Jak kipi mleko ?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Efekty mechano- chemiczne
Advertisements

Stany skupienia.
DENATURACJA BIAŁKA POD WPŁYWEM KWASU OCTOWEGO
Krew Funkcje i skład.
Dlaczego pada śnieg? Małgorzata Konieczna Śnieg Śnieg - opad atmosferyczny w postaci kryształków lodu o kształtach głównie sześcioramiennych gwiazdek,
Właściwości i budowa cieczy
Reakcje w roztworach wodnych – hydroliza
Doświadczenie fizyczne
Woda jako nieodłączny składnik żywności.
Doświadczenia chemiczne
Zjawiska fizyczne w gastronomii
Prezentacja dla uczniów gimnazjum
Autorzy: Natalia GÓRAS i Patrycja BONGILAJ
„Woda w liczbach” Wiktor Niparko.
Napięcie Powierzchniowe
Nauka przez obserwacje
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Biologia jako nauka eksperymentalna
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
Piramida zdrowego żywienia
Biologia jako nauka eksperymentalna
1.
Prezentację wykonali:
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
WARTOŚĆ ODŻYWCZA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH
OBIEG WODY W PRZYRODZIE
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Obieg wody w przyrodzie
Nasze doświadczenia Jakie ph ma słodkie mleko?
Autor: dr inż. Karol Plesiński
Białko.
II zasad termodynamiki
Masło Ewelina Waliczek.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Masło masło masło Marzena Bryja.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PIRAMIDA ŻYWIENIA Piramida przedstawia zasady prawidłowego odżywiania. Informuje o tym, ile porcji różnych grup produktów powinno znaleźć się w posiłkach,
DLACZEGO MYDŁA MYJĄ A PROSZKI PIORĄ?
Chmury.
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Czekolada.
426.W aluminiowym kalorymetrze o masie mk=100g, zawierającym m1=150g lodu o temperaturze to=0oC skroplono parę wodną o temperaturze t=100oC aż do całkowitego.
459.W pionowo ustawionej, otworem ku dołowi, rurce Meldego znajduje się gaz o temperaturze T 1 =270K zamknięty słupkiem rtęci o długości h=40mm. Rurkę.
Kółko biologiczne Izolacja DNA z cebuli.
Projekt współfinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Składniki organizmów żywych opracowała Bożena Smolik.
… BO WIEM CO JEM !!!!!. NAJPIERW SIĘ PRZEDSTAWIMY: TO MY : ATRUR I DAWID.
Skład: Produkt wieprzowy, homogenizowany, wędzony, parzony, bez osłonki Skład: Mięso wieprzowe z szynki 93%, sól, białko wieprzowe, aromaty, przyprawy.
BIAŁKA – właściwości i znaczenie w organizmie człowieka.
Stany skupienia wody.
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Mgła to krople wody lub kryształy lodu zawieszone w powietrzu. Mgła występuje na lądzie i morzu. Powstaje z różnych przyczyn. Dolna podstawa mgieł styka.
SKŁADNIKI ŻYWNOSCI. Białka Białka pełnią funkcje budulcowe (służą do budowy tkanek)
Woda to cudowna substancja
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
589.Po jakim czasie, woda o objętości V=5 litrów i temperaturze to=20oC, zacznie wrzeć w czajniku, którego grzałka ma moc P=1kW? Sprawność czajnika jest.
Biochemia.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Reakcje w roztworach wodnych – hydroliza soli
458.Pęcherzyk powietrza unosi się z dna jeziora o głębokości h=35m, gdzie jest temperatura T1=7oC ku powierzchni, gdzie jest T=27oC i ciśnienie p=0,1MPa.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Tłuszcze – glicerydy -Wiązania estrowe
1.
ABC – zdrowego odżywiania
Napięcie powierzchniowe
Statyczna równowaga płynu
Chemia w organizmie człowieka
Zapis prezentacji:

Jak kipi mleko ?

Jak kipi mleko ? Głównymi uczestnikami procesu kipienia mleka są tłuszcze, kazeina oraz białka serwatkowe. Kazeina jest najważniejszym białkiem występującym w mleku, jest ono odporne na wysoką temperaturę. Jednym z zadań kazeiny jest utrzymanie białek serwatkowych w stanie płynnym, poprzez otaczanie ich swoimi cząsteczkami. Pod wpływem temperatury kazeina zmienia swój kształt, w związku z tym nie może dłużej utrzymać białek serwatkowych w stanie płynnym.

Jak kipi mleko ? Tłuszcz zostaje uwolniony, rozdziela się od wody, a białka serwatkowe ścinają się tworząc na powierzchni kożuch tłuszczowy. Temperatura rośnie, woda zaczyna wrzeć, szukając sposobności wyparowania. Jej bąbelki z parą wodną wędrują ku górze szukając ujścia. Udaje się to tylko niektórym i tylko przy ściankach garnka. Gdy mleko zaczyna wrzeć rośnie ciśnienie, które wypycha do góry cały płyn, przerywając barierę w postaci kożucha. Tworzy się wtedy piana, która pod wpływem ciśnienia i wrzenia bardzo szybko rośnie.

Jak powstaje korzuszek? W temperaturze powyżej 50°C na powierzchni mleka tworzy się błonka, tzw. kożuszek. Po usunięciu jednego kożuszka zbiera się drugi i w ten sposób mleko może wytworzyć kilka takich błonek. W skład kożuszka wchodzi średnio 48,45% wody, 41,43% tłuszczu, 4,71% kazeiny, 3,34% laktozy oraz 0,69 % zasadowych fosforanów wapnia.