Paragraf 1.4 Pomiar ciśnienia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykład 20 Mechanika płynów 9.1 Prawo Archimedesa
Advertisements

Kinetyczno-molekularna teoria budowy gazów i cieczy
Płyny Płyn to substancja zdolna do przepływu.
Przedstawienie profilu trasy za pomocą ciśnienia atmosferycznego
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Lekcja klasa V.
Drogi Uczniu!!!!!! Jeżeli oglądasz prezentację to znaczy, że znasz już wszystkie typy reakcji chemicznych i umiesz je rozpoznawać! Aby ułatwić Ci przyswajanie.
Płyny – to substancje zdolne do przepływu, a więc są to ciecze i gazy
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Wykład IX CIECZE.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE
Pary Parowanie zachodzi w każdej temperaturze, ale wraz ze wzrostem temperatury rośnie szybkość parowania. Siły wzajemnego przyciągania cząstek przeciwdziałają.
Maria Jolanta Różańska
Napory na ściany proste i zakrzywione
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
PRZEMIANY STAŁEJ MASY GAZU DOSKONAŁEGO
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Rozwiązanie Zadania nr 4 Związku Czystej Wody. Przedstawienie grupy : Spotkaliśmy się dn br. w składzie : Katarzyna Bis, Katarzyna Barlik, Joanna.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Otorowie ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
Zablokowana woda.
1.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Wejście ze strony AWF.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Pomagać zawsze można. Pomoc w nauce  Pomoc w lekcjach pomaga większości uczniom pomaga w kartkówkach, sprawdzianach, zadaniach, lub testach.  Uczniowie.
Omawianie lektury pt. „Chłopcy z Placu Broni”
Idea oceniania kształtującego
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Zadanie na dobry początek *. Pytanie kluczowe: Czy łatwiej wbić gwóźdź za pomocą lekkiego czy ciężkiego młotka w deskę dębową? *
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
CIŚNIENIE Justyna M. Kamińska Tomasz Rogowski
Maria Skłodowska-Curie. Sobota, 18 październik 2014 rok Temat: Maria Skłodowska-Curie, uczona wszechczasów. Maria Skłodowska ur. w Polsce w 1867 roku,
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Paragraf 1.5 Sporządzamy wykresy.
Paragraf 1.3 Gęstość substancji.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Paragraf 1.2 Siła ciężkości Co to jest nanosekunda?
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Lekcja powtórzeniowa (bez paragrafu)
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
Zajęcia 4-5 Gęstość i objętość. Prawo gazów doskonałych. - str (rozdziały 2 i 3, bez 2.2) - str (dot. gazów, przykłady str zadania)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Wielkości fizyczne, które mierzysz na co dzień
Stwierdzono, że gęstość wody w temperaturze 80oC wynosi 971,8 kg/m3
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zdobądź zamek Króla Maszyn prostych. 1.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Wyznaczanie sprawności oraz mocy świeczki Fizyka da się lubić 2013.
Technologia informacyjna
Ciśnienie i siła wyporu – podsumowanie (nie tylko w fizyce:)
1.
ZAIMEK sprawdzian gramatyczny dla klasy szóstej warsztaty językowe z języka polskiego – Janusz Aftyka.
Możliwość korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców.
Zapis prezentacji:

Paragraf 1.4 Pomiar ciśnienia

Na dobry początek Ułóż trzy pytania do poniższego tekstu: Okazało się, że korona wyparła więcej cieczy, niż równa jej co do ciężaru bryła złota, co oznacza, że miała większą objętość, a więc mniejszą gęstość – nie była wykonana w całości ze złota. Jak widać Archimedes nie zastosował do zbadania korony swojego nowo odkrytego prawa – nie mierzył pozornego tracenia na ciężarze, lecz szacował gęstość za pomocą ilości wypartej wody.

Sprawdzian do paragrafu 1.3 (poprzednia lekcja) „Wyznaczanie gęstości substancji”

Bieżąca lekcja (paragraf 1.4) Data: Temat: Pomiar ciśnienia. Uwaga: Pamiętaj o podpisie rodzica pod pracą domową w zeszycie ćwiczeń i w zeszycie przedmiotowym.

Praca domowa do paragrafu 1.4 Część obowiązkowa: Przeczytaj w podręczniku rozdział 1.4. Wypełnij ćwiczenia do powyższego rozdziału. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym (od tyłu) zadania ze zbioru „Proste zadania…” od numeru 1.40 do numeru 1.45 Dla tych co chcą wiedzieć więcej: Obejrzyj: www.zamkor.pl→ Fizyka→ Portal ucznia→ Animacje i sfilmowane doświadczenia …→ str.8 „Wyznaczanie ciśnienia atmosferycznego za pomocą....” „Obserwujemy skutki ciśnienia atmosferycznego (I)” „Urządzenia, do działania których niezbędne jest ...” „Sprawdzamy istnienie ciśnienia atmosferycznego” verte

Praca domowa do paragrafu 1.4 Dla tych co chcą wiedzieć więcej (ciąg dalszy): Obejrzyj: www.scholaris.pl/resources/run/id/50687 (prezentacja „Ciśnienie”) Obejrzyj: www.scholaris.pl/resources/run/id/47429 (prezentacja „Ciśnienie atmosferyczne”) Obejrzyj: www.scholaris.pl/resources/run/id/50633 (prezentacja „Ciśnienie powietrza”) Obejrzyj: www.scholaris.pl/resources/run/id/50696 (prezentacja „Ciśnienie cieczy”) Pamiętaj: na następnej lekcji kartkówka (jak zawsze)

Zdania podsumowujące Dokończ poniższe zdania: Na dzisiejszej lekcji dowiedziałem się, że... zaciekawiło mnie.... zdziwiło mnie...

Koniec