javy

Wprowadzenie Java- zorientowany obiektowo język programowania, język interpretowany, a nie kompilowany, język pracujący na wielu platformach, język nastawiony na produktywność programisty, zastosowania Javy

Historia 1990 - Bill Joy sugeruje SUNowi stworzenie środowiska obiektowego na bazie C++, 1991 - W ramach projektu „Green” powstaje język OAK - „Object Application Kernel” (James Gosling),

Star Seven i Duke

Historia c.d. 1995 - zmiana nazwy na JAVA ze względu na zastrzeżenie nazwy OAK, 1996 - Pojawia się Netscape zgodny z Javą 1.0, Sun propaguję darmowe środowisko JDK 1.0, 1999 - Java 2 Nowe oblicze Javy.

Maszyna Wirtualna Javy Platforma Javy Co to jest „platforma”? JRE = Java API + Java VM Java VM Java API program w Javie Maszyna Wirtualna Javy Java API system komputerowy

Platforma Javy- jak to działa Kod źródłowy (plik *.java) Kompilator Kod wynikowy (plik *.class) Maszyny wirtualne

Program w Javie Program- zestaw klas Klasa- podstawowa jednostka enkapsulacji Pliki źródłowe o rozszerzeniu *.java Konwencja- nazwa klasy i pliku są zgodne Struktura kodu w Javie Plik źródłowy klasa składowe metody

Aplikacje i aplety Dwa rodzaje programów: standalone programs i applets Aplikacje działają w trybie tekstowym i graficznym. Aplety działają tylko w trybie graficznym. Aplikacje wymagają Wirtualnej Maszyny Javy. Aplety są wykonywane przez środowisko przeglądarek.

Co to jest „obiekt”? W skrócie: jest to uproszczone przedstawienie pewnego fragmentu rzeczywistości. Wszystko może być obiektem; możemy tworzyć dowolne obiekty w programach, które „coś” reprezentują. Tworzymy obiekty o właściwościach, które są nam w danym momencie potrzebne do rozwiązania problemu. Uosabiając obiekt, możemy powiedzieć, że obiekt „wie” pewne informacje, a także może „wykonywać” pewne czynności. O co chodzi?

Te informacje obiekt „wie”. Określają one stan obiektu. Przykłady obiektów Te informacje obiekt „wie”. Określają one stan obiektu. Są to tzw. składowe Obiekt Żarówka mocW = 150 rozmiar = ”E27” czyWłączona = false włączSię() wyłączSię() przepalSię() Obiekt Pies ilośćŁap = 4 rasa = „Kundel” imię = „Azor” szczekaj() róbKupęNaTrawnik() merdajOgonem() Te czynności obiekt może „wykonać”. Są to metody

Klasa – nowe pojęcie Klasa służy do tworzenia obiektów. Klasa sama w sobie nie jest obiektem. Informuje ona Wirtualną Maszynę Javy, jak należy utworzyć obiekt tego konkretnego typu. Każdy obiekt utworzony na podstawie klasy może mieć unikalne wartości składowych. ...służy do utworzenia... Jedna klasa... Klasa Pies rasa imię szczekaj() merdajOgonem() ...wielu różnych obiektów

Klasa c.d. Nazwa klasy składowe metody class NazwaKlasy { // składowe typ_zmiennej zmienna_1; . . . typ_zmiennej zmienna_n; // konstruktor NazwaKlasy(typ_argumentu nazwa_argumentu) { treść_konstruktora; } // metody typ_wart_zwracanej nazwa_metody(typ_arg nazwa_arg) { treść_metody; } // koniec class NazwaKlasy Nazwa klasy składowe metody

Java sama wynosi śmieci... Za każdym razem, kiedy w Javie jest tworzony obiekt, trafia on do obszaru pamięci nazywanego stertą. Wszystkie obiekty, niezależnie od tego, kiedy, jak i gdzie zostaną utworzone, zawsze są przechowywane na stercie. Sterta ta jest automatycznie odśmiecana (tzn. kiedy obiekt już nie jest potrzebny, JVM zwalnia pamięć), co jest bardzo dużym udogodnieniem dla programistów.

Po co się męczyć? Biblioteka standardowa Javy jest ogromna i zawiera wiele klas (ok. 2500) gotowych do użycia. Jest o kolejne udogodnienie, gdyż może się zdarzyć, że mamy coś do napisania co już dawno było napisane. Po co na nowo wymyślać koło?

Czego potrzebujemy do pisania w Javie? Środowisko programistyczne - Java Runtime Engine http://java.sun.com/ - Eclipse http://www.eclipse.org/ Dokumentacja API http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/ Literatura

Bibliografia K. Sierra, B. Bates, „Head First Java”, wyd. Helion B. Eckel, „Thinking in Java” J. Rumiński, „Język JAVA- podstawy programowania”