Tworzenie aplikacji mobilnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie obiektowe
Advertisements

Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe Andrzej Ziółkowski Wykład 3.
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Java applet (c.d.) Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski
Programowanie obiektowe w Javie
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
Marcin Pamuła Mateusz Stefek
Model – View - Controler
Tworzenie ASP.NET Web Form
Widoki.
Jacek Pospychała Pospychała Eclipse Summer School 2007Eclipse Summer School 2007.
WPROWADZENIE DO JĘZYKA JAVA
P I OTR SKOŁYSZ. POCHODZENIE I CELE CZYM JEST.NET ? CO IMPLEMENTUJE MONO ? ŚRODOWISKO PRACY [MONODEVELOP] SYTEMY OPERACYJNE CO PROGRAMOWAĆ ? JĘZYKI PRZYKŁADOWY.
Java – programowanie obiektowe
Dr Anna Kwiatkowska JAVA dr Anna Kwiatkowska
Język Java Wielowątkowość.
przygotował Michał Wdaniec
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Integracja aplikacji Wykład 2
Rozwój aplikacji. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji złożonych aplikacji opartych na przeglądarce. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji.
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W7. import java.io.*; public class X { // kontrukcja throws – określenie jakie wyjątki może dana metoda // sygnalizować
Architektura Systemu Źródło:
Telefon przyjazny programistom JAVA – szybkie wprowadzenie
Tadeusz Ziębakowski Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Tworzenie aplikacji mobilnych
Warsztaty v2 Layout’y i widget’y
Podstawy inżynierii oprogramowania Zofia Kruczkiewicz
PIO 3_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 3 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 3.
Generatory dokumentacji kodu źródłowego
Programowanie obiektowe
Android - wprowadzenie
Tworzenie aplikacji mobilnych
Tworzenie aplikacji mobilnych
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Seminarium problemowe
Wykonał: Michał Nikołajuk
PIO 2_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 2 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 2.
Systemy zarządzania treścią Wykład 5
OCPJP Inner classes.
Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz
Wstęp - Prosta aplikacja internetowa w technologii Java EE 5 Programowanie komponentowe 1.
Biblioteka DLL w oparciu o źródła w języku C
Bartosz Michalik Jakub Jurkiewicz Sponsor główny: Eclipse IDE Zanim rozpoczniemy naszą pracę...
PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski.
Prom Pisanie pluginów Maciej Sobkowiak & Tomek Ciesielczyk.
Android - cykl życia aplikacji, przykład prostej aplikacji
Object-relational mapping (aka O/RM, ORM, and O/R mapping)
InMoST, Java – przykładowa aplikacja Bartosz.Michalik
Tworzenie dokumentacji w systemie Doxygen Paweł Strużyński 25 maja 2011.
Android WYKŁAD 4. Agenda Bazy danych – SQLite Zestawienie mapowania w LiteORM Wyświetlanie danych w ListView Pobieranie danych z sieci – Volley Zapytania.
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Przeglądarka stron WWW
(według:
Klasy wewnętrzne. Praktyka użycia interfejsów i klas wewnętrznych
Dynamics 365 CE i język TypeScript
SMB – Pierwszy projekt Michail Mokkas.
SMB - BroadcastReceiver i notyfikacje
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Wstęp - Prosta aplikacja internetowa w technologii Java EE 5
SMB – Procesy i wątki Michail Mokkas.
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
SMB Interfejs graficzny (widoki)
Tworzenie wątków w Javie
Zapis prezentacji:

Tworzenie aplikacji mobilnych Android Struktura Projektu z wykorzystaniem Eclipse

Tworzenie projektu

android create project --target "Google Inc android create project --target "Google Inc.:Google APIs:7" --path Skeleton/Now􀀁 --activity Now --package com.commonsware.android.skeleton

Struktura projektu AndroidManifest.xml: - plik opisujący aplikację, komponety z jakich jest zbudowana (activities, services) itp.) bin/: Katalog z wynikiem kompilacji libs/: Katalog z bibliotekami (JAR) wymaganymi przez aplikację res/: Katalog z zasobami aplikacji (icony, layouty, itp.) wkompilowane później w aplikację src/: Katalog z plikami źródłowymi

assets/: Katalog ze statycznymi plikami wkompilowanymi w aplikację gen/: Katalog z plikami generowanymi przez narzędzia SDK Androida build.xml, *.properties: Pliki wykorzystywane przez kompilację (Antbased) proguard.cfg: Plik wykorzystywany przez obfuscator ProGuard

Po kompilacji bin/classes/: Przechowuje skompilowane klasy java (.class) bin/classes.dex: Przechowuje plik wykonywalny stworzony ze skompilowanych klas Java bin/yourapp.ap_: Przechowuje zasoby aplikacji spakowane w formacie ZIP bin/yourapp-*.apk: Faktyczna aplikacja na system Android

Uruchomienie aplikacji

Manifest

<supports-screens> <uses-sdk> android:minSdkVersion android:targetSdkVersion

Activity package pf.android; import android.app.Activity; import android.os.Bundle; public class FirstAndroidAppActivity extends Activity { /** Called when the activity is first created. */ @Override public void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.main); }

Dodanie przycisku i obsługa zdarzeń import android.app.Activity; import android.os.Bundle; import android.view.View; import android.widget.Button; import java.util.Date; public class Now extends Activity implements View.OnClickListener { Button btn; @Override public void onCreate(Bundle icicle) { super.onCreate(icicle); btn=new Button(this); btn.setOnClickListener(this); updateTime(); setContentView(btn); } public void onClick(View view) { private void updateTime() { btn.setText(new Date().toString());