Programowanie Windows na przykładzie C# część 1

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie w Java.
Advertisements

Katarzyna Szafrańska kl. II ti
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Część II
Programowanie Wizualne WYKŁAD 5
Zmienne i Typy.
Programowanie w języku C++. Jak napisać prosty program obliczeniowy lub grę komputerową? Zbigniew Nagórny Pracownia Komputerowa Wyższa Szkoła Humanistyczno-Przyrodnicza.
Programowanie w środowisku sieciowym
Języki programowania C++
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
Nowa wersja C# Autor: Piotr Sobczak
OBJECT PASCAL Marzena Szałas.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Programowanie imperatywne i język C
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Sprawy organizacyjne 1. Zasady zaliczenia przedmiotu
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Wykład 1: Wskaźniki Podstawy programowania Programowanie w C
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
P I OTR SKOŁYSZ. POCHODZENIE I CELE CZYM JEST.NET ? CO IMPLEMENTUJE MONO ? ŚRODOWISKO PRACY [MONODEVELOP] SYTEMY OPERACYJNE CO PROGRAMOWAĆ ? JĘZYKI PRZYKŁADOWY.
Project made by Bartosz Rumiński Kl. III i rok 2007/2008.
nowe operatory & . (kropka) * operator rzutowy -> , (przecinek)
Język C# Copyright, 2004 © Adam Czajka.
Słowa kluczowe oraz nazwy obiektów i klas rozpoczynaj od dużej litery np. Loop, Dim, FileStream Rozpoczynaj nazwę zmiennej od małej litery stosując styl.
Podstawy C# Grupa .NET PO.
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Podstawy programowania w języku C i C++
Programowanie urządzeń mobilnych – wykład IV
Informatyka I Wykład 10 WSKAŹNIKI I ADRESY Jerzy F. Kotowski.
Pierwsze programy.
JAVA – wstęp.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
STEROWANIE Ale nie tylko
Jerzy Kotowski Politechnika Wrocławska
Wykonał: Michał Nikołajuk
Programowanie strukturalne i obiektowe
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W5. Java - obiektowy język programowania stworzony przez firmę Sun Microsystems. Java jest językiem tworzenia programów.
Podstawy informatyki 2013/2014
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Język C# .NET Maria DEMS.
PWSZ Gniezno // codefly 2009 Łukasz Tomczak
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zmienne i typy danych w C#
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
Technologie internetowe i mobilne
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Waldemar Bartyna 1 Programowanie zaawansowane LINQ to XML.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
1 Opisy funkcji Adres strony WWW : html (należy odszukać hyperlink Function Index) (
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Visual Basic przygotował Michał Miłek Visual Basic – język programowania wysokiego poziomu i narzędzie programistyczne firmy Microsoft. Składnia jest oparta.
Pakiety numeryczne Operatory, instrukcje sterujące, operacje bitowe Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
Podstawowe konstrukcje języka Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Czym jest PHP? ● Językiem programowania przeznaczonym do tworzenia i generowania dynamicznych stron WWW. Działa po stronie serwera: Klient Żądanie strony.
Grzegorz Cygan Wstęp do programowania mikrosterowników w języku C
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Wprowadzenie do programowania obiektowego
Podstawy programowania
Dane, zmienne, instrukcje
Założenia projektowe Javy
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Programowanie Windows na przykładzie C# część 1 Jacek Matulewski e-mail: jacek@fizyka.umk.pl WWW: http://www.fizyka.umk.pl/~jacek/dydaktyka Programowanie Windows na przykładzie C# część 1 Kurs realizowany jest w ramach Microsoft IT Academy wersja 18-04-2009

Rynek (IDE, języki, platformy) Borland Developer Studio (Delphi, Delphi.NET, C++Builder, PHP) Visual Studio (C++, C#, VB, F#) Windows: Win32, Win64, .NET, XNA, VJM, Cygwin, … Dlaczego warto uczyć się C# i platformy .NET: Windows Forms, XAML( WPF/XBAB/Silverlight), XNA, ASP.NET/ADO.NET Przenośność (.NET/Mono, platformy XNA)

.NET Framework Wersje 1.0, 1.1, 2.0 + 3.0 + 3.5, 4.0 .NET Compact Framework XNA Czym jest ASP.NET, ADO.NET, LINQ, WPF, itd.? Czy .NET jest popularne?

Najprostszy program C# using System; namespace PrzestrzeńNazw { class Klasa static void Main(string[] args) Console.WriteLine("Hello World!"); Console.ReadLine(); } Nazwa C# = C sharp Podobieństwa do Pascala/Delphi – Anders Hejlsberg Kompilator w linii komend: csc Program.cs (ścieżka: c:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727)

Najprostszy program C#

Visual Studio (IDE) Dostępne projekty. Pliki projektu IntelliSense Podokna VS, wbudowany debuger, edytor, kontrolki, własności/zdarzenia Zdarzeniowy model aplikacji Demo: Projekt aplikacji konsolowej Demo: Projekt aplikacji Windows Forms Demo: Projekt aplikacji XNA Komunikaty - zdarzenia

Zmienne i pola Nie ma typów prostych (wbudowanych w kompilator) Wszystko jest obiektem Klasa vs. struktura Struktury: int, long, float, double, Color Klasy: tablice, listy, kolejki, itp. int i=0; double d=0.0; float f=0f; Color k1=Color.Red; Color k2=Color.FromArgb(..)

Typy Biblioteki platformy .NET (przestrzeń nazw System i jej podprzestrzenie) Kontrolki (WF, WPF), struktury danych, algorytmy, klasy umożliwiające do baz danych Dodatkowe biblioteki (przestrzeń Microsoft) Możliwość korzystania z kontrolek ActiveX Zgodność bibliotek ze starszymi wersjami

Typy Typy numeryczne i łańcuchy byte od 0 do 255 1 bajt sbyte od -128 do 127 1 bajt short od -32768 do 32767 2 bajty ushort od 0 do 65535 2 bajty int od -2147483648 do 2147483647 4 bajty uint od 0 do 4294967295 4 bajty long od -9223372036854775808 do 9223372036854775807 8 bajtów ulong od 0 do 18446744073709551615 8 bajów bool true lub false 1 bajt float liczby rzeczywiste (pojedyncza precyzja) 4 bajty double liczby rzeczywiste (podwójna precyzja) 8 bajtów decimal 28 cyfr znaczących 12 bajtów object typ bazowy dla wszystkich innych typów char 0 and 65535 (Unicody) 2 bajty string łańcuch, operatory, klasa ale zachowuje się jak typ wartościowy StringBuilder dynamiczny łańcuch

Składnia C++ – Java – C# - wspólna rodzina języków Demo: operatory arytmetyczne, warunkowy Demo: instr. sterujące (if, if..else, switch) Demo: pętle (for, foreach, while, do..while) Instrukcje: break, continue, goto Demo: wyjątki try..catch..catch..finalize Demo: tablice, sortowanie (Array.Sort) Metody (funkcje składowe), argumenty (ref, out)

Składnia - operatory Arytmetyczne : + - * / % Łączenie łańcuchów: + Relacyjne: == != < > <= >= Przesunięcia: << >> Logiczne i bitowe: & | ^ ~ ! && || true false Inkrementacji i dekrementacji: ++ -- Przypisania: = += -= *= /= %= &= |= ^= <<= >>= Plus (minus) jednoargumentowy: + - Dostęp do składowej: . Wyrażenie warunkowe: ?: Tworzenie obiektu: new Rzutowania: () Kontrola przepełnienia: checked unchecked Indeksowania: [] Informacje o typie: as is sizeof typeof Operacje na wskaźnikach (adresach): * -> [] &