Tworzenie aplikacji mobilnych Android Wprowadzenie do języka Java
program Klasy i obiekty Pola i Metody (main itd.) Importowanie Dziedziczenie Interfejsy Obsługa zdarzeń Wyjątki Wątki Kolekcje Generics File I/O Reflection
Program w Javie package pf.nazwapakietu; import system.io.*; import pf.nazwapakietu.nazwa_klasy; public class Program { public static void main(String[] argv) {… } public double pole; }
klasy Publiczne Wewnętrzne Statyczne Anonimowe public class C1 { } class WewC2{…} public class WewC2B {…} public static class WewC2B {…}
Dzidziczenie class C1 {} class C2: extends C1 { }
Interfejsy interface I1 { int Fun1(int a); int Fun2(); } class C implements I1 { public int Fun1(int a){ …} public int Fun2() { …}
Obsługa zdarzeń public class Now extends Activity implements View.OnClickListener { Button btn; @Override public void onCreate(Bundle icicle) { super.onCreate(icicle); btn=new Button(this); btn.setOnClickListener( new KlasaDoObslugiZdarzenia() ); … } public class KlasaDoObslugiZdarzenia implements View.OnClickListener { public void onClick(View view) { …….. }
Kompilacja i uruchomienie javac *.java Każda klasa -> nazwa_klasy.class Uruchomienie: java glowna_klasa_z_funkcja_main
Kompilacja dla systemu Android Wirtualna Maszyna Dalvik Kompilacja i pakowanie do pakietu *.apk