Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Penetracja Internetu na świecie
Advertisements

Wyszukiwarki internetowe
Wyszukiwanie i zapisywanie informacji
OPERATORY WYSZUKIWAWCZE
Wyszukiwanie zaawansowane w środowisku internetowym Maja Wilczewska-Wojczyszyn.
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Sklepy internetowe. Wyszukiwarki Wyszukiwanie konkretnych podstron SEO –Pozycjonowanie –Optymalizacja Samodzielnie czy zlecanie? Jakie wyszukiwarki? A.
Promotor: prof. dr hab. Włodzisław Duch
Wprowadzenie do wyszukiwania Wyszukiwarki Internetowe.
Metody wyszukiwania informacji
Pakiety usług (1/2) Wyszukiwarki użytkownicy końcowi -dostarczanie i prezentacja wyników wyszukiwań -usługi dodatkowe (katalog stron, najpopularniejsze.
Techniki digitalizacji, organizowania oraz efektywnego wyszukiwania informacji z dokumentów tekstowych Remigiusz Baran, Andrzej Dziech, Paweł Fornalski,
Sposoby wyszukiwania multimediów w Internecie. Standardowe wyszukiwarki odrębna zakładka w formularzu do wyszukiwania, np. Images, Video, Audio, Grafika.
Drukarnia.
Wyszukiwarki internetowe
Strategia skutecznego szukania informacji w Internecie
Gra Scrabble ® na urządzenie Nokia N800 Autor: Michał Filipowicz Promotor: dr inż. Jerzy Zaczek Konsultant: mgr inż. Krzysztof Rzecki.
Wyszukiwanie informacji w Internecie
Przedstawić się. Pytania na koniec.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Search Engine Optimization
Z Google za Pan Brat Michał Lenkiewicz.
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla nauczycieli.
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja opisuje Oxford Journals Collection. Podaje krótką charakterystykę kolekcji Oxford Journals.
Strona www i jej promocja
Jak poprawnie korzystać z wyszukiwarek internetowych
Wyszukiwanie informacji w Internecie
Oczekiwania odbiorców Zadania stawiane przez hotelarzy
Struktura dokumentu HTML. Formatowanie tekstu
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
INTERNET Sieć komputerowa o światowym zasięgu łącząca sieci lokalne, sieci rozległe i wszystkie komputery do nich podłączone. Służy do komunikacji między.
Formatowanie treści oraz grafika w kodzie HTML. Nagłówki.
Skuteczne przeszukiwanie internetu
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Projektowanie stron WWW WPROWADZENIE DO POZYCJONOWANIA STRON WWW
{ Organizacja strony Układ elementów. Wybór najważniejszych treści strony! Od czego zacząć ?
Na popularność witryny mają wpływ różne czynniki: szata graficzna, treść, łatwość nawigacji odpowiednie przygotowanie jej struktury tak, aby wyszukiwarki.
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja podaje krótki opis Oxford Index. Mówi: czym jest Oxford Index jak może Ci pomóc jak.
W W W Łukasz Stochniał.
Opracowała T. Głuszak Nauczyciel bibliotekarz Zespołu Szkół w Dydni.
Jak efektywnie korzystać z internetu
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Opinie Prawne Wiki - pomoc Wyszukiwanie dokumentów w na stronie
ZASADY TWORZENIA I WYKORZYSTANIA SERWISU WWW DO ZASTOSOWAŃ FIZYKI Anna Kierepka, Małgorzata Mergo informatyka + 2.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Formatowanie treści oraz grafika w kodzie HTML Informatyka.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Ukryty Internet (Web).
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
Temat nr 5 Struktura strony www _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot:
 Praktyczne sposoby wpisywania adresu:  pomijanie autouzupełnianie  próba samodzielnego tworzenia poprzez sprawdzanie podstawowych kombinacji.
Wyszukiwanie informacji w Internecie Marcin Wojnowski.
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
POZYCJONOWANIE – SEO (search engine optimization).
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
HTML.  Wprowadzenie  Protokół HTTP  Język HTML  Definicja typu dokumentu  Nagłówek strony  Formatowanie treści dokumentu  Definiowanie struktury.
ASP.NET Tworzenie i zarządzanie wyglądem aplikacji, tworzenie mapy witryny. Kontrolki nawigacyjne.
Źródła informacji. Społeczeństwo informacyjne społeczeństwo charakteryzujące się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych,
Czy Internet jest rzeczywiście tak ważny dla rozwoju mojego biznesu? Jak mogę wykorzystać Internet do pozyskania klientów i zwiększenia sprzedaży? Co jest.
SPIS TREŚCI Adres strony Elementy strony PORUSZANIE SIĘ PO STRONIE.
Standardowe narzędzia do wyszukiwania informacji w Sieci Bogdan Miś, 2006.
Miasta Krakowa przyjazny niepełnosprawnym. Wdrożono wzorcowe arkusze styli Wdrożono wzorcowe arkusze styli Opracowano i udostępniono formularze: Opracowano.
Hipertekst HTML WWW.
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Divine Develop, Boski Rozwój
Czy mój serwis internetowy jest dostępny dla wszystkich?
Zapis prezentacji:

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych Wykonał: Wojciech Karaś Promotor: dr inż. Tomasz Gąciarz Konsultant: mgr inż. Krzysztof Rzecki

Spis treści Wstęp Cel i zakres pracy 1. Usługi wyszukiwania 2. Podział ze względu na koszty pozycjonowania 3. Etapy efektywnego pozycjonowania 4. Istotne dla wyszukiwarek elementy witryny 5. Spam na stronach (Black SEO) 6. Praktyczna realizacja pozycjonowania stron Podsumowanie Bibliogafia

Cel i zakres pracy Celem pracy jest opisanie oraz zaprezentowanie zastosowania technik pozycjonowania witryn w wyszukiwarkach internetowych. Praca została podzielona na dwie główne części: Opis teoretyczny technik pozycjonowania Praktyczna realizacja pozycjonowania stron pozycjonowanie witryny o rozbudowanej strukturze dla konkurencyjnej frazy kluczowej (słowa kluczowego); pozycjonowanie witryny o bardzo prostej strukturze - pojedynczy rozbudowany dokument - dla nieco mniej konkurencyjnej frazy kluczowej (słowa kluczowego); pozycjonowanie witryny o bardzo prostej strukturze i treści – strona główna i cztery podstrony - dla mało konkurencyjnej frazy kluczowej (słowa kluczowego);

Usługi wyszukiwania - Katalogi W procesie pozycjonowania strony zostały zgłoszone do kilkunastu katalogów. Większość z nich zaakceptowała zgłoszenie wpisując domeny do swoich zasobów. Były to między innymi: dmoz.org gazeta.pl katalog.onet.pl kps.pl polska.pl webhelp.pl wow.pl wp.pl Rysunek 1. Procedura rejestracji witryny w katalogu.

Usługi wyszukiwania - Wyszukiwarki Pozycjonowane strony optymalizowane były pod kątem najpopularniejszych wyszukiwarek. Rezultat monitorowany był dla: Google MSN Yahoo! Altavista AllTheWeb Rysunek 2. Zasada działania wyszukiwarek.

Podział ze względu na koszty pozycjonowania Odnośnik opłacony, sponsorowany (ang. Paid listings) Wysoka pozycja adresów promowanych w ten sposób jest opłacona – nie ma nic wspólnego z mechanizmami pozycjonowania witryn. Link z opłaconym wpisem do wyszukiwarki W zamian za opłacenie abonamentu wyszukiwarka umieszcza w swoim spisie adres danej strony. Jej pozycja w rankingu zależy jednak od algorytmu wyszukiwarki, co oznacza, że takie strony również powinny być optymalizowane. Link naturalny (ang. Organic listings) Pozycja na liście takiego odnośnika stanowi ona efekt pozycjonowania witryny zwrócony jako wynik stosowanego przez wyszukiwarkę algorytmu.

Etapy efektywnego pozycjonowania Optymalizowane strony przeszły sześcioetapowy proces pozycjonowania.

Istotne dla wyszukiwarek elementy witryny Nazwa domeny oraz nazwy plików i katalogów Plik robots.txt Struktura serwisu (mapa strony, stosowanie ramek, flash, strony dynamiczne, pdf) Sekcja head (<title>, description, keywords) Formatowanie (<hx>, <p>, <b>, <i>, <u>, <strong>) Grafika na stronie (opis alternatywny alt) Hiperłącza (tekstowe, graficzne, dynamiczne, flash, wskaźnik położenia na stronie) Poprawność tekstu (celowe błędy) Unikatowość treści Rozmieszczenie i nasycenie słów Częstotliwość aktualizacji Dobranie słów kluczowych PageRank TrustRank (Presell Pages) Link Popularity KlikoHit

Spam na stronach (Black SEO) Spam w treści witryny promowanie słów kluczowych, które nie są merytorycznie spójne z treścią strony przesycanie słowami kluczowymi, ukrywanie tekstu wykorzystywanie komentarzy Rozwiązania techniczne ukrywanie łączy farmy łączy i złe pierścienie stron przekierowanie podmiana strony powielanie i duplikowanie stron - mirrory tuczenie (ang. cloaking) nieprzestrzeganie specyfikacji języka HTML Techniki niezgodne z prawem porywanie stron ortospamowanie, pustostany

Praktyczna realizacja pozycjonowania stron – domeny i słowa kluczowe www.elementneodeath.com Główne słowo kluczowe: „element”. Wyszukiwarka Google na takie zapytanie zwraca około 300 000 000 zaindeksowanych dokumentów. Pozostałe słowa to „element band”, „neodeath”, „neo death”, „cybernetic human”, „psychophenomenon”, „daemonopolis” oraz „dream in black”. www.latawiec.info.pl Główne słowo kluczowe: „latawiec”. Na takie zapytanie wyszukiwarka Google zwraca około 250 000 dokumentów. Pozostałe słowa to „historia latawca”, „latawiec malajski”, „latawiec skrzynkowy” oraz „latawiec tasiemiec”. www.neodeath.com Główne słowo kluczowe: „neodeath”. Wyszukiwarka Google na takie zapytanie zwraca około 2500 zaindeksowanych dokumentów. Inne słowo to „neo death”.

Praktyczna realizacja pozycjonowania stron – uzyskane wyniki w Google www.elementneodeath.com słowo kluczowe / fraza kluczowa uzyskana pozycja / liczba dokumentów element 2 / 288 000 000 neodeath 1 / 2 450 neo death 1 / 12 500 000 element official 3 / 32 800 000 element band 8 / 32 800 000 daemonopolis 2 / 109 psychophenomenon 2 / 190 smoke promo 1 / 2 020 000 cybernetic human 1 / 1 200 000

Praktyczna realizacja pozycjonowania stron – uzyskane wyniki w Google www.latawiec.info.pl słowo kluczowe / fraza kluczowa uzyskana pozycja / liczba dokumentów latawiec 7 / 202 000 zasady lotu latawca 1 / 14 100 latawiec malajski 3 / 116 latawiec tasiemiec 1 / 389 budowa latawca 10 / 86 600

Praktyczna realizacja pozycjonowania stron – uzyskane wyniki w Google www.neodeath.com słowo kluczowe / fraza kluczowa uzyskana pozycja / liczba dokumentów neodeath 3 / 2 430 neo death 3 / 3 130 000

Pozycjonowanie stron Zrealizowana praca przybliża współczesne techniki pozycjonowania. Opisuje, jak wynieść witrynę na najwyższe miejsca list zwracanych przez wyszukiwarki dla najbardziej konkurencyjnych słów kluczowych. Sugeruje, w jaki sposób dobrać odpowiednie słowa i frazy kluczowe, jak wybrać dobry adres strony oraz jak zoptymalizować treść i kod, tak aby strona wyróżniała się spośród wielu innych. Opisane techniki zostały poparte praktycznym zastosowaniem, a uzyskane wyniki (spełniające założenia pracy) są świadectwem ich realnej skuteczności.

Dziękuję za uwagę