2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Advertisements

Znaki informacyjne.
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
Topology of the World Trade Web. Świat jako twór stawiający wysokie wymagania Świat staje się globalną wioską- global village Ogromne znaczenie handlu.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
(na podstawie badań ankietowych)
Konsumpcja informacji
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Warszawa, 20 października Korzystanie z mediów mobilnych i stosunek do nich Exposure research Polska.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
E-Safety.
marketing Spotkanie drugie w pełnym gronie….
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Informacje o firmie HEXA Telecom
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
EDI NET - badania.
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Polski rynek teleinformatyczny z perspektywy konsumenta Consumer Lab 2009.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Nowe technologie w edukacji
Slide title In CAPITALS 50 pt Slide subtitle 32 pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Marcin Galwas dyrektor sprzedaży Ericsson sp.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Slide title 44 pt Text and bullet level 1 minimum 24 pt Bullets level 2-5 minimum 20 pt Characters for Embedded font: !"#$%&'()*+,-./ :;
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Slide title 70 pt CAPITALS Slide subtitle minimum 30 pt Ericsson ConsumerLab | Polska Trendy w postrzeganiu nowych technologii.
Zapis prezentacji:

2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 2013 Global report Polska w porównaniu ze światem © Ericsson

Consumerlab Coroczne badania 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 3/28/20172011-10-19 3/28/20172011-10-19 Consumerlab Coroczne badania 100000 REPREZENTUJĄCYCH RESPONDENTÓW 1,1 MILIARDA LUDZI PONAD 40 15 KRAJÓW MEGAMIAST ZBADANYCH od 1995 ROKU 2012-06-27 | Page 2 © Ericsson AB 2012 © Ericsson 2 2

2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 MetODOLOGIA Kraj Liczba wywiadów Reprezentacja/próba Niemcy 1500 Krajowa - internauci Włochy Szwecja Wielka Brytania USA Polska Japonia Korea Płd. Brazylia Rosja Miasta Chiny Miasta – bez najniższych klas społecznych Indie Indonezja 1250 Global Report: 13 krajów: Niemcy, Włochy, Szwecja, Wielka Brytania, USA, Polska, Japonia, Korea Płd., Brazylia, Rosja, Chiny, Indie Reprezentatywność:populacja w wieku 15-69 Polska: 1500 internautów, krajowa reprezentacja © Ericsson

Polacy tną wydatki, ale nie na telekomunikację 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 Polacy tną wydatki, ale nie na telekomunikację presja 58% recesja/bezrobocie to największa obawa Polaków +17 punktów w stosunku do średniej globalnej W ubiegłym roku, 65% doświadczyło negatywnego wydarzenia w pracy a 31% pozytywnego. +13 pkt i +6pkt w stosunku do średniej globalnej obawa kłopoty „To dobry czas by czekać” Wnioski Internet pośród ostatnich rzeczy na których oszczędzamy, tylko 9% Polaków to robi. redukcja strategie 91% konsumentów dokonało cięć na co najmniej jednym z 26 wymienionych wydatków. +10 pkt w stosunku do średniej globalnej 96% wykorzystało przynajmiej jedną z 10 strategii zakupowych by oszczędzać, najczęściej: „robię zakupy bardziej uważnie”. +11 pkt w stosunku do średniej globalnej reakcja Źródło: ConsumerLab Analytical Platform 2013 Baza: Wszyscy © Ericsson

W 2014 Smartfony wciąż na krzywej wznoszącej 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 W 2014 Smartfony wciąż na krzywej wznoszącej Etap silnego wzrostu Etap wzrostu Smartfon Tablet Laptop Desktop PC Etap dojrzałości produktu Chęć zakupu w ciągu najbliższych 12 miesięcy Study : Infocom 2013 Questions Used : Q10. We would now like to ask you about some products and services that you might have in your household. Please indicate what products and services are available in your household and if you use them yourself or not. Q12a. Which of these products and services do you plan to buy or get within the next 12 months? This can be both for the first time or if you plan to renew, upgrade or get a new one. For Smartphone, Q23. Is your current primary mobile phone…? Q33. Do you plan to purchase a mobile phone within the next 12 months? Q33b. What type of phone do you think your next phone will be? Etap nasycenia produktem Etap wprowadzenia Obecne posiadanie urządzenia Kraje rozwinięte: Wielka Bryatnia, UK, Szwecja, Niemcy, Włochy, Japonia, Korea Kraje rozwijające się: Brazylia, Rosja, Indie, Chiny, Indonezja Źródło: ConsumerLab Analytical Platform, 2013 Baza: Wszyscy © Ericsson

2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 Stacjonarne spada: urządzenia w Domach Urządzenia stacjorne Urządzenia mobilne Stałe połączenie Dostęp bezprzewodowy Q10. We would now like to ask you about some products and services that you might have in your household. Please indicate what products and services are available in your household and if you use them yourself or not. Note: MBB comparison has not been shown since the definition of MBB in Infocom 2013 is different from 2011 Źródło: Ericsson Consumer Lab Analytical Platform 2013 Baza: Użytkownicy internetu © Ericsson

Cena wciąż kluczowa dla polskiego konsumenta 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 Cena wciąż kluczowa dla polskiego konsumenta Utrzymaj Siła Satysfakcja Study : Infocom 2013 Questions Used : Infocom Independent Variable: Q41. 1.Overall how satisfied are you with your…Mobile handset provider. Dependent Variable: Q42.Thinking of your experiences of using your mobile phone and your mobile operator services, how satisfied are you with the following? Q42_1 to Q42_8 Obawa? Skup się! Ważność Cechy urządzenia Korzystanie Cena Źródło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

IOS z małym udziałem w rynku. Duża popularność Windowsa i symbiana 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 IOS z małym udziałem w rynku. Duża popularność Windowsa i symbiana Wykres: procent danych OSów wśród użytkowników smartfonów Q23. Is your current primary mobile phone…? Q24. What brand is your primary mobile phone? Źródło: ConsumerLab Analytical Platform 2013 Baza: Użytkownicy smartfonów © Ericsson

Laptop to najważniejsze urządzenie dla Polaków 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 Laptop to najważniejsze urządzenie dla Polaków USA UK Japonia Polska Chiny Indonezja Indie Czat/komunikatory   Gry Social Media Wideo rozmowy, rozmowy VoIP Szukanie newsów/bycie na bieżąco Przeglądanie internetu Odbieranie/wysyłanie maili Bankowość internetowa Szukanie informacji online Zakupy online Wyszukiwanie produktów online Dostęp do materiałów edukacyjnych Streaming wideo Globalnie 51% respondentów stwierdziło: “telefon komórkowy jest moim najważniejszym elementem technologii”. 72% - Indie 69% - Indonezja 31% - Polska To zdanie jest szczególnie prawdziwe na rynkach wschodzących. Study : Mobile Life 2013 Questions Used : B19. How do you generally split your time across your devices for each of the below activities? For each activity, please fill in the percentage of your time that you spend on each device. Please make sure the values for each activity adds up to 100%. B20. Thinking about your mobile phone, how much to you agree or disagree with each of the following statements? Telefon komórkowy Laptop Desktop Źródło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: Użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

POLACY TO ZAAWansowani użytkownicy internetu 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 POLACY TO ZAAWansowani użytkownicy internetu % korzystający na dowolnym urządzeniu – co najmniej raz w tygodniu Przeglądanie i programy użytkowe Polska Niemcy UK USA Korea Płd. Przeglądanie sieci (praca + dom) Przechowywanie prywatnych danych Czytanie internetowych wersji gazet i magazynów Szukanie informacji, recencji, etc. 99% 98% 98% 93% 98% 29% 22% 22% 24% 32% 65% 40% 47% 38% 63% 62% 59% 5 1% 45% 62% Komunikacja Polska Niemcy UK USA Korea Płd. Email (osobiste + praca) Social Media Komunikatory (IM) Wideo rozmowy Rozmowy głosowe (VoIP) 99% 96% 97% 90% 94% 73% 61% 68% 69% 67% 66 % 49% 52% 47 % 73% 40% 22% 24% 22% 28% 39% 21% 19% 17% 26% Źródło: Ericsson Consumer Lab Analytical Platform 2013 Baza: Użytkownicy internetu © Ericsson

POLACY TO ZAAWansowani użytkownicy internetu 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 POLACY TO ZAAWansowani użytkownicy internetu % korzystający na dowolnym urządzeniu – co najmniej raz w tygodniu Rozrywka Polska Niemcy UK USA Korea Płd Streaming muzyki Oglądanie filmów pełnometrażowych Oglądanie krótkich klipów wideo Dzielenie się plikami. Pobieranie muzyki, filmów, etc. 43% 18% 28% 32% 48% 48% 31% 40% 31% 44% 61% 48% 53% 53% 54% 22% 9% 13% 14% 38% Finanse Polska Niemcy UK USA Korea Płd. Bankowość internetowa Zakupy internetowe Zakup muzyki i filmów do pobrania 73% 53% 67% 55% 62% 26% 26% 43% 31% 22% 14 % 10% 16% 15 % 30% Źródło: Ericsson Consumer Lab Analytical Platform 2013 Baza: Użytkownicy internetu © Ericsson

CO powstrzymuje konsumentów przed korzystaniem z internetu wszędzie? 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 CO powstrzymuje konsumentów przed korzystaniem z internetu wszędzie? Study : Infocom 2013 Questions Used : Q27. When using your mobile phone for voice calls, how would you rate the experience at the following locations Q31. When using INTERNET on your mobile phone, in general how do you perceive the quality of the network at the following locations? W domu W pracy/szkole Metro/przejścia podziemne Bus/ pociąg Na ulichach/ placach Wewnątrz (kawiarnie/ sklepy) Na zewnątrz (parki/ plaże) Źródło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: Użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

Korzystamy z wielu serwisów internetowych, ale głównie na laptopach 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 Korzystamy z wielu serwisów internetowych, ale głównie na laptopach Wysoka adaptacja OTT na „innych urządzeniach” Wysoka adopcja OTT niezależnie od urządzenia Kraje rozwinięte Kraje rozwijające się Używanie serwisów OTT na innych urządzeniach przynajmniej raz w miesiącu Study : Infocom 2013 Questions Used : Q17. How often do you perform the following on any of your Internet capable devices? Please select one answer for each activity. (Showcard for scale) Q28. And how often do you use your primary mobile phone to do the following? (Showcard for scale) Working : OTT usage on phone = Q28_05 OR Q28_06 OR Q28_10 OR Q28_11 at least monthly OTT usage on any internet capable device = Q17_05 OR Q17_08 OR Q17_09 OR Q17_10 at least monthly Wysoka adaptacja OTT na telefonach Niska adaptacja OTT Używanie serwisów OTT na telefonach przynajmniej raz w miesiącu Źródło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

tradycyjne połączenia głosowe tracą na znaczeniu 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 tradycyjne połączenia głosowe tracą na znaczeniu Zmiana w liczbie połączeń telefonicznych odkąd zacząłeś używać danych komórkowych Więcej połączeń Mniej połączeń Study : Mobile Life 2013 Questions Used : C28a. Since you have started using data on your phone, how has your usage of voice calls changed D22. How has your usage of text messaging changed since you started using instant messaging? Źrodło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: korzystający z SMS i komunikatorów © Ericsson

Polacy chcą bardziej urozmaiconej komunikacji 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 Polacy chcą bardziej urozmaiconej komunikacji 29% Użytkowników telefonów komórkowych korzysta na nich z komunikatorów co najmniej raz w miesiącu 31% używa komunikatorów bo są tańsze niż SMS 34 spośród 100 wysłanych wiadomości jest wysyłanych przez komunikatory 27% używa komunikatorów by konwersować z przyjaciółmi Separator line between the graphs Study : Infocom 2013, GTI 2013 Questions Used : Infocom Q28. And how often do you use your primary mobile phone to do the following? (Showcard for scale) Q28_11 GTI: D23. Thinking about the messages you send on your phone, what is the percentage split between SMS/text messaging and instant messaging? D25. Why do you use instant messaging on your phone? [multi code] Working: Row Variable = Q28_11 Function : Frequency Table % Row Variable = D23Grid_r1_slice, D23Grid_r2_slice Function : mean Row Variable = D25 16% chce się dzielić zdjęciami i filmami Baza: Użytkownicy korzystający z SMSów i komunikatorów Źródło: ConsumerLab Analytical Platform, 2013 © Ericsson

PRAWIE 80% smartfonowców to zaawansowani użytkownicy 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 PRAWIE 80% smartfonowców to zaawansowani użytkownicy ~80% Study : Infocom 2013 Questions Used : Q34. Which is your current primary mobile phone service provider? Q40. Taking everything into consideration, how satisfied are you with the overall experience of using your mobile phone and mobile operator services? Working : Row Variable = Q40 Column Variable = Q34 Function : Column% Satisfied= Top 2 , Neutral = Mid 3, Dissatisfied= Bottom 2. Q41. Overall how satisfied are you with your…Mobile phone service provider? Row Variable = Q41_2 Satisfied= Top 2 , Dissatisfied= Bottom 2. Q41. Overall how satisfied are you with your…Mobile handset provider? Row Variable = Q41_1 Źródło: ConsumerLab Analytical Platform, 2013 Baza: Użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

Satysfkacja i prawdopodobieństwo utraty klienta 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 Satysfkacja i prawdopodobieństwo utraty klienta Wykres: Korelacja pomiędzy satysfakcją z operatora i prawdopodobieństwem utraty klienta Globalnie Ustatysfakcjonowani (54%) Neutralni (40%) Niezadowoleni (6%) Polska Usatysfakcjonowani (42%) Neutralni (53%) Niezadowoleni (5%) Study : Infocom 2013 Questions Used : Q41_2. Overall how satisfied are you with your…Mobile phone service provider Q45. How likely are you to switch your mobile service provider in the next 12 months? (Dependent variable) Q42.Thinking of your experiences of using your mobile phone and your mobile operator services, how satisfied are you with the following? Q42_9 to Q42_20 Źródło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: Użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 Podsumowanie Zaawansowane użycie internetu przez Polaków. Choć wciąż jesteśmy laptopocentryczni Niski udział iOSa na polskim rynku. Wyjątkowo duży Windowsa i Symbiana W 2015 smartfony będą stanowić ponad połowę telefonów komórkowych w Polsce © Ericsson

2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 2013-10-09 © Ericsson