Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompatybilność grzejników niskotemperaturowych z pompami ciepła
Advertisements

ruch jednostajnie przyspieszony
Entropia Zależność.
XII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Nowe Technologie i Osiągnięcia w Metalurgii i Inżynierii Materiałowej” BADANIA WPŁYWU INTENSYWNOŚCI PODGRZEWANIA.
TERMODYNAMIKA CHEMICZNA
Ruch układu o zmiennej masie
Cykl przemian termodynamicznych
WŁASNOŚCI FUNKCJI LINIOWEJ
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
WYZNACZANIE TEMPERATURY WRZENIA WODY
WŁASNOŚCI FUNKCJI LINIOWEJ
Tacka Rogersa doświadczenie.
Opracowanie wyników pomiarów
Część eksperymentalna konkursu:
 Dziękujemy! „Fascynacja światłem – magiczna świeczka”
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
Czyli jak ugotować ryż, bez użycia ognia...
BADANIA WPŁYWU PARAMETRÓW PRACY PIECA NA SZYBKOŚĆ PROCESU NAGRZEWANIA
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
ZMIANY CIŚNIENIA WYWIERANEGO PRZEZ WODĘ W ZALEŻNOŚCI OD TEMPERATURY
„Fizyka da się lubić” Wykonanie i realizacja Adam Stachurski i Kaja Surdy XXV LO im. Stefana Baczyńskiego w Łodzi.
Blok WWER-440. Matematyczny model procesów cieplno-przepływowych w obudowie bezpieczeństwa reaktora jądrowego.
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
DUŻA MOC MAŁEJ ŚWIECZKI
Doświadczenie – Moc świeczki typu „tea-light”
Czy przeciwieństwa się przyciągają ?
Czyli historia 2 blondynek z paczką zapałek 
Działanie 9.2 Efektywna dystrybucja energii
Temat: Jak oszczędzać energię elektryczną i cieplną w domu?
Kinga Majda Magdalena Stolarek Izabela Prośniak
Opis projektu. Materiały Podgrzewacze Sklejka Klej Puszki po napojach.
KATEGORIA - DOŚWIADCZENIE Marek DerezulkoII Liceum Ogólnokształcące Adrian Gęsickiz Oddziałami Dwujęzycznymi Wojciech Fabjańczukim. Adama Mickiewicza Joanna.
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
„Fizyka da się lubić” MOC ŚWIECZKI.
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
FUNKCJE Opracował: Karol Kara.
Konkurs Fizyka da się lubić!
siła cz.II W części II prezentacji: o sile ciężkości
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
Przykład Dobór i analiza pracy podgrzewaczy w ruchu ciągłym
428.Ile gramów lodu o temperaturze t p =-18 o C można stopić przy pomocy m=8,5kg wody o temperaturze t=55 o C?
224.Na równi o kącie nachylenia  =25 o spoczywał klocek o masie M=5kg. Od dołu, z prędkością v=100m/s równoległą do równi, uderzył i utkwił w nim pocisk.
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
 Prezentacja przygotowana w ramach projektu edukacyjnego przez uczniów Gimnazjum w Rymaniu.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Doświadczenie z atramentem
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Ciepło właściwe Ciepło właściwe informuje o Ilości ciepła jaką trzeba dostarczyć do jednostki masy ciała, aby spowodować przyrost temperatury o jedną.
598.Silnik elektryczny o mocy użytecznej P=0,4kW porusza łopatki wirujące w naczyniu zawierającym V=8 litrów wody. W wyniku tarcia łopatek woda ogrzewa.
AUTORZY: Chrobak Natalia Maciak Gabriela. termometr (o dokładności 1°C) miska puszka C-C (200 ml) waga (o dokładności 1 g)
Rozkład Maxwella i Boltzmana
Wykonała grupa uczniów koła fizycznego „Fizykomania” z Gimnazjum nr 8 w Łodzi Czy zawartość CO 2 w napoju C-C wpływa na ocieplenie naszego klimatu? Konkurs.
Ile dwutlenku węgla jest w C-C?. Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c–
Kółko biologiczne Izolacja DNA z cebuli.
DALEJ Sanok Spis treści Pojęcie funkcji Sposoby przedstawiania funkcji Miejsce zerowe Monotoniczność funkcji Funkcja liniowa Wyznaczanie funkcji liniowej,
Wykonawcy projektu: N. Oniszczuk, E. Pszczółka, Ł. Żukowski nauczyciel nadzorujący: mgr Ewa Karpacz.
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
Autorzy pracy: Michał Lemański Michał Rozmarynowski I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Pomiar przyspieszenia ziemskiego przy.
510.n moli gazu o  =c p /c v, ogrzano izochorycznie od temperatury T 1 do T 2. Ile ciepła pobrał gaz, jeśli stała gazowa jest R?
Wyznaczanie sprawności oraz mocy świeczki Fizyka da się lubić 2013.
Fizyka Da Się Lubić-Ważę Pierze
Waga mierząca masę piórka:
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla każdego
przyspieszenia ziemskiego.
Zależności funkcje y = x2 - 3 y = x + 3.
Zapis prezentacji:

Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If Konkurs „Fizyka da się lubić” Część doświadczalna konkursu na moc świeczki Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If

Przedmioty potrzebne do przygotowania doświadczenia: Świeczka Puszka Termometr Podstawka Woda Termoizolator Stoper Waga

Omówienie przedmiotów Świeczka – zwykła, zakupiona w supermarkecie. Puszka – po napoju o pojemności 330 ml. Termometr – elektryczny, z dokładnością 0,1˚C. Podstawka – zrobiona z drewnianych klocków i kratki, by odpowiednio dopasować wysokość płomienia do puszki. Woda – 100g, gdyż nie będzie się zbyt długo podgrzewać. Termoizolator – wykonana ze styropianu obudowa na puszkę, dzięki czemu nie będzie zachodziła wymiana ciepła z otoczeniem. Waga – elektryczna, z dokładnością 0,05g

Wykonanie doświadczenia Do puszki nalewamy wodę, układamy ją na podstawce, następnie wkładamy termometr i termoizolator. Patrzymy, ile wynosi temperatura jeszcze nie ogrzewanej wody, następnie podpalamy świeczkę i w równych odstępach czasy sprawdzamy ile wynosi temperatura wody. Od czasu do czasu mieszamy wodę. Po wykonaniu doświadczenia i naniesieniu wyników na wykres można zauważyć, że nie układają się one w idealnie prosta linię. Spowodowane jest to nierównomiernym ogrzewaniem wody przez świeczkę. Tempo ogrzewania z czasem malało, więc wyróżniłam dwa etapy podgrzewania wody.

Porównanie płomieni świeczki Świeczka paląca się mocniej Świeczka paląca się słabiej Porównanie płomieni świeczki

Pierwszy etap przedstawiony na wykresie

Drugi etap przedstawiony na wykresie

Obliczenie mocy idącej na ogrzanie wody Na podstawie punktów pomiaru z niepewnościami rysuję dodatkowe proste o możliwie największym i najmniejszym kącie nachylenia, które przechodzą przez obszary niepewności. Na tej podstawie wyznaczyłam maksymalną i minimalną moc ogrzania wody. Po wykonaniu wszystkich obliczeń moc idąca na ogrzanie wody pierwszego etapu wynosi: 𝑷 𝑰 = 𝟏𝟓,𝟑±𝟎,𝟗 𝑾 Natomiast drugiego: 𝑷 𝑰𝑰 = 𝟏𝟐,𝟖±𝟎,𝟕 𝑾

Wyznaczenie szybkości wytwarzania ciepła przez świeczkę Za pomocą wykresu wyznaczyłam szybkość ubywania masy, a później z tego ze znajomością ciepła spalania parafiny obliczyłam szybkość wytwarzania ciepła przez świeczkę i wynosi ona: 𝒒 𝒑 ∆ 𝑴 𝒔 ∆𝒕 = 𝟐𝟕,𝟑±𝟑,𝟒 𝑾

Wykres szybkości ubywania masy

Wyznaczenie sprawności paleniska Obliczyłam wartość sprawności paleniska korzystając z podanego w materiałach wzoru i wynosi ona dla pierwszego etapu: 𝒌 𝑰 =𝟎,𝟓𝟔±𝟎,𝟎𝟒 A dla drugiego: 𝒌 𝑰𝑰 =𝟎,𝟒𝟕±𝟎,𝟎𝟒

Podsumowanie Z przeprowadzonych obliczeń wynika, że moc świeczki oraz współczynnik sprawności dla pierwszego etapu wynosi: P=(15,3±0,9)W k=0,56±0,04 Natomiast dla drugiego: P=(12,8±0,7)W k=0,47±0,04

Co najbardziej wpłynęło na niepewność końcowych wyników? Duże znaczenie miało to, że nie znałam dokładnie składu świeczki, gdyż nie podaje go producent, a wartość ciepła spalania odczytana z zdobytych informacji, może mieć wartość zbliżoną do rzeczywistej. Inną rzeczą wpływająca na wynik mogła być jakość izolacji termicznej. Nie należy również zapomnieć, że sprawność ogrzewania z czasem spada. Świeczka na początku pali się najlepiej, jednak później płomień maleje.