Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CIEKAWOSTKI MATEMATYCZNE
Advertisements

© Copyright by Rafał Trzop kl. Ic
Trening przed klasówką.
Opracował: Karol Kubat I kl.TŻ
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Opracowały: Agnieszka Linkiewicz Martyna Rybka VI B
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
JEDNOSTKI OBJĘTOŚCI.
Test „SPORT” Życzymy Powodzenia
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
MATEMATYKA NA LEKCJI Opracowanie: Kacper Jagodziński Maciej Kędziora.
Matematyka w przyrodzie.
,,Matematyka wokół nas – w kuchni’’
Paradoks bliźniąt Relatywistyka cz.2.
Prędkość początkowa Vo
W krainie geometrii.
Temat:Twierdzenie Pitagorasa Marcin Ziemkiewicz klasa IIIb
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Pole prostokąta i kwadratu
Potęgi.
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
Prostokąt i kwadrat.
czyli fizyka dla bramkarzy
Prędkość, droga, czas.
POWUZ NR V MATEMATYKA GR I W NOWYM WIŚNICZU Temat projektu: Jakie zmiany w stylu życia mogą ograniczyć skalę degradacji naszej planety?
Pola figur.
Autorzy: Bartosz Ratajski Damian Rzepka
Obliczamy czas.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Jednostki długości i ich zamiana
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
Ułamki zwykłe – zadania kl. IV
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
Matematyka w życiu Codziennym.
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Ważę, mierzę i kupuje, bo przyjęcie urodzinowe organizuję.
Skala i plan.
Wykonała Julia Światek
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
14.Motocyklista jadący z prędkością 72km/h wyprzedza w ciągu czasu 1,5s stojący autobus. Ile czasu trwało wyprzedzanie tego autobusu, gdy poruszał się.
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
1. Dziennikarz Lekarz Listonosz 2 3 Lekarz  bada ludzi i określa ich stan zdrowia  bada podstawowe obszary życia i określa ich stan w liczbach 4.
Nasza SZKOŁA w liczbach i procentach.
Wykonała:Anna Dąbrowa V a
Co z tego wynika? cz. I.
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
13.Ślizgacz przepływa odległość między mostami w czasie 2min płynąc w górę rzeki i w czasie 1min 40s płynąc w dół. Znajdź prędkość rzeki i ślizgacza wiedząc,
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
RUCH W prezentacji znajdziesz: podział ruchów (slajdy 3 – 7)
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Matematyczne statki ABCDEFGHIJ 1 xxX 2 XX 3 XXX 4 Xx 5 xXX 6 XxX 7 xX 8 XxX 9 Xx 10 xxxXXxX.
„Wycieczka ślimaka” Projekt był realizowany na zajęciach matematyczno-przyrodniczych dla klas I-III.
Krzysztof Tumko dnia 19 kwietnia 2015 roku pobił rekord Guinnessa w biegu na bieżni w ciągu 7 dni. Dotychczasowy rekord należący do Francuza Michelle.
Prędkość, droga, czas opracowała Krystyna Krawiec Dalej.
Omówienie i poprawa sprawdzianu
Autor: Małgorzata Paszyńska
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Obliczanie długości boków w trójkącie prostokątnym.
Klasowy zbiór zadań Klasa 4A.
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa IAG.
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa VA.
Zapis prezentacji:

Zamiana jednostek Długości Czasu Masy

Zamiana jednostek czasu 1s-1/60min, a 1min-60s 1s-1/3600h, a 1h-3600s 1min-1/60h, a 1h-60 min

Przykłady 2h=2*60=120min 20min=20:60=1/3h 300s=300:60=5min 0,5h=0,5*3600=1800s

Zadania Zadanie.1. Bieg maratoński rozgrywany jest na dystansie 42,196km. Jarek wystartował do tego biegu o godz. 13:37, a do mety dobiegł o godz. 16:18. W ciągu ilu minut Jarek pokonał tę trasę?

Rozwiązanie Od 13:37 do 16:18 upłynęło 2h i 41min, czyli 161min.

Zadanie.2. Franek i Andrzej ukończyli bieg na 200m. Andrzej przebiegł ten dystans w pół min, a Franek w setną część godz. Kto był szybszy i o ile sekund?

Rozwiązanie Setna część godziny to 60/100=0,6=36 sekund Andrzej był szybszy o 6 sek.

Zadanie.3. Ile czasu musi zużyć piechur na przejście 18km, jeżeli jego prędkość jest równa 6km/h?

Rozwiązanie 18km:6km/h= 3h

Masa Jednostki masy: 1t=1000kg 1kg=100dag 1kg=1000g 1g=1000mg

Przykłady 2t=2000kg 2kg=200dag 2kg=2000g 2g=2000mg

Zadania Zadanie.1. Ola zebrała 14kg jabłek, Karol i Paweł zebrali 3 razy więcej kg jabłek od Oli. Ile Karol zebrał kg jabłek wiedząc, że chłopcy zebrali po tyle samo? Ile to dag?

Rozwiązanie 14*3=42 kg 42 kg/2=21 kg 21 kg=2100 dag Odp: Karol zebrał 21 kg jabłek.

Zadanie .2. Na zrównanie terenu działki babci Jasia potrzeba 2 tony ziemi. Ile to dag i g?

Rozwiązanie 2 t=200000 dag=2000000 g

Zadanie.3. Kasia waży 35 kg, jej młodsza siostra Alina 17 kg, a mama z tatą razem ważą 140 kg. Ile waży cała rodzina Kasi?

Rozwiązanie Obliczenia: 35 kg+17 kg+140 kg=192 kg Odp: Cała rodzina Kasi waży 192 kg.

Długość 1 cm = 10 mm 1 dm = 10 cm 1 m = 100 cm 1 km = 1000 m

Przykłady 2 km=2000 m 50 dm=5 m 2000 cm=20 m 80 mm=8 cm

Zadania Zadanie.1. Droga do szkoły ma długość 2 km. Ile to metrów?

Rozwiązanie 1 km=1000 m 2 km=2 km*1000=2000 m.

Zadanie.2. Arek codziennie jeżdżąc do szkoły pokonuję odległość 6 km w jedną stronę. Ile km pokonują w ciągu 20 dni? Ile to jest m?

Rozwiązanie 6 km*2=12 km 12 km*20=144 km 144 km*1000=144000 m Odp: Arek w ciągu 20 dni pokonuję odległość 144 km.

Zadanie.3. Bartek z Tomkiem cieli deski na domek. Potrzebowali 2 m drewna. Ile to dm?

Rozwiązanie 1 m=10 dm 2 m=2*10 dm=20 dm.

Wykonawcy: Kuczaj Monika Lang Dominika

Życzymy udanego dnia! Autorzy