Sprawozdanie z akcji: „Akademia bezpiecznego przedszkolaka”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
Innowacja pedagogiczna
„Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń”
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
"Bezpieczna droga z radami SpongeBoba"
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 W BOCHNI
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie z akcji Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Bezpieczny Przedszkolak
Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
Spotkania z przedstawicielami:  Policji  Straży Pożarnej  Pogotowia Ratunkowego  Organizacji społecznych  Inne nt. „Bezpieczne zachowanie w szkole,
Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Bezpieczne zachowanie na ulicy
Wizyta sześciolatków z Przedszkola nr 140 W październiku 2014 roku nasza szkoła gościła grupę „Motylków” z Przedszkola nr 140. Maluchy zostały serdecznie.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
Konkurs Grantowy Fundacji Aviva „To dla mnie ważne”
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
METODA PROJEKTU BADAWCZEGO
BEZPIECZNA DROGA DZIAŁANIAREALIZOWANEW PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 15 W RADOMIU W ROKU 2015.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
*Pierwszego dnia przedszkolaki wybrały się do Wojskowych Zakładów Lotniczych w Łodzi zorganizowanej przez Pana Marcina Nocunia. Przedszkolaki miały okazję.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI BEZPIECZNE WAKACJE 2013.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
„FLOREK W MAŁEJ STRAŻNICY”.
ODBLASKOWA SZKOŁA.
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” - czyli grupa 0a na pobliskim skrzyżowaniu
Bezpieczne Małe Talenty 2016/2017
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Pies przyjacielem człowieka
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
BEZPIECZNI NA DRODZE Zachowujemy się zgodnie z przepisami Prawa
Bezpieczeństwo w Dzielnicy Targówek 2017
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Pani Policjant w grupie Słowików
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z akcji: „Akademia bezpiecznego przedszkolaka” Przedszkole 66 „Zaczarowany Ogród”

Pierwszy tydzień akcji W tym tygodniu dzieci poznawały wszystkie te przedmioty, które znajdując się w naszym codziennym otoczeniu mogą okazać się dla nas niebezpieczne. W tym celu wychowawczynie skorzystały z plakatu „Dekalog bezpiecznego przedszkolaka” na podstawie którego wspólnie z dziećmi omówiły zasady zachowania bezpieczeństwa w ich otoczeniu. Na podstawie plansz ilustrujących pomieszczenia w domu, dzieci z łatwością wskazywały te wszystkie przedmioty i urządzenia, na które należy zwracać szczególną uwagę, by przez przypadek nie wyrządzić sobie krzywdy.

Po omówieniu i wskazaniu niebezpiecznych przedmiotów, maluchy wysłuchały wiersza pt.: „Bezpieczny przedszkolak w domu”; omówienie jego treści wraz z nauczycielem pomogło dzieciom utrwalić zasady dotyczące bezpieczeństwa zarówno ich samych jak i pozostałych domowników. Na zakończenie zajęć nauczyciel przeprowadził zabawę: „Poszukiwanie niebezpiecznych skarbów”

Kolorowanki

W trakcie drugich zajęć w grupie starszaków dzieci wymieniały poszczególne służby ratunkowe, oraz jakie są ich zadania i obowiązki w ramach dbania o bezpieczeństwo ludzi. Dzieci podały takie służby jak: policja, straż pożarna i pogotowie ratunkowe, dodatkowo podając ich numery alarmowe na które należy dzwonić w razie niebezpieczeństwa. Po pogadance, prowadzący przeczytał dzieciom wiersz pt.: „Policjant”, którego treść została omówiona i zinterpretowana przez dzieci.

Aby dzieci utrwaliły sobie wszystkie informacje dotyczące służb ratunkowych- wychowawczyni zaprosiła gościa- panią dyspozytorkę, która opowiedziała dzieciom, na czym polega jej praca. Dodatkowo, zaprezentowała dzieciom ilustracje pojazdów służb ratunkowych i przeprowadziła symulację rozmowy z dyspozytorem pogotowia ratunkowego. Wskazała, jakie istotne informacje należy przekazać, by pogotowie mogło szybko dotrzeć na miejsce. Ostatnim punktem spotkania były ćwiczenia demonstrujące udzielanie pierwszej pomocy.

Pszczółki utrwalają numery alarmowe

Nazywamy i rozpoznajemy pojazdy służb ratunkowych

Uczymy się prawidłowo udzielać pierwszej pomocy

W drugim tygodniu celem przewodnim zajęć było przybliżenie dzieciom zasad właściwego zachowania się w przypadku kontaktów z psem. W ramach tych zajęć w grupie maluszków wychowawczyni przeprowadziła pogadankę dotyczącą przestrzegania bezpieczeństwa w przypadku, gdy na naszej drodze pojawi się pies. Maluszki wykazały się w tym przypadku sporą wiedzą- wyliczały, czego nie należy robić, aby pies nie ugryzł, wiedziały, że nie wolno wchodzić na czyjąś posesję, gdy pies swobodnie biega.

Dużo cennych informacji w tym temacie usłyszały dzieci podczas jednego ze spotkań z pieskiem.

Dzieci dowiedziały się w jaki sposób pies może być ratownikiem

Zabawa ruchowa: „Uwaga pies!”

Po zabawie przyszedł czas na dotykanie i głaskanie pieska

…i wspólne zdjęcie z pieskiem

Wizyta strażaków Do naszego przedszkola zaprosiliśmy także strażaków, którzy opowiedzieli dzieciom bardzo szczegółowo o swojej pracy, a także zaprezentowali sprzęt, jaki wykorzystują w akcjach ratowniczych. Dzieci miały okazję zobaczyć, w jaki sposób strażacy udzielają poszkodowanym pierwszej pomocy na przykładzie jednego ze strażaków. Na zakończenie dzieci mogły z bliska zobaczyć, dotknąć oraz przymierzyć ubrania strażaków.

Bezpieczeństwo podczas zabaw fizycznych To bardzo ważne zagadnienie, na które każda z wychowawczyń zwraca szczególną uwagę nie tylko podczas zabaw w salach ale także podczas pobytu na ogrodzie, na którym znajduje się wiele przyrządów. Szczególną uwagą objęliśmy najmłodszą grupę maluszków, które stopniowo poznawały nowe otoczenie, i uczyły się zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń, jakie znajdowały się na ogrodzie. Na początek, wychowawczyni zapoznała dzieci z bajką: „Zwierzątka ze zdrowego zakątka- bezpieczeństwo w czasie zabawy”. Po omówieniu i ustaleniu zasad cała grupa wyszła na plac zabaw.

Poznajemy zakątki Zaczarowanego Ogrodu

Przestrzegamy zasad bezpiecznej zabawy

W trzecim tygodniu rozpoczęliśmy zajęcia o tematyce: „Jak zachować bezpieczeństwo w ruchu drogowym” W tym czasie maluszki zaczęły poznawać określenia związane z ruchem drogowym- dowiedziały się, co to jest ruch uliczny, kim jest pieszy, gdzie powinien się poruszać, co to jest ścieżka rowerowa, kim jest kierowca, oraz jak odczytywać sygnalizację świetlną. W tym celu udały się na spacer w pobliżu przedszkola.

Zachowujemy bezpieczeństwo podczas schodzenia ze schodów

…idziemy na spacerek

…idziemy chodnikiem, a tuż obok jest jezdnia…

Kolejnym punktem akcji było spotkanie ze strażnikiem miejskim. Po wstępnym ustaleniu z dziećmi zasad ruchu drogowego, oraz po zapoznaniu i omówieniu z dziećmi treści wiersza: „Skrzyżowanie”, do Sali wszedł strażnik miejski. Opowiedział on dzieciom o charakterze swojej pracy a także w przystępny sposób omówił zasady obowiązujace w ruchu ulicznym.

Tymczasem, w starszych grupach oprócz strażnika miejskiego gościliśmy panią policjantkę oraz wojskowego Wspólnie z dziećmi pani policjantka przypomniała i utrwaliła zasady bezpiecznego poruszania się na mieście, bezpiecznego korzystania z pobocza, chodnika, oraz właściwego zachowania się na przejściach z sygnalizacją. Dzieci miały okazję wykazać się znajomością symboliki świateł dla kierowców oraz symboliki sygnalizacji dla pieszych i rowerzystów. Następnie głos zabrał Strażnik miejski. Podobnie jak poprzedniczka, przybliżył dzieciom charakter pracy i zakres działań, jakie mają za zadanie spełnić w swej roli strażnicy miejscy. Nasz gość skoncentrował się głównie na tym, iż ich zadaniem jest dbanie o porządek i spokój w miejscach publicznych a także czuwanie nad porządkiem i kontrolą ruchu drogowego. Strażnik miejski opowiedział dzieciom także o tym, jak należy postąpić w przypadku, gdy na naszej drodze pojawi się pies. Dzieci miały możliwość przećwiczenia na dywanie omówionych im pozycji- „drzewo” i „żółw”, gwarantujących bezpieczeństwo w konfrontacji z psem.

Jako ostatni głos zabrał przedstawiciel służb mundurowych- żołnierz zawodowy. Dzieci z dużym zainteresowaniem wysłuchały przemówienia, w którym żołnierz opowiedział o swojej roli i zakresie działań dotyczącym bezpieczeństwa w szerszym wymiarze- bezpieczeństwa kraju, oraz uczestniczenia w misjach poza granicami naszego Państwa. Na zakończenie spotkania uczestnicy otrzymali książeczki z kolorowankami, i wierszykami dotyczącymi zasad bezpieczeństwa.

Spotkanie z policją wodną Nasze przedszkole odwiedzili także panowie policjanci z kadr policji wodnej wraz ze swoimi partnerami- psami, których rolą jest dostrzeganie i ratowanie ludzi tonących, pomoc w ich wyciąganiu z wody. Atrakcją dla dzieci była możliwość pogłaskania piesków oraz wykonanie sobie z nimi wspólnych zdjęć.

W ostatnim tygodniu skupiliśmy się na zakresie tematycznym- świadomość własnego ciała, świadomość przestrzeni. Aby uatrakcyjnić zajęcia, wychowawczynie grup postanowiły zaprosić na te zajęcia rodziców. Wspólne zabawy miały za zadanie wzmacniania więzi między dziećmi i rodzicami, miały także pokazać rodzicom, jak można razem się bawić, i przybliżyć rodzicom metodę Weroniki Sherborne. W trakcie tych zajęć rodzice mogli przećwiczyć z dziećmi różne masażyki relaksacyjne, zabawy dotykowe i ćwiczenia utrwalające poszczególne części ciała.

Zabawa była fantastyczna, a dzieci i rodzice czerpali z niej wiele radości. Kształtowanie świadomości bezpieczeństwa swojego i innych nie jest tematem, którego treści można wyczerpać do samego końca, to temat, którego istota przewija i będzie się przewijać co dzień, zwłaszcza że wymaga tego sam fakt bycia pedagogiem, a także to, że każde z dzieci zasługuje na to by czuć się bezpiecznie w środowisku, które je otacza.