Informatyka I Wykład 4 Stałe Stałe liczbowe Stałe znakowe Stałe tekstowe Jerzy Kotowski Politechnika Wroclawska var = 5L - 0xA; -5.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jednostki informacji i kodowanie znaków
Advertisements

PRZEDSTAWIANIE INFORMACJI W KOMPUTERZE
Katarzyna Szafrańska kl. II ti
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Krótkie wprowadzenie dla studentów Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania
Zmienne i Typy.
Programowanie w języku C++. Jak napisać prosty program obliczeniowy lub grę komputerową? Zbigniew Nagórny Pracownia Komputerowa Wyższa Szkoła Humanistyczno-Przyrodnicza.
Wzorce.
Kompilator: a) gcc [cc, g++]
Reprezentacja danych w komputerze
Języki programowania C++
argumenty wiersza poleceń: getopt
Architektura Systemów Komputerowych
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 3: Podstawowe elementy języka.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Programowanie imperatywne i język C
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Tablice.
1 Dygresja: cztery płyty główne…. 2 Dygresja: osobliwości C /* cos o nieistniejacym typie Boolean */ /* oraz o operatorze przecinkowym */ #include int.
Języki programowania C++
Podstawy programowania PP – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Język ANSI C Operacje we/wy
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Project made by Bartosz Rumiński Kl. III i rok 2007/2008.
PASCAL Dr Anna Kwiatkowska.
dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Podprogramy.
Typy złożone, case, stałe. Typ zbiorowy type typ_zb = set of typ_podstawowy; Typem podstawowym może być tylko typ porządkowy. Typem podstawowym może być
Polsko – Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych
Technika Mikroprocesorowa 1
Technika Mikroprocesorowa 1
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
opracowanie: Agata Idczak
Programowanie obiektowe III rok EiT
Podstawy programowania w języku C i C++
Informatyka I Wykład 5 OPERATORY Priorytety i kolejność obliczeń
Podstawy programowania w języku C i C++
Informatyka I Wykład 10 WSKAŹNIKI I ADRESY Jerzy F. Kotowski.
TABLICE C++.
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 11 STRUKTURY I UNIE.
Procedury i funkcje.
Informatyka I - Wykład ANSI C
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 14 DEKLARATORY.
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 15 PIERWSZE KROKI.
Programowanie obiektowe III rok EiT
STEROWANIE Ale nie tylko
Jerzy Kotowski Politechnika Wrocławska
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Systemy Liczenia - I Przez system liczbowy rozumiemy sposób zapisywania i nazywania liczb. Rozróżniamy: pozycyjne systemy liczbowe i addytywne systemy.
Programowanie strukturalne – język C
Historia Języka C Idea C pochodzi od języka BCPL, opracowanego przez M. Richardsa 1970 – język B stworzony przez K. Thompsona Język C wprowadzono po raz.
Podstawy informatyki 2013/2014
Podstawy programowania
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Temat 4: Typy danych.
1 Prowadzący: Dr inż. Sławomir Samolej D102 C, tel: , WWW: ssamolej.prz-rzeszow.pl INFORMATYKA.
Zmienne i typy danych w C#
Programowanie strukturalne – język C - wprowadzenie
Systemy liczenia IV Kodowanie i kody Danuta Stanek.
1 dynamiczny przydział pamięci malloc() free() realloc() calloc() memset() memcpy( ) mempcpy( ) memmove() (wskaźniki!! )
Podstawowe struktury danych. Typy danych.
Iga Lewandowska I EMII MU
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2007 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp do.
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
P ASCAL Definicje, deklaracje, podstawowe instrukcje 1.
Podstawy Informatyki.
Technika Mikroprocesorowa 1
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Zmienne i typy danych w C#
Zapis prezentacji:

Informatyka I Wykład 4 Stałe Stałe liczbowe Stałe znakowe Stałe tekstowe Jerzy Kotowski Politechnika Wroclawska var = 5L - 0xA; -5

Stałe liczbowe typu zmiennopozycyjnego double x; x=23; x=23.; x=2.3E1;notacja naukowa - scientific notation x=0.23e2;litera e może być duża lub mała x=230e-1;to wszystko oznacza to samo! int n = 2; float x = 1/n; x = 1./n;RÓŻNICA!!!

Stałe znakowe Założenie: będziemy teraz coś podstawiać pod zmienną zadeklarowaną jako np. char x; Wymuszenie zapisu stałej na 1 bajcie uzyskuje się przy pomocy apostrofów: x='m';zostanie podstawiony kod ASCII litery m. American Standard Code for Information Interchanging 0-31 kody sterujące znaki do wystukiwania na dalekopisie Extended ASCIIstandard IBM, 1 bajt, 256 możliwości

Stałe znakowe c.d. Pomiędzy apostrofami może być bezpośrednio litera alfabetu lub też tak zwany opis znaku, który ma pos- tać \L. L może być: 1. literą o ustalonej wartości (literał znakowy o usta- lonej interpretacji) 2. ciągiem od jednej do trzech cyfr ósemkowych 3. ciągiem od jednej do trzech cyfr szesnastkowych poprzedzonych znakiem x lub X.

Literały znakowe o ustalonej interpretacji

Literały znakowe - przykłady Jak napisać Ala ma kota.? printf(Ala ma \kota\.); Jak napisać c:\windows? printf(\c:\\windows\); Jaki będzie efekt instrukcji printf(c:\windows); c:indows Jaki będzie (na ekranie komputera) efekt instrukcji printf(\nAla\nma\nkota); Ala ma kota printf(\n\rAla\n\rma\n\rkota);

Stałe znakowe ósemkowe i szesnastkowe Do obiektu typu char x; podstawiamy kod spacji (SPACE=32).

Stałe tekstowe Inna nazwa: łańcuch, stała łańcuchowa, string printf("\nAla ma kota"); Stała łańcuchowa zajmuje w pamięci tyle miejsca co widać +1 bajt - terminating null Argument funkcji printf: ADRES do początku stałej Konwencja - wyprowadzanie do momentu natrafienia na znak końca łańcucha Stała tekstowa z przykładu zajmuje 13 bajtów: