DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Materia ma budowę ziarnistą.
Makroskopowe właściwości materii a jej budowa mikroskopowa
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Fizyka – Powtórzenie materiału z kl. I gimnazjum „W świecie materii”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Rutkach ID grupy:
pod opieką Pani Moniki Klimczak
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Sierakowicach ID grupy:
Fizyka i astronomia Opracowała Diana Iwańska.
Wielką energią w twórczym działaniu jest nasza aktywność w odkrywaniu.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 1 w Lini ID grupy:
Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE GRUPY
Zespół Szkół Samorządowych Gimnazjum im
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Zalewie ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Doświadczenia z budowy materii
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Solidarności w Korycinie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum im. Powstańców Styczniowych w Szudziałowie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Zespół Szkół w Nowej Wsi Lęborskiej Budowa cząsteczkowa materii
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół w Potęgowie Budowa cząsteczkowa materii.
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Z czego jest zbudowany otaczający nas świat?
Właściwości i budowa materii
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
1.
Zjawisko dyfuzji i kontrakcji.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Właściwości i budowa materii
Stwierdzono, że gęstość wody w temperaturze 80oC wynosi 971,8 kg/m3
1.
Społeczna Szkoła Podstawowa w Budziskach
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Samorządowych w Sycewicach ID grupy: 96/5_mp_g2 Kompetencja: matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Cząsteczkowa budowa materii Semestr/rok szkolny: semestr I rok szkolny 2009/2010

Tworzymy zespół. Zgraną grupę ciekawych świata ludzi:) Startujemy Jest nas 14 osób: Patrycja, Natalia, Ola, Kamil, Dawid, Marta, Klaudia, Justyna, Małgosia, Karolina, Maja, Kamila, Patrycja i pani Beata.   Tworzymy zespół. Zgraną grupę ciekawych świata ludzi:)

Stworzyliśmy zasady naszej współpracy

Najważniejsze dla nas: bądź miły dla innych i współpracuj, zapisane, podpisane:)

Woda - niesamowita ciecz Co takiego potrafi zwykła woda?

badaliśmy właściwości cieczy

siły spójności są naszym przyjacielem

nasze kwiaty się rozkwitną:) dlaczego? kto wie?

rozkwitają! magia? czy może jednak właściwości wody?

magiczny pieprz ;)

W jaki sposób działa izolacja domów od gruntu też już wiemy

bańka w bańce

klaster wody to więcej niż cząsteczka

czyli galaretka i bita śmietana z cukrem Budowa ciał stałych   czyli galaretka i bita śmietana z cukrem

poznajemy budowę geologiczną Ziemi

przygotowujemy się do doświadczeń

modelowe przedstawienie cząsteczkowej budowy materii

umiemy narysować model cząsteczkowej budowy materii

wiemy, że dyfuzja zachodzi także w ciałach stałych

w kolorowych galaretkach też widzieliśmy zajwisko dyfuzji

w ziemniaku zjawisko dyfuzji też zaszło

szukamy kryształów pod mikroskopem

z kłopotami, ale znjadujemy kryształki

dyskutujemy i zapisujemy wyniki obserwacji oraz wnioski

przygotowujemy kolejne doświadczenie

zbadamy rozszerzalność temperaturową ciał stałych

i co się stało z naszą pięciogroszówką?

już wiemy jak rozłożone są atomy w cząsteczce soli

nasz rysunek modelowy

czas na uzupełnianienie naszej ekroniki

podpowiedzią są nasze karty pracy

do zobaczenia na następnych zajęciach P. S do zobaczenia na następnych zajęciach P.S. Mamy nowego członka zespołu : Luśka,mały czarny psiak:)

Dzień Dziecka 2010 Sycewice Piknik Naukowy Dzień Dziecka 2010 Sycewice

Drzwi otwrte, Zapraszamy

Naszym najmłodszym kolegom podobały sie rozwijające się kwiaty

samodzielnie zaginali kwiaty i czekali aż się rozwiną

uczyliśmy ich także jak zrobić bańkę w bańce

chłopcy uczyli jak wykonać ciało stałe zamieniające się w ciecz

o rany! kulka się rozpłynęła!

zajrzał do nas Pan Dyrektor

i bardzo chętnie stanął do zawodów: kto więcej zrobi baniek w bańce?

i chętnie posłuchał o właściwościch cieczy

Zapraszamy na następny Piknik Naukowy Zabawy było mnóstwo Zapraszamy na następny  Piknik Naukowy

Powietrze, mieszania gazów bez której nie można żyć

Co wiemy o powietrzu?

Umiemy przedstawić jego skład na wykresie

jak fajnie jest zdobywać wiedzę!

przygotowujemy modelowe doświadczenie

oglądamy ruchy Browna

obejrzeliśmy film o zapachach

a tak wygląda cząsteczka brzydkiego zapachu

gaz zajmuje całą dostępną przestrzeń

zapisujemy obserwacje i wnioski

nasze karty pracy

czy powietrze ma masę?

zaraz się przekonamy czy powietrze waży

a co potrafi sprężone powietrze?

...potrafi wprawić balonik w ruch

nasz odrzutowy balonik

zjawisko sprężania i rozprężania gazów na rysunku

wiemy jak narysować cząsteczki

i już wiemy, że atom jest podzielny

cała materia jest zbudowana z takich atomów

pływanie ciał, objętości i gęstość Archimedes i my pływanie ciał, objętości i gęstość

trochę teorii na początek, czyli co już wiemy?

wiemy też czym jest menisk i jak powstaje

czas rozpocząć doświadczenia

wyznaczamy objętości i zapisujemy wyniki naszych pomiarów

Jak to zrobił Archimedes?

chłopcy dzisiaj mieli bardzo odpowiedzialne zadanie: wyznaczanie masy

oraz poprawne wymierzenie prostopadłościanów

wszystkie wyniki pomiarów umiesciliśmy w tabeli i obliczyliśmy objętości oraz gęstości brył

z objętością walca też umiemy sobie poradzić

policzyliśmy także jak ciężkie jest powietrze w klasie

Już wiemy jak pracował Archimedes:)

Przykłady naszych prac

od tego zaczęliśmy

budowa atomu i budowa kryształu

 

na zajęciach o gazach poznaliśmy skład powietrza i jego właściwości

skorzystaliśmy z exela, aby wykonać wykres składu powietrza

obliczaliśmy objętości różnych brył przestrzennych

Wyniki pomiarów zapisywaliśmy wspólnie

 przykładowe zadanie

model cząsteczki tlenu

koniec I semestru