Konstantin Charczenko

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Zapobieganie niepowodzeniom egzaminacyjnym
Liczby pierwsze.
DEPARTAMENT STRATEGII
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
klasa3a3b3c3d ang 3d fr.3e3f3k3m3s Zad 13,462,752,623,573,822,762,722,623,322,76 Zad 22,611,51,550,851,761,51,091,062,251,33.
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Przebieg realizacji działań dotyczących MSP w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw,
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Pytania konkursowe.
Studenckie Poradnie Prawne Podsumowanie działalności październik 2008 – – styczeń 2009.
Właściciele w strukturze społecznej Henryk Domański IFiS PAN Warszawa, 25 listopada 2013.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Przyjazne Społeczeństwo Informacyjne Information Society Technologies Dzień Informacyjny IST PTI, Krajowy Punkt Kontaktowy 5PR UE
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Cechy zbiorowości i grupowanie statystyczne
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
RADA PROGRAMOWA RSIP WŁ Łódź, r. Małgorzata Krawczyk
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Bezpieczeństwo w Krakowie na tle dużych miast
w wyborach do parlamentu RP
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Konstantin Charczenko Materialna strona życia w zwierciadle sensów subiektywnych: analiza treści esejów studenckich Konstantin Charczenko

Ogólna tendencja rozwoju nauki i społeczeństwa Podejście klasyczne rzeczywistość obiektywna funkcje subiektywizm; stan świadomości Podejście nieklasyczne walory 2

Przykład: wskaźniki efektywnego rządu ilościowe jakościowe poziom życia jakość życia ilość obiektów (szpitali, szkół itd.), poziom dochodów stopien zaspokajania potrzeb; satysfakcja z życia statystyka socjologia 3

Rysy codzienności przedefiniowany sposób pojmowania świata; determinacja zachowania warunkami zewnętrznymi; bezproblemowy obraz świata; wpisywanie w struktury powstałe; nieobecność podziału między realnością a iluzją 4

Zgodności… Problem badawczy Źródło Metoda analizy Socjologia klasyczna Poziom życia, zamożność Kwestio-nariusz Statystyka Interpreta-tywizm Materialna strona życia Eseje (teksty) Analiza treści 5

Materialna strona życia LUDZIE RZECZY CZŁOWIEK INSTYTUCJE dostatek potrzeby, zainteresowania, motywy działania dochód zamożność 6

Swiadomość kieruje akcję walory reprezentacje ODNIESIENIE poglądy nastawienia GOTOWOŚĆ zachowanie AKCJA 7

Reprezentacje socjalne Pseudowiedza: ksztalt wiedzy naukowej, treść jednostronna i tendencyjna. ŚWIADOMOŚĆ ułatwienie rozumienia rzeczywistości w oparciu o wizerunki uproszczone rządzenie, stymulacja akcji RZECZYWISTOŚĆ 8

A B Sensy to stosunki zależy od… sprowadzi… stworzy… pozwala… daje możliwość dla… zapewnia… jest zgodne z… więcej znaczy niż… teraz bardziej rozpowszechnione niż… (jest) (nie jest) (powinno być) A B FILTR: częstość użytkowania rozpowszechnienie w społeczeństwie 9

Parametry źródła PŁEĆ WIEK Eseje “Materialna strona życia w moim rozumieniu”, N=445 PŁEĆ WIEK 10

Zarządzanie tekstami 11

Program analizy tresci Wybór kategorii 12

Dane na wyjściu - SPSS kategorie wypadki 13

Analiza komputerowa lub indywidualna? BADACZ częstość wystąpień kategorii statystyka wyjątek sensu z tekstów typizacja sensów 14

Częstość kategorii podstawowych % m z 17-22 23-29 30-39 40-55 Bogactwo 78,4 70,2 82,4 87,4 68,0 71,8 72,0 Praca 42,0 38,3 43,9 32,2 51,0 53,8 44,0 Oszczędność 2,2 2,1 2,3 3,0 2,6 Twórczość 33,3 35,5 32,6 23,0 36,0 43,6 58,0 Wykształcenie 24,0 17,7 27,2 18,0 26,0 37,2 Zdrowie i med. 16,6 10,6 19,6 13,1 19,0 21,8 16,0 Duchowość 21,1 21,3 19,2 22,0 Dobroczynność 14,6 14,9 12,6 12,0 Rodzina 16,4 11,3 18,6 22,4 9,0 11,5 Państwo 18,7 17,3 16,9 20,5 15

Macierz korelacyjna wg kategorii Bg Prc Os Tw Wy Zd Du Db. Ro Pa 1 Pr ,074 ,115* ,097* ,035 ,125** ,049 ,043 ,244** -,009 ,247** ,129** ,079 ,011 ,184** ,320** ,057 -,175** -,012 -,039 ,006 ,009 ,099* ,021 ,168** ,194** ,143** ,058 ,160** ,005 ,056 -,071 ,027 ,032 ,124** -,005 ,072 ,145** ,031 ,100* ,003 -,045 ,022 -,014 16

Analiza czynnikowa 17 Rotated Component Matrix ,619 ,222 ,219 ,276 ,615 ,168 ,607 -,113 ,727 ,127 ,228 ,648 ,110 ,583 -,527 ,540 -,177 ,688 -,194 ,919 -,130 ,242 ,687 bogactwo praca twórczosc wykształcenie zdrowie duchowość dobroczynność rodzina państwo oszczędność 1 2 3 4 Component Extraction Method: Principal Component Analysis. Rotation Method: Varimax with Kaiser Normalization. Rotation converged in 4 iterations. a. 17

Bogactwo a duchowość 17,3 Bogactwo i duchowość 61,1 Tylko bogactwo 3,8 % m z 17-22 23-29 30-39 40-55 Bogactwo i duchowość 17,3 19,1 22,3 25,1 11,0 14,1 22,0 Tylko bogactwo 61,1 51,1 60,1 62,3 57,0 57,7 50,0 Tylko duchowość 3,8 5,7 3,0 2,7 6,0 5,1 Nie używane 17,8 24,1 14,6 9,8 26,0 23,1 28,0 18

Bogactwo a duchowość: w poszukiwaniu sensów Sensy % 1 świat materialny ustala rozwój duchowy 18,9 31-39 lat (54,5%) 2 trzeba podtrzymywać równowagę między duchowym i materialnym 21,1 m (25,0%); 23-39 lat (50%) 3 duchowość dominuje nad światem materialnym i konstytułuje ten świat 25,3 m (28,6%) 4 w tym społeczeństwie przeważają walory materialne 17,9 z (19,4%); 17-22 (31,1%) 19

Bogactwo a praca: sensy są znajdowane % 1 praca jako warunek bogactwa 57,6 17-22 lat (74,5%) 2 praca musi być ciekawa; musi zaspokajać dążenia wysokie 13,6 23-29 lat (25,9%) 3 praca daje pewność, stabilność 8,2 40-55 lat (21,1%) 4 Sytuacja kolejna: brak pensji; pensja nie odpowiada pracy 9,2 23-29 lat (13,8%) 5 praca jako niezależność 2,2 17-22 lat (5,1%) 20

Bogactwo a zdrowie N Sensy % 1 zdrowie zależy od bogactwa 28,4 2 m (38,5%) 31-55 lat (do 50%) 2 brak pieniędzy prowadzi do nieprzystępności leczenia 37,3 z (44,4%); 23-39 lat (47,1%) 3 zdrowie jest ważniejsze niż pieniądze 27,4 z (38,5%), 17-22 lat (31,8) 21

Bogactwo a państwo N Sensy % 1 Poziom życia w Rosji pozostaje niski 26,2 2 Państwo powinno zaopatrywać ludzi w dowolne środki materialne 4,6 3 Ludzie chcą stabilności 32,3 4 Teraz wszędzie potrzebne są pieniądze 15,4 22

Bogactwo a państwo 26,2 4,6 32,3 1 2 3 4 23 % m z 17-22 23-29 30-39 40-55 1 26,2 28,0 25,6 33,3 15,4 2 4,6 12,0 25,0 3 32,3 35,9 8,3 50,0 46,2 4 8,0 17,9 29,2 5,6 7,7 23

Uniwersytet w Belgorodzie 24

dr Konstantin Charczenko wykładowca Instytuta zarządzenia państwowego i municypalnego E-mail: geszak@mail.ru