W świecie miar Piotr Wojtasiewicz Tomasz Olejniczak Karolina Jankowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pole i obwód figury – przypomnienie i utrwalenie wiadomości
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
FIGURY PRZESTRZENNE.
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
W królestwie czworokątów
PLANUJEMY REMONT POKOJU
POLA FIGUR PŁASKICH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Co to jest ciśnienie krwi?
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Pola i obwody figur płaskich
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Graniastosłupy.
SPRAWDZIAN Matematyka
Niezbędne przyrządy kreślarskie do wymiarowania. Ołówek H3 Ołówek B3
1. Wynikiem działania - 6 ( - ) 2 jest liczba : a ) b ) - c ) - d ) 2. Komputer kosztuje 3400 zł. Od tej kwoty trzeba zapłacić 22 % podatku VAT. Podatek.
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
Temat: Opis prostopadłościanu.
Opracowanie wyników pomiarów
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Pole prostokąta i kwadratu
ZASTOSOWANIE GRANIASTOSŁUPÓW NA CO DZIEŃ
Prostokąt i kwadrat.
Graniastosłupy proste i nie tylko
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
Pole i objętość graniastosłupów i ostrosłupów- powtórzenie wiadomości
Graniastosłupy.
Graniastosłupy.
Poznajemy graniastosłupy - prezentacja
FIGURY przestrzenne.
Wykonały: Izabela Nowak Roksana Palacz Patrycja Marczok
Graniastosłupy.
Pola figur.
Temat: Opis prostopadłościanu i sześcianu.
Rozwiązywanie zadań dotyczących brył platońskich
FIGURY GEOMETRYCZNE W OTACZAJĄCYM NAS ŚWIECIE
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
GRANIASTOSŁUPY PROSTE.
Ostrosłupy.
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
BRYŁY OBROTOWE ©M.
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
ŚWIAT Z BRYŁ KATARZYNA MICHALINA
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
FIGURY PRZESTRZENNE Klasa 8
Geometria BRYŁY.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Bryły Obrotowe.
BRYŁY.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Ciśnienie krwi, tętno, EKG-
Prostopadłościan Bryły.
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Przygotowała: Marta Białek
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
Prostopadłościan i sześcian.
Prezentacja : Karoliny Kos, Weroniki Grzelki, Karoliny Kijas.
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Pole powierzchni graniastosłupów.
Zadania tekstowe z ostrosłupami.
Objętość graniastosłupa.
Zapis prezentacji:

W świecie miar Piotr Wojtasiewicz Tomasz Olejniczak Karolina Jankowska Dawid Zgrzeba Jakub Stefko Krzysztof Szymkowiak Jacek Lebiedziński Paulina Nowak Sebastian Kurzawa Piotr Wojtasiewicz Tomasz Olejniczak Karolina Jankowska

W jaki sposób zmierzyć pole powierzchni podłogi?

Rodzaje podłóg Istnieją cztery rodzaje podłóg: -ceramiczne -drewniane -laminowane -wykładziny

Rodzaje podłóg Jednak przy obliczaniu pola rodzaj podłogi się nie liczy. Istotny jest natomiast jego kształt.

Na rysunku przedstawiono plan podłogi w pokoju pana Salamiego wykonany w skali 1:100. Zmierz potrzebne odcinki i oblicz rzeczywiste pole powierzchni tej podłogi. Długości odcinków widoczne są na zamieszczonym powyżej rysunkiem.

Rozwiązanie 5·3.9=19.5cm 0.8x0.6=0.48cm 19.5-0-48=19.02 1·1=1cm 19.02-1=18.02cm

Ile, co najmniej płytek potrzebuje tata Joli?   Tata Joli wykłada płytkami podłogę pokoju o wymiarach 15 m x 12 m. Jedna płytka ma wymiary 20 cm x 30 cm. Ile, co najmniej płytek potrzebuje tata Joli?

Rozwiązanie 15m=1500cm 12m=1200cm 1500:30=50 1200:20=60 50x60=3000

Pokój ma wymiary; długość-3 m, szerokość- 2 m,wysokość-3m Pokój ma wymiary; długość-3 m, szerokość- 2 m,wysokość-3m. Oblicz pole powierzchni całkowitej z sufitem i podłogą oraz objętość pokoju. Dane : a= 3 m b= 2 m h = 3 m Pokój jest w kształcie prostopadłościanu:  Pp = 2Pp + Pb Pp = a·b = 3·2 = 6 m²  

Odp. Pole całkowite pokoju wynosi 42 cm² a objętość wynosi 18 m³ Pole pow. bocznej składa się z 4 powierzchni prostokątów po dwa jednakowe Pb = 2 ( axh ) = 2 ( bxh) Pb = 2 ( 3x3) + 2x( 2x3) = 2*9 + 2 x 6 = 18 + 12 = 30 cm² Pc = 2 x 6 + 30 = 12 + 30 = 42 cm² Objętość: V = a * b * h = 3 * 2 * 3 = 18 m³  Odp. Pole całkowite pokoju wynosi 42 cm²  a objętość wynosi 18 m³

Odp. Pole całkowite pokoju wynosi 42 cm² a objętość wynosi 18 m³ V = a x b x h   V = 3 x 2 x 3 = 18 m³ Odp. Pole całkowite pokoju wynosi 42 cm²  a objętość wynosi 18 m³

Pomiar powierzchni jednej ściany a × h = P 5,2 × 1,9 = 9,88 Odp. Ściana ma powierzchnie 9,88 m² 1,9 m 5,2 m Aby obliczyć pole powierzchni ściany musimy pomnożyć jej wysokość razy bok.

Pomiar powierzchni ściany z oknem Część 1: Powierzchnia ściany bez okna 2,1 × 6,8 =… 1,5 m 2,1m 6,8 m 1 m Część 2: Powierzchnia okna 1 × 1,5 = … Najpierw musimy obliczyć pole całej ściany, a następnie okna. Od całego pola odejmujemy pole okna.

Pomiar powierzchni wszystkich ścian Część 1: 6m x 5,8m=34,8m² Część 2: 10m x 5,8m= 58m² Część 3: 2m x 1,5m=3m² Część 4: 1,2m x 1,5m=1,8m² P=34,8m²+58m²+58m²=150,8m² P=150,8m²-3m²-1,8m²=146m² 1,5m 1,5m 5,8m 2m 6m 10m 1,2m 10m Aby obliczyć pole wszystkich ścian biorąc pod uwagę okna oraz drzwi należy obliczyć pole wszystkich ścian, okien i drzwi, a następnie je od siebie odjąć.

Ile farby zużyjemy na pomalowanie pokoju? Do tego zadania wykorzystujemy dane z poprzedniego zadania 146m²=14600dm² 14600m²:1000=14,6l Odp. Do pomalowania zużyjemy 14,6l farby. 1,5m 1,5m 5,8m 2m 6m 10m 10m 1,2m Aby wyliczyć ile farby potrzeba na pomalowanie tego pokoju należy podzielić jego pole całkowite przez 1000 co da nam liczbę farby. Należy przy tym pamiętać że 1dm3 to 1 litr.

Jakub Stefko i Dawid Zgrzeba Jak mierzy się TĘTNO Jakub Stefko i Dawid Zgrzeba

Co to jest tętno? Tętno to falisty ruch naczyń tętniczych zależny od skurczów serca i od elastyczności ścian tętnic.

Badanie tętna Dokonuje się go na tętnicach powierzchniowych, najczęściej tętnicy promieniowej, choć także na innych tętnicach dostępnych badaniu palpacyjnemu – tętnicy szyjnej zewnętrznej, ramiennej, udowej, podkolanowej, skroniowej i grzbietowej stopy.

Badanie tętna Technika badania sprowadza się do uciśnięcia tętnicy w miejscu, w którym leży bezpośrednio pod skórą czubkami dwóch palców. Do badania tętna nie stosuje się kciuka, ponieważ w ten sposób można pomylić tętno badanego z własnym.

Cechy tętna Częstotliwość(ilość wyczuwanych uderzeń w ciągu minuty), której wartości prawidłowe zależą głównie od wieku. W czasie badania na uwadze należy mieć, że nie należy badać tętna po wysiłku fizycznym (po dużym wysiłku fizycznym częstotliwość może nawet przekraczać 200 uderzeń/min.) lub w stanie przeżyć emocjonalnych. Tętno może być częste lub rzadkie .

Cechy tętna Przeciętna częstotliwość tętna waha się w zależności od wieku i wynosi około: u płodu: 110-150/min u niemowląt: 130/min u dzieci: 100/min u młodzieży: 85/min u dorosłych: 70/min u ludzi starszych: 60/min

Cechy tętna Miarowość – tętno jest miarowe jeśli wszystkie uderzenia wykazują jednakową siłę, a odstępy między nimi są jednakowe, w przeciwnym razie mówimy o tętnie niemiarowym ; Wypełnienie – określa wysokość fali tętna i zależy od wypełnienia tętnicy krwią, co z kolei zależy od rzutu serca. Tętno może być wysokie (duże), małe (niskie), nitkowate, równe, nierówne i dziwaczne ;

Cechy tętna Napięcie – cecha tętna będąca wyrazem ciśnienia tętniczego. Tętno może być twarde , miękkie bądź dwubitne. Szybkość – zależy od szybkości wypełniania się tętnicy i zapadania jej światła w okresie jednego cyklu serca. Zależy od prędkości przepływu krwi i podatności ściany tętnic. Tętno może być chybkie lub leniwe .

Pomiar długości Stopy

1. Przyklej kartkę papieru do podłogi taśmą klejącą.

2. Postaw swoją stopę centralnie na kartce i precyzyjnie obrysuj ją ołówkiem dookoła. W ten sposób powinieneś otrzymać dokładny kształt swojej stopy.

3. Miarką zmierz długość stopy 3. Miarką zmierz długość stopy. Pod uwagę weź najbardziej skrajne punkty długości stopy. Zapisz wynik.

4. Podobnie zmierz szerokość stopy w najszerszym jej miejscu 4. Podobnie zmierz szerokość stopy w najszerszym jej miejscu. Zapisz wynik.

Analogicznie zmierz drugą stopę i zbierz wszystkie wyniki Analogicznie zmierz drugą stopę i zbierz wszystkie wyniki. Może być tak, że wymiary obu Twoich stóp będą się od siebie różniły. Należy wówczas, jako rozmiar, przyjąć rozmiary większej stopy. Trzeba też przy tym pamiętać, że obuwie, z reguły powinno być o ok. 0,5 cm większe od stopy.

Długość stopy jest powszechnie określane jako odległość między dwoma równolegle linie, które są prostopadle do stopy i kontakt z najwybitniejszych i najważniejszych części pięty. Długość stopy mierzona jest ze stałym przedmiotem boso i ciężar ciała równo rozłożony na obu stopach.

Rozmiary obuwia podawane przez producentów w niektórych przypadkach odbiegają od standardowych rozmiarów europejskich (są zaniżone lub zawyżone). Prosimy (przed złożeniem zamówienia) o dokładne zapoznanie się z treścią tabeli opisującej dany fason obuwia .

Tabela pomiarów Długość stopy [cm] Numeracja typowa Numeracja typowa 23 36 27 42 24 37 28 43 25 38 29 45 26 40 30 46

Dziękuję za uwagę

W świecie miar Piotr Wojtasiewicz Tomasz Olejniczak Karolina Jankowska Dawid Zgrzeba Jakub Stefko Krzysztof Szymkowiak Jacek Lebiedziński Paulina Nowak Aleksandra Gabryelczyk Piotr Wojtasiewicz Tomasz Olejniczak Karolina Jankowska