z nami dotrzesz do milionów 1 Wspólna akcja edukacyjno-promocyjna prowadzona przez: Śląskie Centrum Chorób Serca Wojewódzkiego Konsultanta w dziedzinie kardiologii Śląski Urząd Wojewódzki Katowicką Redakcję Gazety Wyborczej
z nami dotrzesz do milionów 2 Zawał serca – wygraj z czasem Jednym z najsilniejszych czynników wpływających na śmiertelność chorych z zawałem serca jest czas od początku bólu zawałowego do otwarcia zatkanej przez zawał tętnicy. Wykazały to liczne badania i rejestry chorych z zawałem serca. Im szybciej wezwiemy pomoc, tym większe są szanse na przeżycie nawet ciężkiego zawału i uchronienie się od martwicy mięśnia sercowego. Młodzi nie wierzą, że mogą mieć zawał, starsi boją się często niepotrzebnie wzywać pomoc, często decyduje lęk przed szpitalem, brak świadomości zagrożenia chorobą, naiwna wiara, że ból przejdzie albo pomogą domowe sposoby. EDUKACJA
z nami dotrzesz do milionów 3 Zawał serca – wygraj z czasem Prof. Lech Poloński, śląski konsultant wojewódzki w dziedzinie kardiologii, Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu oraz katowicka redakcja Gazety Wyborczej zrealizowały akcję edukacyjną Zawał serca - wygraj z czasem. Był to cykl artykułów ukazujących się dzień po dniu na wydzielonej kolumnie w lokalnym dodatku Gazety Wyborczej. Średni czas od momentu wystąpienia bólu do pojawienia się pacjenta w szpitalu to w województwie śląskim 3,5 godziny. Celem akcji było uświadomienie jak najszerszych rzesz czytelników i odbiorców innych mediów, że to za dużo, by uniknąć skutków zawału. W artykułach opisaliśmy jak rozpoznać zawał i dlaczego w takim wypadku ważne jest szybkie wezwanie pomocy, a także dlaczego warto żądać od zespołu karetki pogotowia przewiezienia chorego natychmiast do specjalistycznego ośrodka kardiologicznego.
z nami dotrzesz do milionów 4 Tematy artykułów : Tematy artykułów :Poniedziałek: historie konkretnych chorych, którzy dzięki temu, że szybko dotarli do szpitala wyszli z zawału bez uszczerbku historie konkretnych chorych, którzy dzięki temu, że szybko dotarli do szpitala wyszli z zawału bez uszczerbku rozmowa o tym jak pacjenci sami sobie mogą pomóc rozmowa o tym jak pacjenci sami sobie mogą pomócWtorek: mapa ilustrująca w jakim czasie od wystąpienia bólu chorzy trafiają do szpitali w poszczególnych miastach i powiatach województwa śląskiego mapa ilustrująca w jakim czasie od wystąpienia bólu chorzy trafiają do szpitali w poszczególnych miastach i powiatach województwa śląskiegoŚroda: profil przeciętnego chorego z zawałem serca w województwie śląskim, informacja o tym, kto jest w grupie ryzyka (na podstawie z rejestru zawałów prowadzonego przez ŚCCS) profil przeciętnego chorego z zawałem serca w województwie śląskim, informacja o tym, kto jest w grupie ryzyka (na podstawie z rejestru zawałów prowadzonego przez ŚCCS)
z nami dotrzesz do milionów 5 Harmonogram tematyczny: Czwartek: dlaczego jak najszybciej trzeba dzwonić po pogotowie dlaczego jak najszybciej trzeba dzwonić po pogotowie dlaczego warto domagać się od pogotowia by od razu przewieziono nas do specjalistycznego ośrodka dlaczego warto domagać się od pogotowia by od razu przewieziono nas do specjalistycznego ośrodkaPiątek: podsumowanie akcji w nim przykazań dla pacjentów z miażdżycą i nadciśnieniem oraz ich rodzin podsumowanie akcji w nim przykazań dla pacjentów z miażdżycą i nadciśnieniem oraz ich rodzin rozmowa z kardiologiem z ŚCCS o szczególnej trosce jaką powinniśmy objąć starsze osoby, które mimo, że mają schorowane serce i układ krążenia nie chcą wzywać do siebie niepotrzebnie lekarza rozmowa z kardiologiem z ŚCCS o szczególnej trosce jaką powinniśmy objąć starsze osoby, które mimo, że mają schorowane serce i układ krążenia nie chcą wzywać do siebie niepotrzebnie lekarza
z nami dotrzesz do milionów 6 Zawał serca – wygraj z czasem PROMOCJA PROJEKTU O prowadzonej akcji mieszkańcy Śląska wiedzieli z: - Gazety Wyborczej - TVP Katowice - Telewizji Silesia - internetu - Metra – gazety bezpłatnej - lokalnych rozgłośni radiowych PROMOCJA
z nami dotrzesz do milionów 7 Akcjia trwała: od poniedziałku 15 lutego do piątku 19 lutego. Akcja została skierowana do bardzo szerokiej grupy odbiorców dzięki promocji w następujących mediach: Gazeta Wyborcza po którą w woj. śląskim sięga tygodniowo ponad 593 tys. osób* Filmy informacyjne w telewizji Silesia Materiały związane z akcją były równocześnie publikowane w internecie na lokalnej stronie portalu Gazeta.pl, który codziennie jest odwiedzany przez ok. 500 tysięcy realnych użytkowników*** * Źródło danych: Polskie Badania Czytelnictwa, MillwardBrown SMG/KRC, I - XII 2009, wskaźnik CCS, woj. śląskie, N = 5 936, opracowanie Agora S.A. ** Źródło danych: TVP Katowice, średnia oglądalność od poniedziałku do niedzieli w grupie wiekowej >4 lat w grudniu 2009 *** Megapanel PBI/Gemius *Źródło:, styczeń średnia z ostatnich 16 tygodni i ostatnich 12 miesięcy PROMOCJA - szczegóły
z nami dotrzesz do milionów 8 Projekt był promowany na tydzień przed startem akcji: Metro - gazeta bezpłatna reklamy zapowiadające cykl reklamy zapowiadające cykl TVP Katowice spoty reklamujące projekt spoty reklamujące projekt Lokalne rozgłośnie radiowe spoty reklamujące projekt spoty reklamujące projektInternet pełne treści redakcyjne na portalach oraz pełne treści redakcyjne na portalach oraz PROMOCJA - szczegóły
z nami dotrzesz do milionów 9 Mamy nadzieję, że nasza akcja przyczyni się do wzrostu w społeczeństwie świadomości o zagrożeniu jakim jest dla zdrowia zawał serca i znaczeniu jakie ma w wypadku zawału szybkie wezwanie pomocy Dziękujemy za uwagę